قیمت ملات خودترازشونده

قیمت ملات خودترازشونده

کد مطلب : 585

ملات خود تراز شونده یک ملات تک جزئی آماده مصرف پایه سیمانی است که با توجه به خصوصیات آن برای زیر سازی کف پوش ها ، ترمیم کرمو شدگی بتن کف سالن ها ، کف کارخانه و … و ترمیم بتن کف انبارها و کارخانه ها کاربرد دارد. شنیدن اصطلاح ملات خود تراز شونده در کنار بتن خود ترمیم شونده می تواند نکته جالبی باشد که مهندسین با تکیه بر ظرفیت آنها، توانسته اند که تحول بزرگی در زمینه ساخت و ساز به وجود بیاورند. بتن معمولی از سیمان، ماسه سنگ و آب تشکیل می شود که دانه های سیمان در اثر رطوبت حالت چسبندگی پیدا کرده و اطراف دانه های ماسه سنگ را می گیرند. در جریان خشک شدن بتن نیز فرایند هیدراتاسیون انجام شده و بتن مورد نظر سفت می شود.

 

ملات های خود تراز شونده همچون گروت های با روانی بالا و زیرلایه هایی هستند که برای تأمین یک سطح هموار یا صاف برای صفحه ستون های دستگاهی و پوشش های کف به کار برده می شوند. اغلب فرآورده های ملات خود تراز شونده در کف های جدید و قدیمی ساخته شده از بتن در جا، بتن آماده یا چوب اعمال می شوند و ملات خود تراز شونده به صورت فزاینده برای تعمیر کف هایی که خراب شده اند، شکم داده اند، پوسته پوسته شده اند، یا ساییدگی پیدا کرده اند استفاده می شود.

 

در تعریف این ملات می‌توان چنین نوشت «یک نوع ملات ترکیبی دو جزئی مایع و پودر متشکل از از سیمان پرتلند و رزین است که حالت چسبندگی و سیالیت آن به شکلی است که به راحتی نسبت به سطح مورد نظر تراز می شود». در حقیقت ترکیب سیمان پرتلند و رزین استفاده شده در این ملات، باعث می شود که پهن شدن و قرارگیری آن بر روی سطوح بسیار راحت شده و به اصطلاح خود تراز شونده باشد.

خصوصیات روانی و خود ترازشوندگی این ملات خود تراز شونده توسط رفتار تغییر شکلی مواد شبیه دوغاب مدیریت می شود. در نسبت های آب به سیمان پایین لازم برای حصول اطمینان از معلق شدن مناسب ذرات جامد، بیشتر ترکیبات ملات خود تراز شونده توسط یک تنش تسلیم و رفتار تکان خواهی (تیکسوتروپیک) شناسایی می شوند. برای یافتن خصوصیات ملات خود تراز شوندگی، تنش تسلیم باید کاهش یابد و این با انتخاب و ترکیب اجزاء اختلاط مناسب در سطوح بهینه ملات خود تراز شونده به دست می آید. مثلاً افزودن یک افزودنی فوق روان کننده بتن به ملات خود تراز شونده منجر به کاهش تنش تسلیم و کاهش همزمان تکان خواهی اختلاط بتن می شود، حال آنکه میزان و نوع ریزترین جزء سنگدانه اثر چشمگیری بر پایداری و روانی ملات خود تراز شونده دارد.

 

ملات خود تراز شونده که به سادگی استفاده می شوند، نیاز به ماله کشی را از بین می برند و می تواند ترافیک با دامنه ۶-۴ ساعت در دماهای در بازه ۱۵ تا ۳۲ (۹۰ تا ۶۰) را تحمل کند. مواد اختصاصی ملات خود تراز شونده از پیش بسته بندی شده (متشکل از ماسه، سیمان و افزودنی فوق روان کننده بتن، لاتکس های پلیمری و عوامل ژلی)، وقتی ملات خود تراز شونده با آب مخلوط می شوند، اختلاط های دوغاب از نوع خود تراز شونده تولید می نمایند که می تواند یا با پمپاژ یا پارو کردن یا گستردن توسط ماله کش بتن ریزی شود .

 

 

 

ویژگی کفپوش خود تراز :

ایده آل جهت تراز کردن کف قبل از لایه نهایی

بی نیاز به درز و بدون ترک

چسبندگی عالی و مقاومت فشاری و خمشی بالا

دوره خشک شدن در زمان کوتاه   

قابل تردد پس از ۳ تا ۴ ساعت 

امکان نصب کاشی و یا صفحات فلزی بعد از ۴ تا ۶ ساعت  

قابل بارگذاری نهایی پس از دو روز    

قابل استفاده در دمای ۳ تا ۴۵ درجه سانتیگراد 

کاهش تولید Co۲ به دلیل استفاده از مواد جایگزین سیمان

قابل اختلاط با سنگدانه برای ضخامت بیشتر

بدون مواد سمی ، بی بو و فاقد ترکیبات آلی فرار

 

روش اجرا :

 

25 کیلوگرم از محصول BETOLEVEL 600 با 5 لیتر آب با استفاده از میکسر دور پایین به مدت 3 تا 5 دقیقه مخلوط تا محصولی همگن ایجاد شود. سپس محصول را 3 تا 5 دقیقه به حال خود رها کرده و مجددا آن را به مدت 30 ثانیه میکس می نماید. ملات آماده را با استفاده از ماله شانه ای،  با ضخامت مورد نیاز بر روی سطح اعمال و پرداخت نماید. لایه اجرا شده پس از سه روز آماده اجرای پارکت و یا کف پوش نهایی می باشد. دمای مناسب اجرا 5 تا 25 درجه سانتیگراد می باشد.

 

آماده سازی سطح :

 

سطح باید از کلیه مواد ضعیف ، گرد و غبار ، روغن قالب ، رنگ ، گل و ... عاری گردد. برای چسبندگی بهتر و افزایش پیوند به خصوص در سطوح خشن ، بهتر است سطح به چسب لاتکس آغشته شود.

 

or
or
A password will be send on your post
Registration