چسب بتن sa12

چسب بتن sa12

کد مطلب : 600

یکی از مهم‌ترین نکات در ساخت و نگه‌داری از یک استخر توجه به آب ‌بندی استخر است؛ این امر مهم باعث می‌شود تا از نشت کردن آب در استخر جلوگیری شود. کسانی که به استفاده از استخر علاقه دارند باید این موضوع را در نظر داشته باشند که بیشتر استخرها از سیمان ساخته شده‌اند و عایق‌بندی این نوع استخرها از کارهای ضروری برای محافظت از استخر است.

 

اهمیت آب بندی استخر

در کنار جلوگیری از نشتی آب می‌توان به موارد دیگری نیز اشاره کرد که باعث می‌شود آب بندی استخر اهمیت پیدا کند؛ با استفاده از آب بند کننده شما می‌توانید اطمینان حاصل کنید که استخر به مدت طولانی از نمای بیرونی خوبی برخوردار است؛ همچنین عایق ‌بندی استخر سبب حفاظت از استخر در برابر سرمای زیاد و یخ‌زدگی می شود.

 

این عمل در مدت زمانِ عمر مفید استخر نقش بسیاری دارد. آب بندی کف استخرها نیز از موارد مهم در این زمینه است که اگر توجه کافی به این قسمت نشود به راحتی آب به داخل استخر نفوذ می‌کند و بعد از گذشت مدت زمانی اندک باعث تخریب و آسیب به کف استخر خواهد شد.

 

یکی از افزودنی های پر اهمیت صنعت بتن، چسب بتن است. از جمله مصارف چسب بتن می توان به ترمیم بتن،آب بندی، ترمیم بافت های قدیمی بتن، افزایش مقاومت بتن، جلوگیری از ترک بتن، افزایش خواص شیمیایی و مکانیکی و... اشاره کرد. چسب های بتن به دو دسته اپوکسی و لاتکس (پلیمری) قابل تقسیم هستند. همه ی چسب ها یا شامل پلیمر هستد یا هنگام واکنش شیمیایی حاصل می شوند. پلیمر ها موجب چسبندگی چسب ها می شوند.

چسب لاتکس امولسیونی از کوپلیمر محلول در آب است. ظاهر این چسب مایعی شیری رنگ است. ترکیب چسب لاتکس با سیمان پرتلند و ماسه ترکیبی مقاوم در برابر آب و مواد شیمیایی و ساییدگی ایجاد می کند که برای چسباندن کاشی، سرامیک، سنگ های تزئینی و... به سطوح کاربرد دارد.

چسب اپوکسی بتن از پلیمریزاسیون دو جزء اولیه رزین و سخت کننده ایجاد می شود.هنگام ترکیب رزین با کاتالیست پخت آغاز می شود. در فرآیند پخت زنجیره های مولکولی واکنش داده و حرارت ایجاد می شود. بیشترین مقدار مصرف چسب بتن در  تعمیرات بتن های فرسوده است.در ترمیم بتن هایی .برای افزایش چسبندگی بتن به بافت قدیمی از چسب های بتن استفاده می شود. بهترین چسب بتن به دلیل خاصیت ضد آب در نماسازی روی بتن قدیمی و آب بندی استفاده می شود.

 

کاربردهای چسب بتن آب بند:

 

 

 آب بندی استخر، مخازن، دیوارها و سایر مقاطع

 افزایش دهنده استحکام، چسبندگی، آببندی و جلوگیری از ترک خوردن در نماهای سیمانی در معرض رطوبت

ترمیم سطوح و آسیب دیدگی های سازه ها و نماهای بتنی در مجاورت رطوب

افزایش دوام بتن و ملات با کاهش نفوذپذیری در برابر رطوبت و یون های تخریب‌گر شیمیایی

اضافه کردن به ملات کاشی کاری و سرامیک کف برای آب بندی بیشتر سطوح

افزودن به ملات لیسه ای سطوح آب بند مثل استخر

 

 

مصرف چسب بتن آب بند در هر متر مربع به  چه صورت است؟ میزان

 

میزان مصرف دقیق نانو چسب بتن آب بند با توجه به پارامترهای مختلفی مشخص می شود که از ان جمله می توان به میزان ناهمواری سطح ، دمای محیط ، نوع سیمان ، مقدار سیمان ، نوع مصالح مصرفی و ... بستگی دارد . ولی میزان مصرف معمول این ماده جهت افزودن به بتن جهت آب بندی داخلی، عموما 5 تا 9 درصد وزن سیمان مصرفی ، جهت اضافه کردن به ملات ترمیمی 3 تا 5 درصد وزنی و برای افزودن به بتن برای افزایش چسبندگی به بتن قدیم و کاهش نفوذپذیری 4 تا 6 درصد وزن سیمان مصرفی است.

 

آماده سازي  سطح:

 

سطوح بتن و سیمان از هر گونه آلودگی های محیطی ، چربی ، گرد و غبار و پوسیدگی زدوده گردد.

سطوح در مقابل تابش آفتاب در هوای گرم به وسیله چادر پوشانده شود.

ترک های عمیق و سطحی با وسایل مکانیکی باز شود.

 

مراحل آببندی استخر با چسب بتن به روش های زیر انجام میشود:

 

مرحله اول مقدار یک پیمانه چسب sa12 با یک پیمانه آب مخلوط شده و به محل اجرای آببندی استخر ،جکوزی ، مخازن ذخیره آب یا باماله بصورت خمیری بکشید.

 

مرحله دوم مش فایبر گلاس را بر روی سطح کار بکشید بطوری که ملات زیرین از چشمه مش عبور کند سپس با ماله ملات اضافه را پرداخت(صاف) نمائید.

 

مرحله سوم مرحله سوم مقدار ۱۰ گرم الیاف را در هر لیتر آب مخلوط نمائید پس از خیس شدن کامل الیاف سیمان و پودر سیلیس را به نسبت ۱ به ۱ با آب و الیاف مخلوط کنید در پایان به مقدار ۶ درصد وزن سیمان چسب بتن sa12 اضافه کنید ملات مورد نظر را بصورت خمیری بر روی سطح مش بکشید.

 

مرحله چهارم خمیر سیمان و چسب و سیلیس را با آب مخلوط کرده و بصورت دوغاب سیمان بر روی سطح استخرهایی که سطح نهایی رنگ شده بکشید.

 

مرحله پنجم رنگ آمیزی استخر با رنگ آکرلیک همراه با چسب sa12 برای پوشش نهایی استخر

 

برای آببندی درزهای کاشی و سرامیک میتوانید محلول چسب sa12 را با پودر بند کشی بصورت خمیری در بین درزهای کاشی و سرامیک که باز شده با فشار دست پر کنید این کار باعث پر شدن درزها و تا حدود زیادی آببندی کف و بدنه سرویس ها و آشپزخانه و استخر و جکوزی میشود

or
or
A password will be send on your post
Registration