بتونیر و کاربرد آن ( میکسر بتن و ملات )

بتونیر و کاربرد آن ( میکسر بتن و ملات )

کد مطلب : 371

بتونیرو کاربرد آن ( میکسر بتن و ملات )

امروزه روش ها و تجهیزات متنوع و مختلفی برایاختلاط و میکس اجزا بتن وجود دارد. بتونیر (یا مخلوط‌ کن بتن، میکسر بتن) به ماشینیگفته میشود که برای مخلوط کردن و همگن کردن سیمان، شن، ماسه و آب برای تولید بتن استفادهمیشود. نکته مهم این است که ترتیب افزودن مواد مورد نیاز برای تشکیل بتن در بتونیر،به میزان قابل توجهی در یکنواختی بتن تشکیل شده مؤثر خواهد بود. همچنین باید در نظرداشت که از اضافه بار زدن در میکسر بتن پرهیز شود. به ویژه در مورد سنگ دانه های بسیارسنگینی مانند ذرات پانچی فولادی ، توصیه میشود میزان بار را تا حدود ۵۰٪ ظرفیت ماشین کاهش داد.

 

بار اضافی موجب آسیب رسیدن به ماشین و کاهش عملکردآن خواهد شد. همچنین باعث عدم دستیابی به کیفیت مورد نظر در بتن حاصله خواهد شد.

 

از آنجایی که پس از مخلوط کردن و ساخت بتن نیاز استآن را به محل مورد نظر منتقل کنند. این ابزار به گونه ای ساخته میشوند که که ضمن ترکیببتن بتوانند انتقال آن را هم انجام بدهند. بنابراین مخازن حمل بتن را روی کامیون، تریلییا هر نوع ماشین با قابلیت حرکت دیگری مثل واگن‌های ریلی نصب میکنند. در عین حال دستگاههای بتونیر با ابعاد کوچک دارای چرخ میباشند که عملیات انتقال آتها را به مکان مورداستفاده آسانتر میکند.

 

میکسرهای بتن دارای سایزهای متنوع و ابعاد مختلف موجودهستند. بتونیرها در انواع  میکسرهای بزرگ صنعتی، میکسرهای کامیونی و میکسرهای در محل (قابل حمل) طراحی و ساخته میشوند. نوع قابل حملبتونیر در کارها و پروژه های کوچکتر، مانند تعمیرات اماکن مسکونی و منازل و کاربرد بیشتری دارد.

 

میکسر بتن با حجمهای مختلف

دستگاه بتونیر یا همان دستگاه میکسر افزودنی بتن ( از نوعقابل حمل ) ، بطور عمده در زمینه ساخت و سازهای با ابعاد کوچک و برای مخلوط کردن ملاتو بتن استفاده میشود. همچنین برای کاربردهایی نظیر مخلوط کردن مواد شیمیایی و خوراکچارپایان و غیره نیز استفاده می شود. حرکت دادن این مخلوط کن ها با توجه به حجم مناسبآنها ساده است. در عین حال قابلیت اختلاط سریع و با کیفیت بالا از ویژگیهای این ملاتسازها است.

 

بتونیر را با نام ملات ساز نیز میشناسند. این ماشیندر حجمهای مختلف و برای کاربردهای مختلف طراحی و تولید میشود. در حال حاضر بازرگانیلرزان صنعت بتونیر با حجمهای 250 ، 350 ، 400 و 750 لیتری را ارائه میدهد. همچنین ازلحاظ نوع سوخت در انواع برقی ، بنزینی و دیزلی برای این ماشین در نظر گرفته شده است.علاوه بر حجم و نوع سوخت، قدرت موتور نیز در این ابزار برای کاربردهای مختلف متنوعبوده و با قدرتهای 3 تا 10 اسب بخار قابل ارائه میباشد.

 

نکته قابل ذکر دیگر این است که هر چه مخزن بتونیربزرگ باشد موتور بزرگ تر مورد نیاز است. در عین حال مکانیزم گردش مخزن نیز می توانددنده ریز ،دنده کمر ،رولیک لاستیک بکار گرفته شود.

 

برای آگاهی از لیست قیمت بتونیر و انواع دستگاه بتونیرمیتوانید با ما ( 44618462-44618379 ) تماس حاصل فرمایید.

 

بتونیر ، ویژگیها و مزایا:

نکته قابل ذکر درباره این ماشین این است که پیمانهکردن مصالح باید توسط اپراتور انجام شود. در نتیجه کاربر مذکور نیاز به آموزش کافیو دقت لازم در انجام این امر دارد.

میکسر بتون یا مخلوط کن بتون علاوه بر ظرفیت های مختلفهمراه با کوپله با موتور بنزینی، دیزلی یا الکتروموتور برقی تک فاز و سه فاز، سادهو گیربکس دار ارائه میشود. همچنین در بخش قابلیت جابجایی آن به صورت دوچرخ و چهارچرخقابل عرضه می باشد.

از نکات قابل ذکر دیگر در مورد این ابزار ، موتورگرداننده دیگ میکسر یا همان درام آن میباشد. این موتور می تواند از نوع برقی، بنزینییا دیزلی باشد. همچنین سرعت گردش این مخزن بر حسب دور در دقیقه از 13 تا 17 میتواندمتغیر باشد.

 

قطعاتتشکیل دهنده بتونیر یا میکسر بتن و ملات :

•       حلقه دنده مخصوص ساخته شده با ورق فولادی در یک قطعه

•       قاب قابل انعطاف برای حمل و نقل آسان

•       قاب محکم برای ثبات بالا

•       چرخ های مناسب برای ثبات بیشتر و قابلیت مانور بالا

•       قطر درام بزرگ برای انجام اختلاط با کیفیت عالی

•       چرخش و چرخاندن 360 درجه برای تخلیه آسان و کامل

•       محور هدایت بر روی بلبرینگ چسبیده شده نصب شده است.

 

کلینیکفنی و تخصصی بتن ایران ( رایحه بتن سبز )  ارائه دهندهبتونیر بتن ( میکسر بتون ) در حجمهای زیر میباشد:

 

·       بتونیر 250 لیتری

·       بتونیر 350 لیتری

·       بتونیر 400 لیتری

·       بتونیر 750 لیتری

 

 

کلماتمرتبط : فروش بتونیر ،تولید کننده بتونیر ، فروش میکسر بتن ، قیمت بتونیر ، قیمت فروش بتونیر ، انواعمیکسر بتن ، انواع بتونیر ، اجراه بتونیر ، تعیر بتونیر، تولید کنندگان بتونیر ،تولید کنندگان میکسر بتن

 

or
or
A password will be send on your post
Registration