Spectr News Theme

انواع گروت اپوکسی و سیمانی

کد محصول : 24

 گروت چیست و انواع آن کدام است؟

فروش گروت با مشخصات و خصوصیات متفاوتی انجام میگیرید. خرید و کابرد هرکدام متفاوت هست. برای مثال فروش گروت پایه سیمانی و گروت های اپوکسیدو و سه جزئی. قبل از خرید گروت باید به کاربرد و موارد مصرف توجه کرد. شما میتوانید قبل از خرید گروت با مهندسان و یا بخش فروش کلینیک فنی و تخصصی بتن ایران تماس بگیرید تا مشاوره رایگان دریافت نمایید.

 

اما گروت چیست و تعریف گروت

گروت تشکیل شده از آب ، سیمان ، ماسه و افزودنیهای متداول دیگر می باشد. از گروت ها جهت پر کردن فضاهای خالی و ترک های بزرگ ، لایه لایه شدن و یا خرد شدن استفاده می شود. از این لحاظ کاربرد گروت مشابه ملات می باشد. گروت کاربردی در زیر صفحه ستون ها، آنکربلت ها، نصب ریل ماشین آلات، برینگ پل ها، بلت ها،ریل ها، حایل ها دارند. مهم ترین مزایای گروت ها این است که مکانی که در آن گروت ریخته می شود را کامل پر می کند. چون گروت منبسط شونده خاصیت غیر انقباضی دارد از گروت آماده جهت مصارف مختلفی مثل، زیر صفحه ستون ها، آنکربلت ها، نصب ریل ماشین آلات، برینگ پلها، بلت ها، ریل ها، حایل ها و ...استفاده می شود.

گروت ها به گونه ای طراحی شده اند که توان جذب نیروهای وارد و انتقال آن ها را به بخش زیرکار داشته باشد برای مثال در هنگام نصب انواع ماشین آلات نیروهای وارده از آن ها توسط گروت یا ملات به فنداسیون بتنی منتقل می شود. ملاتها وگروت ها باعث مقاومت های مطلوب و مطمئن و همچنین اتصال پایدار بین ملات یا گروتو سازها قرار گیرد و بر روی آن گروت یا ملات قرارگیرد از یک طرف و سطح زیرکار از طرف دیگر می شود. بطور کلی دو روش ملات ریزی یا گروت ریزی در داخل حفرات در محل اتصال آنکرو وجود دارد.

گروت ریزی با گروت یا ملات خشک در روش اول گروت ریزی با گروت یا ملات خشک در روش اول در این روش گروت را با استفاده از نیروی تراکمی جایگذاری می شود. در زمان استفاده ازگروت یا ملات سیال به علت روانی بودن این ماده در هنگام گروت ریزی خود به خود جایگذاری می شود. مصرف گروت یا ملات های نوع خشک کاملاً رضایت بخشی است و در عمل در کارهای ساختمانی استفاده می شود ولی این روش جایگذاری همیشه مناسبی نیست، به همین خاطر است که در عمل تمایل با استفاده از روش گروت سیال افزایش روز افزونی دارد. گروت ریزی با گروت سیال روش گروت سیال در محل هایی که حفرات تقریباً بسته و مسدود و غیر قابل دسترسی بوده استفاده می شود ولی بیرون از آن، گروت کاری براحتی امکان پذیر است.

 

عملکردهای گروت چیست؟

گروت باید قوام یافته و سیال باشد و در حالت معمولی جاری شود. گروت نباید دچار جداشدگی آب و سنگدانه از هم شود و ته نشین نشود. گروت نباید دچار جمع شدگی قابل ملاحظه ای شود. گروت باید توان نگهداری آب ملات بتنی و سیمان را داشته باشد. گروت باید در حداقل زمان به مقاومت مطلوبی دست یابد. مجموعه موارد ذکرشده نیازمند همگونی مخلوط، مواد چسباننده و مصالح سنگی و مواد افزودنی باشد. اگر مخلوط گروت در کارگاه ساختمانی ساخته شود و از مصالح سنگی موجود استفاده شود، دانه بندی مناسب در گروت بدست نخواهد آمد و ضمانت لازم نیز امکان پذیر نخواهد بود. برای بدست آوردن گروت درصد بهینه مواد چسباننده و افزودنی و مصالح سنگی در چنین شرایطی از نظر تکنیکی تقریباً غیر ممکن خواهد بود و از نظر اقتصادی نیز کاملاً غیر اقتصادی است. به همین دلیل است که از گروت مخلوط آماده ایده آلی برای گروت ریزی و گروت کاری استفاده می شود. این نوع گروتهای مخلوط آماده تحت شرایط کنترل شده و فرموله شده و از پیش مخلوط شده در کارخانه بسته بندی می شوند. از آنجایی که خصوصیات عملکرد این مواد بطور دقیق مشخص و معلوم است، چنانچه طبق راهنمای سازنده بکار برده شوند و همچنین بطور مناسب مخلوط، تحکیم و عمل آوری شود، نتایج مثبت و رضایت بخشی را خواهید داشت. مهمترین عامل در انتخاب گروت چیست؟ برای یک کاربرد مشخص بستگی به شرایط و خواسته های مورد نیاز سرویس، گروت ریزی و یا گروت کاری دارد. هریک از این نوع گروت ها دارای خصوصیات و عملکرد مشخص و منحصربفردی می باشند که پاسخگوی نیاز خواهند بود.

 

کاربردهای گروت :

اجرا در زیر سازی های فولادی، زیر صفحه ستون ها و تراز نمودن ماشین آلات فوق سنگین.

چسبندگی بسیار بالا به سطوح فلزی و بتنی در اختیار دارد.

پرکردن حفره ها و فضاهای خالی مابین اجزاء بتنی و همچنین فولادی

کفسازی سطح های مقاوم مقابل مواد شیمیایی و خورنده به همراه است.

مقاومت فشاری و سایشی به مراتب بالاتر از بتن و ملات گروت سیمانی هست.

گروت اپوکسی بعد از خشک شدن جمع نشده و ترک برنمیدارد.

مقاوم در مقابل ضربه و ارتعاش های شدید و مقاوم در مقابل نفوذ آب و همچنین رطوبت.

میزان و روش مصرف گروت: 1700 کیلوگرم جهت پوشش و اجرای یک متر مکعب کافی هست.

          

انواع گروت چیست؟

گروت منبسط شونده بر پایه سیمان. گروت سیمانی اصلاح شده با مواد پلیمری بسپار.گروت آپوکسی دوجزیی و یا سه جزیی. گروت آماده منبسط شونده.

 

گروت سیمانی منبسط شونده چیست؟

گروت سیمانی منبسط شونده با مقاومت اولیه و نهایی بالا و زودرس است که بستگی به دمای آب و هوایی محیطو زمان مصرفی دارد. این گروت بصورت پودر خشک بسته بندی شده، آماده مصرف می باشد و درهنگام ترکیب با آب، دارای خصوصیات انبساط حجمی دو مرحله است. انبساط اولیه گروت حاصل تصعید گازها بوده و هنگامی بوقوع می آید که پودر آن با آب ترکیب شود و به مدت 15 تا30 دقیقه به طول انجامد. فاز دوم انبساط گروت نیز در اثر واکنش شیمیایی گیرش ملات است که یک یا دو روز بعد از اختلاط ملات آغاز می شود. به منظور حصول انبساط اولیه بهینه باید ملات را پس از اختلاط با آب سریعاً مورد استفاده قرارداد. گروت مخلوط آماده ایاز نوع گروت ضد سولفات بوده و دارای سیمان پرتلند ضد سولفات بر طبق نوع و پودر میکروسیلیکامی باشد. این گروت مخصوص دمای بالای 40-10سانتی گراد بوده و چنانچه گروت ریزی در زیردمای گفته شده صورت گیرد میزان کسب مقاومت کندتر خواهد شد.

 

گروت پلیمری چیست؟ گروت سیمانی اصلاح شدهبا مواد پلیمری دارای دو جزء می باشد.

جزء مایع گروت پلیمری چیست؟ جزء مایع پلیمری مخلوط سیمان با مقاومت بالا و دانه بندی ویژه با ماسه سیلیسی شکری، با بهترین خواص روان کنندگی است. در هنگام گروت ریزی مایع پلیمری تنها کافیست دو جزء با هم مخلوط شود.

 

فواید گروت پلیمری چیست؟

گروت دارای مقاومت کششی و خمشی بالا است. گروت دارای خاصیت آب بند کنندگی مطلوب است. گروت دارای خاصیت مقاومت سایشی بالا است. گروت دارای پیوند قوی با زیرسازی معدنی است. گروت دارای مقاومت بالا در برابر اثر آب شور دریا است.

 

گروت اپوکسی چیست؟

گروت اپوکسی ماده ای عالی برای کار تعمیر و نصب ماشین آلات سنگین است که نیاز به چسبندگی بالا و مقاومت فشاری و خمشی دارد این ماده از مقاومت مکانیکی و شیمیایی بالایی برخوردار بوده و از استحکام و چسبندگی فوق العاده ای برخوردار است گروت اپوکسی شکل پذیر و بدون حلال و شامل 3 جزء میباشد که باید با هم ترکیب شوند تا مورد مصرف قرار بگیرند و این سه مولفه شامل گروت اپوکسی دارای رزین اپوکسی، سخت کننده، عمل آورنده آمین و دانه بندی ویژه سیلیسی است. در هنگام مصرف گروت اپوکسی کافیست سه جزء آن با هم مخلوط شوند.

 

فواید گروت اپوکسی چیست؟

گروت اپوکسی باعث سخت شدن سریع سازه می شود که بستگیبه دمای اطراف دارد . گروت اپوکسی دارای قابلیت بالای چسبندگی به زیر کارهای معدنی و فولادی دارد. گروت اپوکسی دارای مقاومت در برابر ارتعاشات شدید است. گروت اپوکسی باعث سخت شدن بدون جمع شدگی است. گروت اپوکسی دارای مقاومت بالا در برابر حملات مواد شیمیایی است. گروت اپوکسی دارای مقاومت مکانیکی بسیار بالایی است.

 

موارد مصرفی گروت اپوکسی چیست؟

گروت اپوکسی برای گروت کاری و ملات ریزی برای پیوند محکم سازه ای در شرایط باربری دینامیکی مناسب است.

 

گروت اپوکسی در صنایع چیست؟

گروت ریزی درکارخانه جات و ماشین آلات موتوری. گروتریزی در ژنراتورها. گروت ریزی در پمپ ها. گروت ریزی در ریل جرثقیل ها گروت ریزی درسیستم های انبارهای بلند.

 

قیمت گروت :

گروت از جمله افزودنی های کاربردی است که به دلیل اینکه از خاصیت منبسط شوندگی به همراه است، برای پر کردن ترک های عمیق و فضاهای خالی استفاده می شود که این ماده ظاهری شبیه به ملات دارد و همچنین باید در نظر داشته باشید که در هنگام استفاده از این افزودنی قیمت آن نسبت به میزان مصرف شما بستگی دارد که در این صورت قیمت مشخص می شود.

 

 

شما می توانید جهت مشاوره در زمینه مقاومت گروت اپوکسی ، انواع گروت ، روش و میزان مصرف ، دریافت مشخصات فنی و کاتالوگ انواع گروت و نیز استعلام قیمت خرید گروت و در صورت تمایل ثبت سفارس خرید گروت با بخش فروش وبازرگانی کلینیک فنی و تخصصی بتن ایران تماس حاصل فرماید.

 

DEZOFLOW650

High strength ,free flowing

گروت سه جزئی پرمقاومت و روان بر پایه رزین های اصلاح شده اپوکسی

شرح :

DEZOFLOW 650  ملات یا بتن اپوکسی روان و بدون حلال می باشد که برای تحمل بارهای فعال و با کاربردهای بسیار زیادی طراحی شده است.DEZOFLOW 650  برای ضخامت های 10 تا 150میلی متر مناسب است . این محصول به شکل سه جزئی تحویل و به آسانی در کارگاه مخلوط شده و ملات روانی به دست می آید.

 

 

کاربردها :

-        ریل ها و کابل های اتصال

-       پایه های ماشین های نو و قدیمی

-       پرکردن فضای خالی زیر شاسی و بیس پلیت ها

-       پر کردن سازه ای سوراخ ها و گودال های بتن

-       نصب تجهیزات ماشین آلات صنعتی که دارای فشاری ثابت و فعال هستند

-       ثابت سازی ماشین آلات دینامیک روی فونداسیون ها

-       کارگذاری آرماتورها

-       تجهیزاتی که ریزش اسید و یا محلول های شیمیایی دارند

-       رگلاژ سطوح بتنی زیر کف سازی ها

 

امتیازات :

  • نیاز به پرایمر ندارد
  • دارای روانی عالی است
  • کارآیی طولانی دارد
  • مقاومت های کششی ، خمشی و فشاری زیادی دارد
  • چسبندگی آن به بتن و فولاد بسیار عالی است
  • نصب و کسب مقاومت سریع
  • مقاومت زیاد در برابر بارهای فعال و مواد شیمیایی
  • فاقد جمع شدگی و قابل اجرا بر روی سطوح در معرض رطوبت

 

امتیازات :

  • نیاز به پرایمر ندارد
  • دارای روانی عالی است
  • کارآیی طولانی دارد
  • مقاومت های کششی ، خمشی و فشاری زیادی دارد
  • چسبندگی آن به بتن و فولاد بسیار عالی است
  • نصب و کسب مقاومت سریع
  • مقاومت زیاد در برابر بارهای فعال و مواد شیمیایی
  • فاقد جمع شدگی و قابل اجرا بر روی سطوح در معرض رطوبت

 

بسته بندی :

DEZOFLOW 650 در بسته های 20 کیلوگرمی عرضه می شود.

 

ویژگی ها :

زمان کارآیی : در دمای 25 درجه سانتیگراد به مدت70 دقیقه و در دمای 40 درجه سانتیگراد به مدت 40 دقیقه .

مقاومت کششی : 7 روزه ، 15 مگاپاسکال

مقاومت فشاری : 7 روزه ، 104 مگاپاسکال

مقاومت خمشی : 7 روزه ، 27.5 مگاپاسکال

چگالی : 2000 کیلوگرم در مترمکعب

سخت شدن : در دمای 25 درجه سانتیگراد ، 7 روز ودر دمای 40 درجه سانتیگراد ، 3 روز

 

ترکیبات :

این محصول متشکل از رزین اپوکسی ، بیس فنول A ، سخت کننده مایع رقیق و سنگدانه های مخصوص می باشد که پس از اختلاط تشکیل یک ملات بسیار روان می دهد و به راحتی قابل استفاده می باشد.

 

پایداری شیمیایی :

پایداری DEZOFLOW 650  در برابر اکثر مواد شیمیایی خورنده زیر بسیارعالی است :

  • قلیایی های رقیق و غلیط
  • اکثر اسیدهای رقیق
  • روغن و مواد نفتی
  • آمونیاک
  • فرمالدئید
  • محلول های نمکی
  • روغن های معدنی ، چربی های گیاهی و ...

 

روش اجرا :

آماده سازی سطح :

همانند سایر اجراهای اپوکسی ، آماده سازی مناسب سطح تاثیر مستقیم در اجرا و دوام محصول دارد. سطوح بتنی بایستی سفت ، استوار ،تمیز و عاری از پوسته ، رنگ ، روغن ، گریس ، روغن قالب و مواد عمل آوری باشد. سطوح ناصاف ترجیح داده می شوند .سطوح فلزی بایستی آماده سازی ، عاری از زنگ زدگی ، جرم گرفتگی و یا زنگ باشد.

 

اختلاط :

هرگز اقدام به تقسیم مواد نکنید . همچنین مقدار رزین را تغییر ندهید . به کمک همزن دور کند آن را مخلوط نمایید. ابتدا فعال کننده را به رزین پایه اضافه کرده و آن را به هم بزنید . مطمئن شوید که تمامی مایع فعال کننده به رزین افزوده شده باشد.

قبل از افزودن سنگ دانه به مدت یک دقیقه آن را به هم بزنید . سپس به آرامی تمامی پودرها را به مخلوط اضافه کرده و آن را هم زده تاملات روان و یک نواختی به دست آید . توجه نمایید که همزدن اضافه باعث ورود هوا به داخل ملات می شود.

 قبل از افزودن سنگ دانه به مدت یک دقیقه آن را به هم بزنید . سپس به آرامی تمامی پودرها را به مخلوط اضافه کرده و آن را هم زده تاملات روان و یکنواختی به دست آید . توجه نمایید که همزدن اضافه باعث ورود هوا به داخل ملات می شود.

 

ریختن :

 بلافاصله پس از اختلاط اقدام به ریختن در محل آماده شده نمایید و ملات را از طرفی بریزید که حداقل فاصله را طی کند. برای طی مسافت های بیشتر لازم است ملات را از ارتفاع بالاتری بریزید تا فشار لازم برای حرکت ملات فراهم گردد.

مطمئن شوید که محل ملات یا بتن ریزی به طور کامل مسدود نبوده و راهی برای خروج هوا وجود داشته باشد . ملات را به طور مداوم و فقط از یک سو بریزید.

قبل از باز کردن قالب مطمئن شوید که گیرش ملات کامل شده باشد  ( حداقل 6 ساعت ) و اگر ضخامت ملات یا بتن ریزی بیش از 80 میلیمتر باشد لازم است  در لایه های متعدد ریخته شود . لایه دوم به فاصله 6 ساعت از اتمام مرحله اول ریخته شود.

 

محافظت از ابزار کار :

وسایل کار را پس از اتمام کار با حلال شماره 2 شستشو دهید و در صورت وجود ملات سخت شده آن را با وسایل مکانیکی بتراشید .

 

انبار داری :

این محصول را به دور از تابش خورشید نگهداری و از افزایش دمای انبار جلوگیری کنید. در مناطق گرمسیری نصب وسایل تهویه هوا ضروری است .در صورت رعایت شرایط فوق عمر مفید محصول تا یکسال می باشد .عدم رعایت روش صحیح انبارداری موجب آسیب دیدن محصول و یا ظرف آن می شود . جهت اطلاع از روش انبارداری با بخش فنی شرکت کلینیک فنی و تخصصی بتن مشورت نمایید.

 

نکات ایمنی :

همانند تمامی محصولات شیمیایی دقت شود تا از تماس با چشمها ، دهان ، پوست و مواد غذایی پرهیز گردد . در صورت تماس با پوست و چشمها بلافاصله آن را تمیز نماید . اگر به طور اتفاقی بلعیده شد، اقدامات پزشکی انجام شود . در ظرف ها را پس از استفاده ببندید و برای اطلاع از انبار داری ویژه یا انهدام باقیمانده مواد به برشور ایمنی محصول مراجعه نمایید.

 

تاییدیه کیفیت :

تمام محصولاتی که توسط شرکت کلینیک فنی و تخصصیبتن ایران عرضه می گردند مطابق با استانداردهای کیفی بین المللی می باشد .

                   

 

 

or
or
A password will be send on your post
Registration