خرید واتراستاپ برای استخر

خرید واتراستاپ برای استخر

کد مطلب : 611

واتراستاپ ( Water Stop ) کلینیک فنی و تخصصی بتن ایران از جمله شرکت های تولیدکننده تخصصی طیف گسترده ای از انواع مصالح و متریال های ترمیم و تعمیر کننده بتن م باشد. شما برای اخذ لیست قیمت و خرید انواع محصولات با شماره 09120916273  تماس بگیرید

 

نوار لاستیکی است که جهت جلوگیری از حرکت آب داخل شکاف های بتن استفاده می شود. در حالت کلی نوار آب بندی به دو دسته واتراستاپ تخت و واتراستاپ حفره دار تقسیم می شوند که از نوع تخت در درزهای اجرایی و از نوع حفره دار در درزهای انبساطی بهره می برند. به این محصول نوار آب بند بتن و یا واتر استاپ بتن گفته می شود . در ادامه به توضیحات بیشتری راجع به این محصول و انواع آن می پردازیم. همچنین نکاتی راجع به قیمت و خرید این محصول را به طور خلاصه بیان می کنیم.

 

مفاصل و محل‌ هایی که در آن‌ ها دو بتن مختلف در کنار هم قرار گرفته‌ اند، بیش ‌ترین ضعف را در برابر نفوذ آب و دیگر مایعات را دارا هستند. برای جلوگیری از وقوع آن، در تمامی مفاصل بتن‌ ها بایستی از واتراستاپ استفاده شود. واتر استاپ عنصری مهم و تاثیر گذار در ضد آب بودن کل سازه و نگهداری از آن در برابر آب است. در میان مهندسان و طراحان سازه، زمانی که حرف واتر استاپ به میان می ‌آید، اولین چیزی که در ذهنشان شکل می‌ گیرد، واتراستاپی از جنس پلاستیک یا لاستیک است. تقریبا از اواسط دهه ۱۹۵۰ میلادی، پلی وینیل کلرید یا همان پی ‌وی‌ سی PVC) ) پر استفاده‌ ترین واتراستاپ بوده است. در کنار مقاومت و انعطاف ‌پذیری بالا، کار با این نوع مواد در نصب و جوشکاری راحت ‌تر است. همچنین جدا از مقاومت در برابر آب، در برابر مواد شیمیایی محلول در آب‌ های زیرزمینی نیز مقاوم است. در کنار پی‌ وی‌ سی، از مواد مختلف فلزی، پلاستیکی، آسفالتی و مواد هیدروفیلی نیز در ساخت بهترین واتراستاپ‌ ها استفاده می‌ شود. که هر کدام ویژگی‌ های منحصر به خود را دارند.

واتر استاپ تنها یک کار در بتن انجام می‌دهد و آن هم جلوگیری از نفوذ آب به مفاصل بتن می ‌باشد. به عبارت دیگر واتر استاپ ‌ها نمی ‌توانند جلوی نفوذ بخار آب و رطوبتی را که از طریق ترک خوردگی‌ های بتن وارد آن می ‌شوند را بگیرند. مگر آن که به طور جداگانه برای ترک ‌های بتن نیز واتراستاپ نصب گردد.

 

استفاده از واتر استاپ PVC بر اساس انواع شکاف

 

استفاده از واتراستاپ پی وی سی باید بر اساس شکل درز یا شکاف درون بتن باشد. همانطور که می دانید واتراستاپ برای جلوگیری از جریان آب در انواع درزهای بتن به کار می رود. بر این اساس، دو مدل از نوار واتراستاپ PVC شامل نوع تخت و نوع حفره دار می باشد.

واتراستاپ حفره دار

 

زمانی که با درزهای انبساطی طرف باشیم باید حرکت بتن به صورت افقی را انتظار داشته باشیم. نوار واتر استاپ PVC این حرکت را مدیریت می کند. برای این کار نوعی آب بند با نام حفره دار طراحی شده است. این حفره درون نوار آب بند در برابر هر انبساط و انقباضی مقاومت کرده و پاره نمی شود یا دچار ترکیدگی نخواهد شد. بنابراین واتراستاپ حفره دار برای حالت انبساط و انقباض کاربرد دارد.

واتراستاپ پی وی سی تخت

 

نوع دوم آب بند پی وی سی مربوط به نوع تخت است که برای درزهای اجرایی کاربرد دارد. این واتراستاپ را در شکاف مقاطع بتن قرار می دهند. بخشی از آن در بتن ریزی اولیه و بخشی دیگر در بتن ریزی ثانویه دفن خواهد شد

 

روش نصب

 

واتراستاپ تخت را در محلی که پیش بینی قطع شده است قرار داده، طوری که نیمی از عرض واتراستاپ دربتن در بتن ریزی اول ریزی دوم دفن

در مورد واتراستاپ حفره دار نیز روش به همین ترتیب است ، با این تفاوت که حفره واتراستاپ دقیقا” در محل پیش بینی شده درز انبساط قرار می گیرد.

جهت اتصال و ثابت سازی واترستاپ در سازه ، از گیره هایی که به این منظور طراحی شده استفاده نمایید.

هر متر طول واترستاپ جهت اتصال به آرماتور نیاز به 5 گیره دارد که به صورت 3 گیره بالا و 2 گیره پایین قرار می گیرند.

 

اتصال دو سر واترستاپ

 

می توان به دو روش جوش گرم و سرد دو لبه واتراستاپ را به یکدیگر جوش داد.

جوش گرم : دو طریقه جوش در این روش وجود دارد.

جوش لب به لب که به وسیله المنت شمشیری صورت می گیرد.

Overlap که به وسیله المنت تبری انجام می شود.

جوش سرد : در این روش ابتدا عاج های cm 50-30 از دو لبه واتراستاپ را به وسیله کاتر جدا کرده و سپس دو طرف واتراستاپ را به چسب PU آغشته نموده ، وزنه ای حدود kg 50 به مدت 6-4 ساعت روی واتراستاپ قرار دهید و پس از سپری شدن زمان، واتراستاپ را در جای خود نصب نمائید.

. واتراستاپ هیدروفیلی

 

درزهای بتن به ۲ دسته تقسیم می شوند؛ ۱. درزهای که ثابت هستند ۲. درزهایی که حرکتی هستند.

 

درزهای ثابت به درزهایی می گویند که بر اثر عوامل اجرایی مانند: قطع بتن ریزی و … به وجود می آیند، و درزهای حرکتی به درزهایی که بر اثر ترک خوردگی به وجود می آیند گفته می شود. برای درزهای ثابت عموما از واتراستاپ هیدروفیلی استفاده می شود و همچنین برای درزهای حرکتی واتراستاپ مکانیکی مخصوص توصیه می شود.

 

واتر استاپ بنتونیتی

 

این نوع جدید واتراستاپ که مخصوص رفع نشت درزهای اجرایی و مقاطع قطع بتن ریزی است با استفاده از پلیمرهای لاستیکی و بنتونیت با خاصیت ارتجاعی بسیار زیاد طراحی شده است که بصورت کنترل شده ای در هنگام تماس با آب متورم می شوند و مانع عبور آب از درزهای اجرائی و درزهای سرد خواهند شد.

بااستاندارد های زیر مطابقت دارد

ASTM D792 , ASTM D297

 

ASTM D217 , ASTM D71

 

 

 

خواص و اثرات واتراستاپ بنتونیتی

 

شکل پذیری زیاد و نصب آسان

 

بدون نیاز به اورلپ کردن یا جوشکاری در زمان نصب

 

ایجاد نوار واتر استاپ یکپارچه و بدون درز اورلپ و فاقد گسیختگی

 

سمی نمی باشد

 

امکان اجراء بر روی سطوح بتنی ناصاف

 

دارای قابلیت تراکم پذیری و شکل پذیری

 

مقاومت در مقابل نم ، رطوبت و خشک شدن مداوم

 

عملکرد دائمی و بدون نقص

 

امکان تأخیر بیشتر در سیستم متورم سازی

 

آب بندی درزهای سرد ستون ها برای محافظت آرماتورها

 

 

 

موارد کاربرد واتراستاپ های بنتونیتی

 

آب بندی درزهای اجرایی سطوح افقی و عمودی

 

آب بندی سطوح ناهموار یا درزهای سرد احتمالی

 

آب بندی دور لوله ها و جایگزینی فلنج های آب بند

 

نفوذ ناپذیر سازی درزهای اجرایی و مقاطع بتن ریزی در انواع سازه های آبی و سدها

or
or
A password will be send on your post
Registration