Spectr News Theme

اجرای گروت اپوکسی

کد مطلب : 176

اجرایگروت اپوکسی

 

با سلام وشادباش ، کلینیدک فنی و تخصصی بتن ایران تولید کنندهانواع گروت های ساختمانی ،  گروت ترمیم بتن، گروت پرمقاومت ، گروت G2 ، گروت G3 ، گروت صنعتی . گروت اپوکسی ( گروت پلیمری ) میباشد. شما می توانید جهت مشاوره در زمینه انواع گروت ،روش و میزان مصرف ، دریافت مشخصات فنی و کاتالوگ انواع گروت و نیز استعلام قیمتخرید گروت و در صورت تمایل ثبت سفارس خرید گروت با بخش فروش و بازرگانیکلینیک فنی و تخصصی بتن ایران تماس حاصل فرماید.

گروتچیست و انواع گروت چیست؟

فروش گروت با مشخصاتو خصوصیات متفاوتی انجام میگیرید. خرید و کابرد هرکدام متفاوت هست. برای مثال فروشگروت پایه سیمانی و گروت های اپوکسی دو و سه جزئی. قبل از خرید گروت باید به کاربردو موارد مصرف توجه کرد. شما میتوانید قبل از خرید گروت با مهندسان و یا بخش فروش کلینیکفنی و تخصصی بتن ایران تماس بگیرید تا مشاوره رایگان دریافت نمایید.

 

اماگروت چیست و تعریف گروت

گروت تشکیل شدهاز آب ، سیمان ، ماسه و افزودنی های متداول دیگر می باشد. از گروت ها جهت پر کردن فضاهایخالی و ترک های بزرگ ، لایه لایه شدن و یا خرد شدن استفاده می شود.از این لحاظ کاربردگروت مشابه ملات می باشد. گروت کاربردی در زیر صفحه ستون ها، آنکربلت ها، نصب ریل ماشینآلات، برینگ پل ها، بلت ها، ریل ها، حایل ها دارند. مهم ترین مزایای گروت ها این استکه مکانی که در آن گروت ریخته می شود را کامل پر می کند. چون گروت منبسط شونده خاصیتغیر انقباضی دارد از گروت آماده جهت مصارف مختلفی مثل، زیر صفحه ستون ها، آنکربلت ها،نصب ریل ماشین آلات، برینگ پل ها، بلت ها، ریل ها، حایل ها و ...استفاده می شود.

 

گروت ها به گونهای طراحی شده اند که توان جذب نیروهای وارد و انتقال آن ها را به بخش زیرکار داشتهباشد برای مثال در هنگام نصب انواع ماشین آلات نیروهای وارده از آن ها توسط گروت یاملات به فنداسیون بتنی منتقل می شود. ملات ها و گروت ها باعث مقاومت های مطلوب و مطمئنو همچنین اتصال پایدار بین ملات یا گروت و سازها قرار گیرد و بر روی آن گروت یا ملاتقرارگیرد از یک طرف و سطح زیرکار از طرف دیگر می شود. بطور کلی دو روش ملات ریزی یاگروت ریزی در داخل حفرات در محل اتصال آنکرو وجود دارد.

 

گروت ریزی با گروتیا ملات خشک در روش اول گروت ریزی با گروت یا ملات خشک در روش اول در این روش گروترا با استفاده از نیروی تراکمی جایگذاری می شود. در زمان استفاده از گروت یا ملات سیالبه علت روانی بودن این ماده در هنگام گروت ریزی خود به خود جایگذاری می شود. مصرف گروتیا ملات های نوع خشک کاملاً رضایت بخشی است و در عمل در کارهای ساختمانی استفاده میشود ولی این روش جایگذاری همیشه مناسبی نیست، به همین خاطر است که در عمل تمایل بااستفاده از روش گروت سیال افزایش روز افزونی دارد. گروت ریزی با گروت سیال روش گروتسیال در محل هایی که حفرات تقریباً بسته و مسدود و غیر قابل دسترسی بوده استفاده میشود ولی بیرون از آن، گروت کاری براحتی امکان پذیراست.

 

عملکردهایگروت چیست؟

گروت باید قوامیافته و سیال باشد و در حالت معمولی جاری شود. گروت نباید دچار جداشدگی آب و سنگدانهاز هم شود و ته نشین نشود. گروت نباید دچار جمع شدگی قابل ملاحظه ای شود. گروت بایدتوان نگهداری آب ملات بتنی و سیمان را داشته باشد. گروت باید در حداقل زمان به مقاومتمطلوبی دست یابد. مجموعه موارد ذکر شده نیازمند همگونی مخلوط، مواد چسباننده و مصالحسنگی و مواد افزودنی باشد. اگر مخلوط گروت در کارگاه ساختمانی ساخته شود و از مصالحسنگی موجود استفاده شود، دانه بندی مناسب در گروت بدست نخواهد آمد و ضمانت لازم نیزامکان پذیر نخواهد بود. برای بدست آوردن گروت درصد بهینه مواد چسباننده و افزودنی ومصالح سنگی در چنین شرایطی از نظر تکنیکی تقریباً غیر ممکن خواهد بود و از نظر اقتصادینیز کاملاً غیر اقتصادی است. به همین دلیل است که از گروت مخلوط آماده ایده آلی برایگروت ریزی و گروت کاری استفاده می شود. این نوع گروت های مخلوط آماده تحت شرایط کنترلشده و فرموله شده و از پیش مخلوط شده در کارخانه بسته بندی می شوند. از آنجایی که خصوصیاتعملکرد این مواد بطور دقیق مشخص و معلوم است، چنانچه طبق راهنمای سازنده بکار بردهشوند و همچنین بطور مناسب مخلوط، تحکیم و عمل آوری شود، نتایج مثبت و رضایت بخشی راخواهید داشت. مهمترین عامل در انتخاب گروت چیست؟ برای یک کاربرد مشخص بستگی به شرایطو خواسته های مورد نیازسرویس، گروت ریزی و یا گروت کاری دارد. هریک از این نوع گروتها دارای خصوصیات و عملکرد مشخص و منحصر بفردی می باشند که پاسخگوی نیاز خواهند بود.

 

انواعگروت چیست؟

گروت منبسط شوندهبر پایه سیمان. گروت سیمانی اصلاح شده با مواد پلیمری بسپار. گروت اپوکسی دوجزیی ویا سه جزیی. گروت آماده منبسط شونده .

گروت سیمانی منبسطشونده چیست؟ گروت سیمانی منبسط شونده با مقاومت اولیه و نهایی بالا و زودرس است کهبستگی به دمای آب و هوایی محیط و زمان مصرفی دارد. این گروت بصورت پودر خشک بسته بندیشده، آماده مصرف می باشد و در هنگام ترکیب با آب، دارای خصوصیات انبساط حجمی دو مرحلهاست. انبساط اولیه گروت حاصل تصعید گازها بوده و هنگامی بوقوع می آید که پودر آن باآب ترکیب شود و به مدت 15 تا 30 دقیقه به طول انجامد. فاز دوم انبساط گروت نیز در اثرواکنش شیمیایی گیرش ملات است که یک یا دو روز بعد از اختلاط ملات آغاز می شود. به منظورحصول انبساط اولیه بهینه باید ملات را پس از اختلاط با آب سریعاً مورد استفاده قرارداد.گروت مخلوط آماده ای از نوع گروت ضد سولفات بوده و دارای سیمان پرتلند ضد سولفات برطبق نوع و پودر میکروسیلیکا می باشد. این گروت مخصوص دمای بالای 40-10سانتی گراد بودهو چنانچه گروت ریزی در زیر دمای گفته شده صورت گیرد میزان کسب مقاومت کندتر خواهد شد.

 

گروتپلیمری چیست؟ گروت سیمانی اصلاح شده با مواد پلیمری دارای دو جزء می باشد.

جزء مایع گروتپلیمری چیست؟ جزء مایع پلیمری مخلوط سیمان با مقاومت بالا و دانه بندی ویژه با ماسهسیلیسی شکری، با بهترین خواص روان کنندگی است. در هنگام گروت ریزی مایع پلیمری تنهاکافیست دو جزء با هم مخلوط شود.

 

فوایدگروت پلیمری چیست؟ گروت دارای مقاومت کششی و خمشی بالااست.گروت دارای خاصیت آب بند کنندگی مطلوب است. گروت دارای خاصیت مقاومت سایشی بالااست.گروت دارای پیوند قوی با زیرسازی معدنی است. گروت دارای مقاومت بالا در برابر اثر آبشور دریا است.

 

گروتاپوکسی چیست؟ گروت اپوکسی شکل پذیر و بدون حلال و شامل3 جزء می باشد. گروت اپوکسی دارای رزین اپوکسی، سخت کننده، عمل آورنده آمین و دانهبندی ویژه سیلیسی است. در هنگام مصرف گروت اپوکسی کافیست سه جزء آن با هم مخلوط شوند.

 

فوایدگروت اپوکسی چیست؟ گروت اپوکسی باعث سخت شدن سریع سازهمی شود که بستگی به دمای اطراف دارد . گروت اپوکسی دارای قابلیت بالای چسبندگی به زیرکارهای معدنی و فولادی دارد. گروت اپوکسی دارای مقاومت در برابر ارتعاشات شدید است.گروت اپوکسی باعث سخت شدن بدون جمع شدگی است. گروت اپوکسی دارای مقاومت بالا در برابرحملات مواد شیمیایی است. گروت اپوکسی دارای مقاومت مکانیکی بسیار بالایی است.

 

مواردمصرفی گروت اپوکسی چیست؟ گروت اپوکسی برایگروت کاری و ملات ریزی برای پیوند محکم سازه ای در شرایط باربری دینامیکی مناسب است.

 

گروتاپوکسی در صنایع چیست؟ گروت ریزی درکارخانهجات و ماشین آلات موتوری. گروت ریزی در ژنراتورها. گروت ریزی در پمپ ها. گروت ریزیدر ریل جرثقیل ها گروت ریزی در سیستم های انبارهای بلند.

 

 

DEZOFLOW650

High strength ,free flowing

شرح :

DEZOFLOW 650  ملات یا بتن اپوکسی روانو بدون حلال می باشد که برای تحمل بارهایفعال و با کاربردهای بسیار زیادی طراحی شده است.

DEZOFLOW 650  برای ضخامت های 10 تا 150میلی متر مناسب است . این محصول به شکل سه جزئی تحویل و به آسانی در کارگاه مخلوطشده و ملات روانی به دست می آید.

 

 

کاربردها :

-        ریل ها و کابل های اتصال

-       پایه های ماشین های نو وقدیمی

-       پرکردن فضای خالی زیر شاسی و بیس پلیت ها

-       پر کردن سازه ای سوراخ ها و گودال های بتن

-       نصب تجهیزات ماشین آلات صنعتی که دارای فشاریثابت و فعال هستند

-       ثابت سازی ماشین آلات دینامیک روی فونداسیون ها

-       کارگذاری آرماتورها

-       تجهیزاتی که ریزش اسید و یا محلول های شیمیاییدارند

-       رگلاژ سطوح بتنی زیر کف سازی ها

 

 

امتیازات :

  • نیاز به پرایمر ندارد
  • دارای روانی عالی است
  • کارآیی طولانی دارد
  • مقاومت های کششی ، خمشی و فشاری زیادی دارد
  • چسبندگی آن به بتن و فولاد بسیار عالی است
  • نصب و کسب مقاومت سریع
  • مقاومت زیاد در برابر بارهای فعال و مواد شیمیایی
  • فاقد جمع شدگی و قابل اجرا بر روی سطوح در معرض رطوبت

 

امتیازات :

  • نیاز به پرایمر ندارد
  • دارای روانی عالی است
  • کارآیی طولانی دارد
  • مقاومت های کششی ، خمشی و فشاری زیادی دارد
  • چسبندگی آن به بتن و فولاد بسیار عالی است
  • نصب و کسب مقاومت سریع
  • مقاومت زیاد در برابر بارهای فعال و مواد شیمیایی
  • فاقد جمع شدگی و قابل اجرا بر روی سطوح در معرض رطوبت

 

 

بسته بندی :

DEZOFLOW 650 در بسته های 20 کیلوگرمی عرضه می شود.

 

ویژگی ها :

زمان کارآیی : در دمای 25 درجه سانتیگراد به مدت70 دقیقه و در دمای 40 درجه سانتیگراد به مدت 40 دقیقه .

مقاومت کششی : 7 روزه ، 15 مگاپاسکال

مقاومت فشاری : 7 روزه ، 104 مگاپاسکال

مقاومت خمشی : 7 روزه ، 27.5 مگاپاسکال

چگالی : 2000 کیلوگرم در مترمکعب

سخت شدن : در دمای 25 درجه سانتیگراد ، 7 روز ودر دمای 40 درجه سانتیگراد ، 3 روز

 

 

ترکیبات :

این محصول متشکل از رزین اپوکسی ، بیس فنول A ، سخت کننده مایع رقیق و سنگدانه های مخصوص می باشد که پس ازاختلاط تشکیل یک ملات بسیار روان می دهد و به راحتی قابل استفاده می باشد.

 

پایداری شیمیایی :

پایداری DEZOFLOW 650  در برابر اکثر مواد شیمیایی خورنده زیر بسیارعالی است :

  • قلیایی های رقیق و غلیط
  • اکثر اسیدهای رقیق
  • روغن و مواد نفتی
  • آمونیاک
  • فرمالدئید
  • محلول های نمکی
  • روغن های معدنی ، چربی های گیاهی و ...

 

 

روش اجرا :

آماده سازی سطح :

همانند سایر اجراهای اپوکسی ، آماده سازی مناسبسطح تاثیر مستقیم در اجرا و دوام محصول دارد. سطوح بتنی بایستی سفت ، استوار ،تمیز و عاری از پوسته ، رنگ ، روغن ، گریس ، روغن قالب و مواد عمل آوری باشد. سطوحناصاف ترجیح داده می شوند .سطوح فلزی بایستی آماده سازی ، عاری از زنگ زدگی ، جرمگرفتگی و یا زنگ باشد.

 

 

اختلاط :

هرگز اقدام به تقسیم مواد نکنید . همچنین مقداررزین را تغییر ندهید . به کمک همزن دور کند آن را مخلوط نمایید. ابتدا فعال کنندهرا به رزین پایه اضافه کرده و آن را به هم بزنید . مطمئن شوید که تمامی مایع فعالکننده به رزین افزوده شده باشد.

قبل از افزودن سنگ دانه به مدت یک دقیقه آن را بههم بزنید . سپس به آرامی تمامی پودرها را به مخلوط اضافه کرده و آن را هم زده تاملات روان و یکنواختی به دست آید . توجه نمایید که همزدن اضافه باعث ورود هوا بهداخل ملات می شود.

 

 

قبل از افزودن سنگ دانه به مدت یک دقیقه آن را بههم بزنید . سپس به آرامی تمامی پودرها را به مخلوط اضافه کرده و آن را هم زده تاملات روان و یکنواختی به دست آید . توجه نمایید که همزدن اضافه باعث ورود هوا بهداخل ملات می شود.

 

ریختن :

 بلافاصلهپس از اختلاط اقدام به ریختن در محل آماده شده نمایید و ملات را از طرفی بریزید کهحداقل فاصله را طی کند. برای طی مسافت های بیشتر لازم است ملات را از ارتفاعبالاتری بریزید تا فشار لازم برای حرکت ملات فراهم گردد.

مطمئن شوید که محل ملات یا بتن ریزی به طور کاملمسدود نبوده و راهی برای خروج هوا وجود داشته باشد . ملات را به طور مداوم و فقطاز یک سو بریزید.

قبل از باز کردن قالب مطمئن شوید که گیرش ملاتکامل شده باشد  ( حداقل 6 ساعت ) و اگرضخامت ملات یا بتن ریزی بیش از 80 میلیمتر باشد لازم است  در لایه های متعدد ریخته شود . لایه دوم بهفاصله 6 ساعت از اتمام مرحله اول ریخته شود.

 

محافظت از ابزار کار :

وسایل کار را پس از اتمام کار با حلال شماره 2شستشو دهید و در صورت وجود ملات سخت شده آن را با وسایل مکانیکی بتراشید .

 

انبار داری :

این محصول را به دور از تابش خورشید نگهداری و ازافزایش دمای انبار جلوگیری کنید.در مناطق گرمسیری نصب وسایل تهویه هوا ضروری است .در صورت رعایت شرایط فوق عمر مفید محصول تا یکسال می باشد .عدم رعایت روش صحیحانبارداری موجب آسیب دیدن محصول و یا ظرف آن می شود . جهت اطلاع از روش انبارداریبا بخش فنی شرکت کلینیک فنی و تخصصی بتن مشورت نمایید.

 

نکات ایمنی :

همانند تمامی محصولات شیمیایی دقت شود تا از تماسبا چشمها ، دهان ، پوست و مواد غذایی پرهیز گردد . در صورت تماس با پوست و چشمهابلافاصله آن را تمیز نماید . اگر به طور اتفاقی بلعیده شد . اقدامات پزشکی انجامشود . در ظرف ها را پس از استفاده ببندید و برای اطلاع از انبار داری ویژه یاانهدام باقیمانده مواد به برشور ایمنی محصول مراجعه نمایید.

 

تاییدیه کیفیت :

تمام محصولاتی که توسط شرکت کلینیک فنی و تخصصیبتن ایران عرضه می گردند مطابق با استانداردهای کیفی بین المللی می باشد .

 

کلینیک فنیو تخصصی بتن ایران ، علاوه بر دفتر مرکزی خود واقع در تهران ، اشرفی اصفهانی ، گلزار سوم ،پلاک ، واحد 4 ، و نیز دفتر جنوب کشور خود، واقع در استانخوزستان ، شهرستان اهواز ، زیتونکارمندی ، فلکه پارک ، جنب بانک تجارت ، ساختمان 88 ، در بسیاری از استان های دیگراز جمله  استانهرمزگان ( بندرعباس ، قشم، خارک و ...) ، استان بوشهر (شهرستان بوشهر ، عسلویه ، جم ، برازجان، کنگان و ... ) ، استان اصفهان (شهرستان اصفهان ،  شهرضا، فولاد شهر، شاهینشهر ، زرین شهر ) ، استان یزد ، استان کرمان ، استان فارس ( شهرستان شیراز ، نورآباد ممحسنی ، جهرم و ... ) ، استان کرمانشاه ، استان کردستان (شهرستان سنندج ) ، استان لرستان ( خرم آباد ، بروجرد ، دورود، نورآباد ، الشتر و ... )، استان آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی ( شهرستان های تبریز و ارومیه ) ، استان اردبیل، استانزنجان، استان های خراسان رضوی ، خراسان جنوبی و شمالی ( شهرستان های مشهد ، بیرجند و ... ) ، استان زاهدان (شهرستان های زاهدان ، ایرانشهر ، زابل ، سیرجان، پیرانشهر و ... )، استان البرز (شهرستان کرج و ... ) ، استان کاشان ، استان قم ( شهرستان قم ) ، استانمازندران ( شهرستان های ساری ، بابل ،بابلسر، نوشهر ، چالوس ، محمود آباد و ... ) ، استانگیلان ( شهرستان های رشت ، بندرانزلی و... ) ، استان ایلام ( شهرستان های ایلام و دهلران، مهران و ... )، استان همدان (شهرستان های همدان ، تویسرکان و کبودرآهنگ ) ،استانگلستان ( شهرستان گرگان ) ،  استان خوزستان ( شهرستان اهواز ، دزفول ، ماهشهر، سربندر ، آبادان ،خرمشهر ، بهبهان ، شوشتر، شوش ، مسجدسلیمان، رامهرمز ، گتوند و ... ) ، استان چهارمحال بختیاری (شهرکرد ) ، جزیره کیش ،  کشور عراق ( استان بصره، الاماره و نجف ) ، کشور افغانستان (کابل و هرات ) ،  دارای دفاتر فروش و ارائهخدمات مهندسی می باشد. شما می توانید با مراجعه یا تماس با این دفاتر ضمن مشاور از خدمات و محصولات ارائه شده بهره مندشوید.

 

عبارت گروت ، انواع گروت ، گروت ساختمانی ، فروش گروت ، لیست قیمتگروت ، انواع گروت اپوکسی ، روش گروت ریزی، کیورینگ گروت ، روش ساخت گروت ، نحوهاستفاده از گروت ، نحوه گروت ریزی ، نحوه ساخت گروت ، نحوه اختلاط گروت سیمانی واپوکسی  در سایت کلینیک فنی و تخصصی بتن ایران شمامی توانید جهت دسترسی به مطالب ، استانداردها و محصولات مورد نظر خود از طریقپنجره جستجو در سمت راست صفحه اقدام نماید.

همچنین شما میتوانید جهت کسب مشاوره و اطلاعات تکمیلی فنی ، اجرایی  و مالی با بخش فنی و مهندسی و یا فروش مجموعه کلینیک فنی وتخصصی بتن ایران ( 09120916271-44618462-44618379-021 ) تماس حاصل فرمایید.

کلینیک فنی وتخصصی بتن ایران ، مرجع جامع خدمات مشاوره ، بازرگانی ، آموزش و مهندسی بتن ایران، نمایندگی فنی و ارائه محصولات شرکت های معظم Krystalineاسپانیا ،  بئومرک ترکیه و B&Bکره جنوبی در ایران .

 

 


or
or
A password will be send on your post
Registration