پودرسخت کننده سطوح بتنی و قیمت آن

پودرسخت کننده سطوح بتنی و قیمت آن

کد مطلب : 582

بتن سخت شده همواره دارای ضعف‌هایی نظیر مقاومت سایشی کم، ایجاد گرد و غبار، مقاومت کم در برابر ضربه، نفوذپذیری در برابر عوامل محیطی، وجود تخلخل ناخواسته، عدم مقاومت شیمیایی و ... می‌باشد. بنابراین در چنین مواردی ارتقای کیفیت سطوح بتنی با استفاده از مواد سخت‌کننده سطح بتن توصیه می‌گردد. این مواد ضمن پوشش دادن ضعف‌های یاد شده بتن، امکان دستیابی به سطوحی زیبا و یکنواخت‌تر را میسر می‌نماید. شرکت آبادگران برای دستیابی به این اهداف محصول سخت کننده سطح بتن با کد dezoTOP 900 را ارائه نموده است. dezoTOP 900 نوعی ترکیب پودری سیمانی آماده با اجزا سازنده نرم می‌باشد که به صورت خشکه‌پاشی بر روی بتن‌های تازه ریخته شده استفاده می‌گردد. مقاطع خشکه پاشی شده پس از عملیات پرداخت کاملا صاف و یکپارچه، سخت و مقاوم در برابر سایش می‌گردند. این مخلوط پوشش دهنده از چسبندگی قابل توجهی به بتن زیرین برخوردار شده و با کاهش نفوذپذیری منجر به افزایش دوام و پایایی سطح بتنی می‌گردد.

 

به طور کلی مزایای سخت کننده سطح بتن را می‌توان، امتیاز اقتصادی بالا و مقرون به صرفه بودن، افزایش مقاومت ضربه‌ای، افزایش چشمگیر مقاومت سایشی، عدم ایجاد گرد و غبار (Anti Dust)، عایق الکترواستاتیک (Anti Electrostatic)، نظافت و شستشوی آسان، ایجاد یکپارچکی سطح بتن، سهولت و سرعت در اجرا، غیر قابل اشتعال بودن، ضخامت کم، عدم لغزندگی در شرایط مرطوب و روغنی (Non Slip)، پیوستگی بسیار مناسب به لایه بتنی زیرین و عدم جداشدگی از سطح، مقاوم در برابر نفوذ روغن، گریس و بنزین، مقاوم در برابر نور خورشید (Anti UV) و تنوع رنگی بیان نمود.با توجه به مزایای ذکر شده و با توجه به نیازهای مختلف، از سخت کننده سطح بتن می توان در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، صنایع دفاعی، صنایع فولادسازي و ریخته‌گري، صنایع اتومبیل‌سازی، صنایع توليد هواپيما و هليكوپتر، صنایع الكترونیك و الكتریک نیروگاه‌هاي برق، صنایع کاغذسازي، صنایع نساجی، صنایع پلاستیك‌سازی، پارکینگ‌ها و پیاده‌رو‌ها، فروشگاه‌هاي بزرگ، سطوح روباز، انبارها، کارگاه‌ها و سالن‌هاي تولید، سکو‌هاي بارگيري و تخليه و تمام سطوحی که در معرض تنش فشاری، سایشی و ضربه قرار دارند، استفاده نمود.

 

موارد کاربرد پودر سخت کننده کف بتنی :

» کف سازی کارخانه ها و سالن های تولید صنعتی

» تسطیح و مقاوم سازی کف های بتنی

» کفسازی بتن محوطه ، پارکینگ ، پمپ بنزین ، معابر ، کارواش ، انبار و

» زیر سازی سطوح بتنی قبل از اجرای کفپوشهای اپوکسی و پلی یورتان

 

مشخصات فیزیکی وشیمیایی پودر بتن سخت سایش :

حالت فیزیکی : پـودر

رنگ : خاکستـری / طبق سفارش

مقاومت فشاری ۲۸ روزه : ۷۰N/mm2

یون کلر : ندارد

 

مـلاحـظات :

مدت نگهداری : یکسال در بسته بندی اولیه

شرایط نگهداری : دور از رطوبت وتـابش مستقیـم نور خورشید

دمای نگهداری مناسب : ۱۰+ تا ۳۰+درجه سانتیگراد

بسته بندی : کیسه ۲۵ کیلوگرمی

 

 

کاربردهای اولیه :

کارگاه ها

نیروگاه ها

گاراژ ها

پارکینگ ها

انبارها

نواحی بارگیری

کارخانه ها

کارگاه ها

 

 

خواص فیزیکی معمول :

خواص درج شده در این ذیل فقط برای راهنمایی می باشند و ضمانتی برای عملکرد نیست .ای کشتی سازی

 

از قبل مخلوط شده در کارخانه که تضمینی برای کیفیت است .

اجرای بک پارچه بر روی بتن تازه

اجرای سریع در نتیجه صرفه جویی در وقت

اجرای آسان

محافظت بهتر از محل درزها ، با اعمال مواد بیشتر در انتهای قطعه

مقاومت آن در برابر فرسایش ، سایش و ضربه از بتن معمولی بالاتر می باشد .

اکسیده نمی شود

سطح نهایی غیرلغزنده

نفوذناپذیری بالا در مقایسه با بتن در شرایط مساوی

Dezotop  900 به بخشی از سازه بتنی تبدیل شده و بدین دلیل نه طبله کرده و نه جدا می شود .

گرد و غبار نمی گیرد

برای استفاده های داخلی و خارجی مناسب می باشد

نظافت آسان

مقرون به صرفه

بدون هیچ نیازی به نگهداری ، عمل کردی با دوام

آشیانه های هواپیما

پارکینگ های طبقاتی

کارواش ها

محل نشست هلیکوپترها

مقاومت شیمیایی : در صورت عمل آوری مناسب در برابر روغن های ماشین ، معدنی ، اسیدهای ضعیف ، محلول های نمکی ا 10 درصد آب دریا ، محلول های قیلیایی تا 25 درصد مقاومت می کند.

 

مقاومت سایشی : در آزمایش مطابق با  ASTM C1353 هنگامی که Dezotop  900  را 5 کیلوگرم در مترمربع اجرا کنیم تقریبا 240 درصد مقاومت سایشی بیشتری در مقایسه با بتن شاهد از خود نشان می دهد .

 

اجرا :

در پیروی از ACI 302 – 1 R-89 و  ACI 201 -2RR77 وجود بتنی با طرح اختلاط مناسب الزامیست .

 

تولید کننده بتن بایستی مطمئن باشد که نسبت آب به سیمان ، مقدار سیمان و میزان روانی مطابق با کمترین حد استاندارد و مطابق مقادیر زیر می باشد :

 

سیمان (   SRC or OPC  ) : حداقل 320 کیلوگرم در مترمرکعب

 

نسبت آب به سیمان : حداکثر 0.5-حداقل 0.4

 

اسلامپ : مطلوب 75 میلیمتر

 

مقاومت : حداقل 31 میوتن بر میلیمترمربع

 

بتن نباید جداشدگی و یا آب انداختگی داشته باشد و همچنین نباید بیشتر از 3 درصد در آن هوا موجود باشد . وقتی این محصول را بر روی بتنی دارای میکروسیلیکا اجرا می کنیم به زمان اجرا باید دقدت حاصل نمود . برای کارایی هر چه بهتر استفاده از افزودنی های کاهنده آب مانند Dezoplase  یا Dezocrete   در بتن پیشنهاد می گردد . لایه های بتنی که بر روی آنها Dezotop  900 اجرا می ود باید حاقل ضخامت 75 میلیمتر را داشته باشند . بعد از بتن ریزی ، سطح بتن را با استفاده از شمشه باید تراز کرد و سپس آن را ویبره نمود .

 

سطح بتن را توسط ماله چوبی تراز کنید به گونه ای که از صیقلی شدن زیاد پرهیز گردد .آب انداختگی سطح را بر طرف کنید . ( از اسفنج استفاده نکنید ) Dezotop  900 را در کناره های قطعات اجرایی (همان جایی که درزهای اجرایی و انبساطی یافت می شوند ) به پهنای تقریبا 80 میلیمتر بپاشید . با استفاده از ماله چوبی آنها را در سطح پهن کنید .

 

Dezotop  900 را به صورت ایده آل  به سطحی می زنند که نه زیاد خشک و نه زیاد مرطوب باشد . دمای محیط عامل اصلی تعیین کننده این زمان است . به طور معمول در دماهای 35 تا 45 درجه سانتیگراد زمان 30 تا 40 دقیقه پس از بتن ریزی پیشنهاد می شود . این مدت در دمای کمتر از 35 درجه سانتیگراد طولانی تر خواهد شد.

 

با کمک زیر پایه ای بلند که به طول کل قطعه بتنی باشد ، مواد را بادست بر روی سطح بتن مرطوب بپاشید . اجرا در دو مرحله انجام می شود .

 

دو سوم مواد مورد نیاز را با اطمینان از پخش یکسان بر سطح بتن بپاشید .

 به مواد اجرا شده اجازه دهید تا رطوبت را از سطح جذب کند ، رنگ تیره یکپارچه ای قابل رویت خواهد شد .

با استفاده از ماله چوبی Dezotop  900 را در سطح پخش کنید تا از یکی شدن آن با سطح بتنی اولیه اطمینان حاصل کنید .

بقیه مواد را اجرا کرده و بعد از آنکه رنگ مصالح تیره شد مجدد با ماله چوبی آنها را در سطح پخش کنید .

وقتی که سطح آنقدر سخت شده تا بتواند وزن آدمی را بپذیرد و فقط در ردپای او فرورفتگی کمی پدید بیاید بایستی اجرای Dezotop  900 را با استفاده از ماله پروانه ای به اتمام رساند . سطحی صاف و غیر لغزنده بدست خواهد آمد ولی روی سطح نباید زیادی کار کرد.

 اگر صاف کاری نهایی با استفاده از ابزار دستی چون ماله فلزی انجام می شود ، در این صورت این عمل باید تا قبل از اینکه بتن در برابر تردد اشخاص سخت شود 

or
or
A password will be send on your post
Registration