قیمت پرایمراپوکسی

قیمت پرایمراپوکسی

کد مطلب : 587

علت استفاده از پرایمر در ساختمان چیست؟
آیا می دانید پرایمر ساختمانی چیست؟ پرایمر ساختمانی در واقع نوعی پیش پوشش برای سطوح است که قبل از رنگ کردن آن را استفاده می کنند. نقش پرایمر ساختمانی چیست؟ پرایمر سبب چسبندگی بهتر سطح و رنگ، افزایش دوام رنگ و محافظت بیشتر از مواد سطوح می شود. پرایمر به خوبی تمام منافذ سطح را می پوشاند. مواد تشکیل دهنده پرایمر می تواند کاملاً بدون خطر و دوست دار محیط زیست باشد. پرایمر در شرایط جوی مختلف مقاومت بسیار بالایی دارد و هزینه کردن برای آن دوام ساختمان را بالامی برد.

منظور از پرایمر اپوکسی چیست؟
پرایمر اپوکسی به استر رنگی اشاره دارد که پرداخت کاری غیر متخلخل است. پرایمر اپوکسی عمدتاً به عنوان لایه پایه بر روی فولاد ساده پیشنهاد می‌ گردد. این لایه‌های پایه یا پرایمر اپوکسی می‌ توانند بر روی پوشش فایبرگلاس، پلاستیک یا فسفات آهن سیاه مورد استفاده قرار گیرند. یک پرایمر یا لاک  دوجزئی  بر پایه اپوکسی است  . این محصول دارای خاصیت روانی بالا ، زمان کارپذیری مناسب ، بدون انقباض و مقاوم در برابر طیف وسیعی از مواد شیمیائی است که می تواند ، بعنوان پرایمر برای کف پوش های اپوکسی یا یک پوشش بیرنگ و شفاف مورد استفاده قرار می گیرد.
این بتونه می‌تواند بر روی شکاف‌‌ها و تورفتگی‌‌ها مورد استفاده قرار گیرد. این بتونه از ظرفیت اتصال عالی برخوردار است و سطح خوبی را حاصل می‌ سازد. پرایمر اپوکسی نه تنها چسبندگی عالی برای فلزات فراهم می‌ سازند بلکه به عنوان یک پایه مناسب برای محصولات زیر لایه اضافی و پوشش‌های بالایی (رنگ) فراهم می‌سازند.

زمینه‌های استفاده از پرایمر اپوکسی
از پرایمر اپوکسی به جز استفاده در مباحث مربوط به مقاوم سازی با کامپوزیت  FRP می‌توان به عنوان پرایمر برای ملات تعمیری و کف پوش‌های صنعتی اپوکسی در سطوح بتنی، کف سالن‌های ورزشی، آزمایشگاه‌ها و … استفاده نمود. این رزین اپوکسی هنگام استفاده به عنوان سطح زیرین کف پوش تنش‌های وارده از طرف کف را تحمل می‌نماید. رزین‌های اپوکسی انواع و کاربردهای بسیار زیادی دارند و با توجه به هدف مورد نظر در امور مربوط به ترمیم و مقاوم سازی سازه یا کارهای اجرایی می‌توان آن‌ها را به کار گرفت. فروشگاه اینترنتی تکنوپل خدمات فروش انواع پرایمرهای اپوکسی با برندهای مختلف را به مشتریان گرامی عرضه می‌دارد. قیمت خرید پرایمر‌های اپوکسی در این فروشگاه در مقایسه با کیفیت بالای آن بسیار اقتصادی است.
پرایمر اپوکسی می‌تواند به عنوان پرایمر روی سطوح سیمانی (سیمان کهنه و تازه)، سطوح بتنی، سطوح گچی قبل از اعمال لایه بعدی و همچنین در سیستم کفپوش اپوکسی و کفپوش پلی یورتان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

برخی دیگر از مواردی که از پرایمر در اتصال استفاده می‌شود.

 نفوذ درون مویینهها و ترک‌های ریز مصالح
پرایمر زنی سطوح قبل از اجرای FRP
پایدارسازی سازه‌های متخلخل
بهبود ویژگی مکانیکی بتن سخت شده، با نفوذ به داخل منافذ آن

روش اجرا 
  در دو بسته‌بندی جداگانه عرضه می‌شود. همواره دو بسته‌بندی را به‌طور کامل با هم مخلوط کنید.
به خوبی در زیر میکسر با یکدیگر مخلوط کنید.  میکس کردن را به مدت سه دقیقه ادامه دهید و از اختلاط صحیح مواد در کناره‌های ظرف مطمئن شوید. اجرا می‌تواند بلافاصله بعد از میکس کردن صورت گیرد و نیاز به زمان دادن به مخلوط نیست. گرمازا بودن واکنش سخت شدن اپوکسی ممکن است باعث بالا رفتن دمای پرایمر موجود در سطل شود که سبب ازدست رفتن کارایی می‌گردد. برای جلوگیری از این امر می‌توانید مخلوط را در ظروف کم عمق ریخته و یا در همان دقایق ابتدایی پس از سپری شدن زمان اختلاط اجرای پرایمر را آغاز نمایید.

مانند تمام پوشش‌های با خواص بالا،  شرایط ذکر شده باید کاملا رعایت شود تا خواص مورد نظر از این پوشش به دست آید.

در صورتی که زیرآیند بسیار صیقلی باشد برای افزایش چسبندگی، آن را به صورت مکانیکی مضرس نمایید.
درآب و هوای گرم دمای مواد قبل از مخلوط کردن باید بین 20 تا 25 درجه سانتیگراد باشد، در غیر این صورت زمان کاربری به شدت کوتاه خواهد بود.

آماده سازی سطوح

سطح زیر کار باید فاقد هر گونه شکستگی و قطعات سست باشد سطوح ناپایدار را جدا کرده و از محل خارج نمایید وجود ترک هایی که فاقد سست شدگی هستند بلامانع می باشد. چنین ترک هایی را به وسیله بتونه اپوکسی و ترمیم نمایید چنانچه بخشی از سطح در اثر ریزش روغن و یا سایر مواد الوده شده است لازم است نسبت به حذف فیزیکی چنین سطوحی به وسیله سنگ زدن و یا اسکراچ کردن اقدام شود در صورتی که سطح کار صاف و یکنواخت بود با استفاده از دستگاه اسکراچ سطح را خراش دهید پس از انجام مراحل فوق سطح را به وسیله جارو برقی صنعتی از وجود گرد و غبار و سایر ذرات پراکنده پاک سازی نمایید.

تفاوت میان پرایمر اپوکسی و رزین اپوکسی
پرایمر اپوکسی یک نوع محصول بر پایه رزین اپوکسی اصلاح شده است. این نوع پرایمر در واقع یک لایه نازک با قطر کمتر از ۳۰۰ میکرون است که از آن برای بستن منافذ چوب و ترک‌ های سازه ‌های بتنی استفاده می شود. بهتر است بدانید در ترکیب این نوع پلیمر از یک مایع سخت کننده پلی آمینی با جزء رزینی استفاده شده است. لازم به ذکر است که رزین اپوکسی از خانواده رزین های دوجزئی است که معمولا با ترکیب هاردنر و پایه رزینی استفاده می شود.

مشخصات

حالت فیزیکی: دو جز مایع

رنگ ترکیب دو جز:  بی رنگ

وزن مخصوص: 0.95 گرم در متر مکعب

زمان مورد نیاز قبل از اجرا: 15 دقیقه

تعداد لایه مورد اجرا: 1

روش اجرا: اسپری معمولی ایرلس قلم مو غلتک

شستشو: تینر 20000

مزایای پرایمر بتن اپوکسی

گرانروی بسیار پایین پرایمر بتن اپوکسی

قابلیت نفوذ عالی پرایمر بتن اپوکسی در خلل و فرج بتن
 
پرایمر بتن اپوکسی باعث بهبود اتصالات مکانیکی کفپوش و بتن و نیز اجزای بتن می گردد 

بالا بردن چسبندگی در کل سیستم پوشش با استفاده از پرایمر بتن اپوکسی

انعطاف پذیری مناسب و سازگاری عالی پرایمر بتن اپوکسی با سیستم های مختلف

پرایمر بتن اپوکسی باعث ایجاد سیستم مقاوم در برابر سایش، مواد شیمیایی و ضربه به همراه روکش اپوکسی می گردد 
 

or
or
A password will be send on your post
Registration