روش ساخت بتن اکسپوز ( بتن اکسپوز معماری )

روش ساخت بتن اکسپوز ( بتن اکسپوز معماری )

کد مطلب : 125

بتناکسپوز ( Expose ) چیست

 روش بازسازی و ترمیم بتن اکسپوز

 

بتن اکسپوز یا بتن نما به بتن هایی گفته می شود که به صورت بلند مدت یامیان مدت نما بوده و سطح بتن سطح نهایی کار بوده و بر روی آن پوشش و یا مصالحدیگری اجرا نمی گردد. از جمله این نوع بتن ها می توان به ساختمان هایبا نمای بتن ویا پل ها اشاره کرد. اجرای بتن های اکسپوز بدین منظور نیازمند توجه و تسهیلات ویژهمی باشد که سطح نهایی باید صاف ، پرداخته شده و زیبا باشد. بدیهی است که وجود تخلخل در بتن ، کرموشدگی و یا پله در بتنمی توانند باعث نا زیبایی بتن گردد.

از این رو در اجرای بتن های اکسپوز بایدتمهیدات لازم به کار گرفته شود تا اختلال های اجرایی در این زمینه اتفاق نیافتد تاباعث ظاهر بد در این بتن نگردد.

برخی از اقدام لازم برای اجرای بتن هایاکسپوز و نما را می توان به این صورت برشمرد : استفاده از طرح اخلاط مناسب باکارآیی بالا، تراکم مناسب ، استفاده از قالب های سالم و نو به نحوی که سطح کارمختل نشده و شیره بتن فرار نکند. دقت در شاقول و عدم نصب پله ای ، تحکیم و بستنخوب قالب ها به نحوی که در حین بتن ریزی جابجایی صورت نگیرید.

 

ترمیم بتن های اکسپوز (نما )

در اجرای بتن های اکسپوز مانند همهعملیات های اجرایی باوجود لحاظ تمهیدات و سختگیری ها امکان ایجاد اشکالات وجوددارد. از این همواره امکان نیاز به ترمیم بتن های اکسپوز وجود دارد.

لازم به ذکر است مبنایی و اصول عملیاتترمیم بتن های نما و اکسپوز همانند سایر تعمیرات و ترمیم بتن می باشد. ترمیم دربتن های اکسپوز همانند سایر محل  ها ، بستهبه ابعاد ، محل ، ضخامت ، سازه ای یا غیرسازه ای بودن نیزامند به کارگیری تکنیکهای مختلف می باشد.

اما آنچه باعث تفاوت در ترمیم بتن هایاکسپوز و بتن های معمولی می باشد نیزا به تشابه عملیات انجامی ترمیم با محل هایاطراف و کنار منطقه ترمیم میباشد. این امر شاید در بتن های معمول و غیر نما دارایاهمیت بالایی نبوده و صرفا بتوان مهمترین گزینه ها را در این ترمیم کیفیت و مباحثاقتصادی برشمرد. لذا تشابه رنگ و سطح در ترمیم های اکسپوز با بتن های مجاور درکنار کیفیت از اهیمت بالایی برخودار است. از این رو همواره این دغدغه برای مجریانسازه های اکسپوز وجود دارد که اختلاف رنگ در عملیات اجرایی باعث مشکلات دیداریگردد. به همین منظور همیشه توصیه و سعی می شود برای این امر از مجریان با تجربهموفق و کارآزموده استفاده گردد.

چرا که در این موضوع مهمترین عامل سوایکیفیت و هرگونه مصالح مصرفی تکنیک های اجرایی عملیات ترمیم می باشد.

به صورت کلی دو موضع و تکنیک که میتوانددر ترمیم بتن اکسپوز موفق ، موثر باشد استفاد هاز درصدی سیمان سفید در طرح مخلوطبتن ترمیم ، دانه بندی ملات ترمیمی و نیز پرداخت و ساب سطح نهایی ترمیم می باشد.

 

برای کسب اطلاعات تکمیلی در زمینه اجرای بتن های نما و اکسپوز و نیز ترمیم بتن های اکسپوز و نیز سایر سازه های بتنی و نیز در صورت نیازهمکاری در خصوص اجرای عملیات ترمیم سطوح بتنیاکسپوز با بخش فنی و پشتیبانیکلینیک فنی و تخصصی بتن ایران تماس حاصل فرمایید.

 

شما می تونید جهت جستجوی عبارت بتن اکسپوز معماری، اکسپوز یعنی چه ، طرح اختلاط بتن اکسپوز ، قیمت بتن اکسپوز ، روش ساخت بتناکسپوز ، قیمت اجرای بتن اکسپوز ، مجری بتن اکسپوز و ... ، عبارت مورد نظررا از طریق پنجره جستجوی سایت سرچ نماید.

 


or
or
A password will be send on your post
Registration