قیمت اسپیسر 7 سانتی|اسپیسر فونداسیون|خرید اسپیسر

قیمت اسپیسر 7 سانتی|اسپیسر فونداسیون|خرید اسپیسر

کد مطلب : 569

تمام محصولا تی که توسط کلینیک فنی و تخصصی بتن ایران عرضه می گردد مطابق با استاندارد های  کیفی بین المللی می باشد.جهت دریافت  استعلام قیمت و خرید گروت اپوکسی وافزود نی های بتن ، با ما تماس بگیرید.

 

 

اسپیسرها قطعاتی کارآمد در صنعت ساختمان هستند که علاوه بر ایجاد پوشش میلگردی مناسب ، بسیاری مزیتهای دیگر را به همراه دارند . اسپیسر یا فاصله نگهدار در سایزهای مختلف ایجاد پوشش های میلگردی از 15mm تا 150mm طراحی و تولید شده اند . مهم ترین ضعفی که در یک سازه بتن مسلح مطرح می باشد بحث خوردگی میلگردها می باشد . هوا ، رطوبت ، کلرایدها ، سولفونات ها و سایر عوامل خورنده محیطی می توانند با نفوذ به درون جان بتن میلگردها را دچار خوردگی نمایند که این خوردگی در نتیجه باعث وارد شدن صدمات جدی به سازه خواهد شد . از مهمترین عوامل جلوگیری از خوردگی بتن ایجاد پوشش مناسب بر روی میلگردها با توسط به شرایط سازه و شرایط آب و هوایی می باشد . تجربه نشان داده است که استفاده از قطعات سنگی و آجری یا چوبی به عنوان فاصله انداز بین میلگرد و سطح بتن هرگز نتوانسته پوشش میلگردی مناسب و یکپارچه ای را روی سطح میلگرد بوجود آورد و در این شرایط معمولاً به دلیل یکپارچه نبودن پوشش روی میلگرد ها در نقاطی که پوشش به دلیل یک اندازه نبودن تکیه گاهها کمتر شده است ،‌ احتمال خوردگی در آن نقاط بالاتر رفته است ،‌ اسپیسرها قطعاتی کارآمد و مقرون به صرفه و سبک هستند که می توانند پوشش یکپارچه روی سطح میلگرد بوجود آورند

 


انواع اسپیسر بتن از نظر جنس

1. اسپیسر پلاستیکی

این نوع نسبت به اسپیسر بتنی و فلزی ارزان تر می باشد و به همین علت خیلی از آن استفاده می کنند. اما باید دقت کنیم که معایبی از جمله؛ عدم چسبندگی خوب اسپیسر پلاستیکی به بتن، و همچنین ضریب حرارتی پلاستیک و بتن با هم متفاوت بوده که همین موضوع می تواند باعث ایجاد یکسری مشکلات شود. همچنین چون از جنس پلاستیک ساخته می شوند سختی زیادی در مقایسه با اسپیسرهای بتنی و فلزی ندارد.

یکی از معایب اسپیسرهای پلاستیکی این است که چسبندگی خوبی با بتن ندارند، بنابراین رطوبت و یون های مخرب از مرز بین آنها به داخل بتن نفوذ می کند


 

2. اسپیسر فلزی

در طراحی این نوع اسپیسر باید دقت شود که به گونه ای باشد که بتوانیم میلگردها را به راحتی بر روی آن ها قرار دهیم. این نوع اسپیسر ها معمولا به شکل میلگرد خم شده مورد استفاده قرار می گیرند..


3. اسپیسر بتنی

اسپیسرهای بتنی و فلزی نسبت به اسپیسر پلاستیکی گران تر می باشند اما در عین حال سختی بالاتری نیز دارند. اسپیسر بتنی مقاومت فشاری بالایی دارد که بسیاری از ضعف های اسپیسر پلاستیکی را برطرف نموده و باعث کاهش عوامل آسیب رسان به بتنی که در آن از اسپیسر غیر بتنی استفاده شده است، می شود.

در زمان ساخت این اسپیسرها حتما باید توجه شود که نوع بتنی که با آن اسپیسر بتنی ساخته می شود با بتن مورد استفاده یکی باشد تا ضریب حرارتی یکسانی داشته باشند.
 

نحوه اجرای اسپیسر

انتخاب اسپیسر بر اساس توانایی تیم اجرا و نیاز های اجرایی پروژه ، به سه روش زیر انجام می شود:اسپیسر ها در سطحی افقی به شکل پراکنده پخش و جایگذاری می شوند. میلگرد مش بندی شده نیز از بالا سوار اسپیسر خواهد شد. در ادامه اسپیسر ها را می توان بدون اتصال الزامی به میلگرد زیر کار فیکس نمود. در این حالت، اسپیسر با ایجاد یک سد ، باعث پوشش کامل و مورد نیاز میلگرد توسط بتن می شود.

اسپیسر به کمک یک سیم فلزی یا بست پلاستیکی به میلگرد مش بندی شده اتصال پیدا می کند. با گیر دادن اسپیسر ها در نقاط مشخص به میلگرد امکان تکان خوردن آنها کم می شود. این مدل از اجرا و اتصال در مواردی که بتن در حال دریافت ویبره باشد و یا اسپیسر ها به شکل عمودی کار گذاشته شوند بسیار کاربرد دارد.

اسپیسرهایی با داشتن سوراخی در وسط ، که میلگردی به داخل آن می رود. این امر باعث می شود حتی در صورت تکان خوردن میلگرد ، اسپیسر از آن جدا نشود.


پرمصرف ترین اسپیسرها بر اساس کاربرد

فاصله گذارهای پلاستیکی و یا حتی بتنی و فلزی بر اساس جایی که مورد استفاده قرار می گیرند به دو دسته کفی و دیواری تقسیم بندی می شوند. اما هر یک از این دسته بندی ها نیز به شکل های مختلفی هستند. برخی از اشکال بیشتر از بقیه مورد استفاده قرار گرفته و به اصطلاح کاربرد بیشتری دارند.

از جمله اسپیسرهای کفی پرمصرف می توان به مینی فیکس اشاره نمود. این نوع فاصله گذار برای ساخت انواع قطعه های پیش ساخته بتنی، عرشه های فولادی، سازه های بتنی و … کاربرد دارد. این نوع فاصله گذار برای شبکه های سبک میله گرد مناسب است و می تواند در کف یا سقف سازه مورد استفاده قرار گیرد. بعد از مینی فیکس می توان از فاصله گذار ماکس فیکس و هارد فیکس نام برد. این فاصله گذارهای کفی برای سازه های نیمه سنگین یا سنگین بیشترین استفاده را دارند.
 

از جمله پرمصرف ترین اسپیسرهای دیواری می توان از ویل فیکس نام برد. این نوع فاصله گذار با نام های دیگری همچون خورشیدی یا چرخی نیز شناخته می شود. کاربرد آن بیشتر برای سطوح عمودی همچون دیوار است. قفل کن این فاصله گذار قدرت بسیار خوبی دارد. از این رو از آن استفاده زیادی می شود.
 

مزایای استفاده از اسپیسرهای پلاستیکی به شرح زیر است :

ایجاد پوشش یکپارچه روی سطح آرماتورها

اقتصادی و مقرون به صرفه و ارزان

وزن سبک ،‌ حمل ونقل آسان

سرعت بخشیدن به فاصله گذاری جهت پوشش میلگردها

نیاز به نیروی انسانی کمتر

سرعت اجرا و در نتیجه سرعت اجرای پروژه

درگیری کامل با بتن به دلیل وجود حفره های تو خالی در ساختار خود یا عدم جابجایی میلگردها به دلیلی وجود قفل کن در اسپیسر
 

اسپیسر بتن تخت

اسپیسر بتن با سطح تخت برای ساختار عناصر عمودی و افقی کاربرد دارد.

در صورتی که سازه های کف همچون فونداسیون نواری و رادیو شبکه های میلگردی پر تراکم و سنگین باشد این فاصله نگهدار با سایزهای مختلف جهت ایجاد پوشش بتنی به سانتی مترهای مختلف مناسب می باشند. تعداد مورد استفاده در فونداسیون های رادیه در هر متر مربع 4 عدد و در فونداسیون های نواری هر 50 سانتیمتر 1 عدد توصیه می گردد. شایان ذکر است کلیه اسپیسرهای تخت یا همان فاصله نگهدارهای پلاستیکی جهت استفاده انواع میلگرد ها ساخته و مورد استفاده قرار می گیرند.

 

 

ارتباط طول عمر سازه با اسپیسر بتن چیست؟؟

با توجه به آنچه در اصول و استاندارد های سیمان های مسلح گفته شده است پوشش دهی میلگردها با استفاده از ملات های سیمانی تاثیری شگرف و مهم در صنعت ساخت و ساز دارد. پوشش دهی سیمانی باعث بالا رفتن طول عمر بناها می شود. برای حصول نتیجه بهتر باید این پوشش دهی با توجه به شرایط آب و هوایی و محیطی بناها معیین گردد. اسپیسر بتن با ایجاد یک لایه بسیار مناسب بر روی  سیمان لایه محافظتی بسیار مناسبی ایجاد می کند که می توان آن را در بناهای مختلف و سازه های بتن مسلح وبناهای ساحلی نیز استفاده نمود.

 

بسته بندی اسپیسر بتن چگونه است ؟؟؟

 

بسته بندی این فراورده با توجه به نوع و سایز آن متفاوت می باشد اما در یک حالت کلی در کیسه های ۱۰۰ تا ۱۰۰۰ عددی بسته بندی می شود.

 

کلام آخر

حال که به بررسی تعداد زیادی از انواع اسپیسر پرداخته شد، به شما توصیه می‌کنیم تا در صورت نیاز به تهیه این قطعات با مشاورین کلینیک فنی و تخصصی بتن ایران با شماره های 09120916272 و 09912760924  مشورت کنید تا هم از قیمت اسپیسر ها و هم از مناسب بودن آن ها در پروژه خود اطمینان حاصل فرمایید

or
or
A password will be send on your post
Registration