خرید رزین پلی یورتان،رزین فوم شونده

خرید رزین پلی یورتان،رزین فوم شونده

کد مطلب : 581

تزریق رزین اپوکسی و پلی یورتان:

 

عملیات تزریق رزین با اهداف متفاوتی می تواند صورت گیرد. از آن جمله می توان به تزریق آب بندی ، تزریق ترمیمی سازه آسیب دیده، تزریق تحکیم بستر و یا ترکیبی از هرکدام می تواند باشد. عملکرد و اهدافی که هریک دنبال می کنند کاملا متفاوت بوده و برای انجام اینکار بایستی نیازمندیهای کلیدی برای انتخاب نوع مواد و فشار تزریق و نوع پکر یا نیپل توسط کارشناس مربوطه سنجیده و انتخاب شود. تیپ عملیات تزریق یا Injection برای هر دو حالت یکسان است اما چیزی که باعث تفاوت در آن می شود، الگوی تزریق و جنس مواد مورد تزریق می باشد. البته نباید این مهم را نادیده گرفت که با توجه به نیازمندی سازه مورد ترمیم و یا آب بندی، میزان فشار مورد نیاز دستگاه تزریق و نیز طول و قطر پکر ممکن است متفاوت باشد.

 

خواص و اثرات رزین تزریقی پلی یورتان:
 

رزین پلی یورتان دو جزئی عاری از حلال رزین پلی یورتان می باشد. این محصول به کندی واکنش داده و پس از سخت شدن به صورت ماده ای بدون منفذ در می آید که در مجاورت آب به آرامی تشکیل فوم می دهد. رزین تزریقی پلی یورتان با سطوح خشک و مرطوب تشکیل باند داده و چسبندگی عالی به زمینه و همچنین مقاومت پارگی بالایی را منتج می شود. دمای انتقال شیشه ای این ماده پایین بوده و در دماهای بسیار کم نیز بدون بروز شکنندگی، مقاومت خود را حفظ می نماید.

 

برخی از عوامل موثر در انتخاب پوشش محافظتی و آب بند به شرح ذیل می باشد :

 

نوع کاربری سازه

ابعاد و دسترسی به سازه

محدودیت زمانی و مکانی اجرا

نوع سیال در تماس با سازه از منظر شیمیایی ، فیزیکی و دمایی

دمای محیط و تغییرات دمایی منطقه

در معرض تابش آفتاب بودن یا نبودن

فشار و هد بار

مجاورت و یا عدم مجاور با آب شرب

فصل زمان اجرا

مسقف یا غیر مسقف بودن سازه

جاری یا ساکن بودن سیال

مبحث اتقصادی

در دسترسی بودن تجهیزات ، متریال مصرفی و پرسنل متخصص اجرایی جهت اجرای پوشش ( باید توجه داشت که بهترین متریال در صورت اجرا توسط مجریان بی تجربه و عدم رعایت نکات اجرایی می توانند با وجود صرف هزینه های بالا دارای عمر پایینی باشند- مشاهده پروژه هایی که با وجود صرف هزینه های بالا  شاهد بروز مشکل در زمانی کوتاه پس از بهره برداری هستیم دور از دسترس نیست )

دوام مورد نظر کارفرما و بهره بردار

شرایط و نوع بستر کار

و ...

بدیهی است که در هر پروژه بسته به شرایط و عوامل فوق الذکر از یک سو و از سوی دیگر مشخصات ذاتی ، مزایا و محدودیت های متریال و روش اجرا ، روش مناسب گزینش می گردد. به طور مثال محدودی تزمانی چند ساعته در یک کارخانه ممکنه باعث شود تنها گزینه ممکنه تزریق رزین پلی یورتان به حساب آید حتی اگر دارای بهترین مشخصات فنی از منظر دوام نباشد. یا در یک مخزن نگهداری اسید سولفوریک 98 درصد چاره ای جز استفاده از کاشی یا آجر ضد اسید نیست هر چند که به علت خصوصیات اجرایی دارای دوام بلند مدتی نباشد.

 

بنابراین در یک پروژه ممکن است یک یا چند گزینه از موارد فوق تعیین کننده نوع پوشش باشند. لذا آنچه به عنوان یک اصل ( مانند سایر بخش های مهندسی ) باید مد نظر کارشناس طراح و مجری آب بندی باشد این است که همیشه باید اقتصادی ترین روش ممکن با لحاظ پاس کردن شرایط مورد نظر انتخاب شود. این بدان معنی است که الزاما گرانترین روش و مصالح  بهترین روش نبوده و حتی ممکن است عملکرد بلند مدت یک پوشش گرانقیمت ،  ضعیف تر از یک پوشش ارزان تر باشد.

 

موارد مصرف رزین تزریقی پلی یورتان

رزین تزریقی پلی یورتان به عنوان آب بند و درزگیر الاستیک در ترک ها، درز ها و حفره های موجود در سازه های بتنی، سنگی و آجری به کار می رود. مصرف عمده این محصول در پارکینگ ها، مخازن بتنی، تونل ها و درزهای اجرایی بوده و توسط شلنگ های تزریق و ی در درز های بتن تزریق می گردد. از آن جا که نسبت اختلاط حجمی این محصول 1.2 است، می توان جهت تزریق از پمپ های دو جزیی نیز استفاده نمود.

 

تزریق پلی یورتان دو جزئی

 

آبریزش LEAKAGE آب در بتن‌هایی که تحت فشار آب می‌باشند (نظیر آب بندی تونلها ، تاسیسات بتنی زیر دریایی، چاله آسانسورها و ... ) توسط تزریق پلی یورتان دو جزئی قابل ترمیم و آب بندی می‌باشد. پلی یورتان در ترکیب با آب واکنش نشان داده و حدودا 10 تا 15 برابر متوم می‌شود. بدین ترتیب کلیه درزها، خلل ها و ترکهای داخل بتن پر می‌شود. این محصول توسط پمپ مخصوص توسط اکیپ مجرب شرکت جهت آب بندی فشار منفی آب در بتن تزریق می‌شود.

 

 

 

آب بندی به روش تزریق رزین پلی‌یورتان (Polyurethane)

 

پلی‌یورتان‌ها پلیمرهایی هستند که دارای پیوند یورتانی بوده و از طریق واکنش افزایشی بین یک گروه ایزوسیانات و یک ترکیب دارای هیدروژن فعال مثل گروه هیدروکسیل شکل می‌گیرند. مهمترین ویژگی این گروه از پلیمرها این است که پس از واکنش ساخناری پایدار بوجود می‌آید. در این روش آب بندی بتن، رزین‌های پلی‌یورتان یک جزئی یا دو جزئی با پمپ مخصوص تزریق در محل‌های نفوذ آب تزریق می‌شوند و باعث آب ‌بندی جسم بتن از داخل و عمق می‌گردد.

 

 

تجهیزات مورد نیاز جهت استفاده از رزین تزریقی پلی یورتان

دستگاه پرس پدالی و دستی (Hand/foot lever)، پمپ یک جزیی (پمپ ایرلس یا پیستون دار) و یا پمپ دو جزیی (به همراه همزن مخصوص فلزی) به هنگام کار مخلوط آماده تزریق، توسط پاکر های مخصوص در داخل ترک هایی که قرار است آب بند شوند، تزریق می شود و این عمل تا زمانی که مواد از حفره های کنترل سرریز کنند ادامه می یابد.

 

ترک های موجود (ترک ها با عرض حدود 2/0 میلیمتر) باید تا عمق 30-20 سانتیمتر تخلیه گردند.

نواحی تخلیه شده باید با فشار هوای تمیز پاک شوند.

پاکر های تزریق در محل مناسب نصب گردند.

در صورت نیاز پاکر ها و نواحی اطراف ترک توسط با عرض حدود 15 سانتیمتر و میزان مصرف حدود g/m2 300 ایزوله شود.

پس از انجام ایزولاسیون، رزین تزریقی پلی یورتان با دستگاه مناسب تزریق شود. برای ترک های عمودی تزریق از پایین و برای ترک های افقی از سمت چپ شروع گردد. میزان مصرف مواد در حدود g/1 1000 می باشد.

در صورت نیاز دستگاه تزریق رزین قبل از سخت شدن کامل رزین تزریقی پلی یورتان از محل دور شده و روی ترک با برگردد تا با بتن هم سطح شود.

 

مزایای آب بندی به روش تزریق پلی یورتان:

 

- آب بندی جسم بتن و عدم ورود آب به درون بتن و جلوگیری از اثرات مخرب ورود آب به بتن مانند خوردگی...

 

- امکان آب بندی از هر دو سمت سازه (آب بندی در فشار مثبت و منفی)

 

- امکان آب بندی در محلهایی با دبی آب بالا

 

- مقاومت در برابر فشار معکوس آب

 

- امکان آب بندی ترکهای بتن با ابعاد مختلف

 

- پلی یورتان دارای کارکردهای گوناگونی از جمله کفپوش های صنعتی، پوشش های محافظتی، فوم ها، بتونه و ماستیک است.

 

طریقه انبارداری رزین تزریقی پلی یورتان

 

محلول حلالی تمیز کننده باید دمای تبخیر بیش از 21 درجه سانتیگراد داشته باشد.

باقی مانده مواد تزریقی را با فشار از درون ابزار تزریقی خارج نموده و ابزار تزریق و تیوپ را با جریان چرخشی به مدت 10-5 دقیقه شستشو دهید. محتویات آن را خالی کرده و دوباره با حلال تمیز شستشو دهید. تمیز شستشو دهید.

 

تاییدیه کیفیت رزین تزریقی پلی یورتان

تمام محصولاتی که توسط کلینیک فنی و تخصصی بتن ایران عرضه می گردند مطابق با استاندارد های کیفی بین المللی می باشد. جهت دریافت قیمت رزین تزریقی پلی یورتان و سایر مواد آب بندی بتن، با شماره 09120916272 و 09912760924 تماس بگیرید.

or
or
A password will be send on your post
Registration