قیمت اجرای بتن استامپی یا بتن دکوراتیو

قیمت اجرای بتن استامپی یا بتن دکوراتیو

کد مطلب : 455

قیمت اجرایبتن استامپی یا بتن دکوراتیو

کلینیک فنی وتخصصی بتن ایران ، مرکزی پیشرو در ارائه خدمات با کیفیت و تخصصی در عرصه و صنعتبتن می باشد. از جمله خدمات ارائه شده توسط این مجموعه اجرای بتن استامپی می باشد.شما می توانید برای مشاوره در خصوص اجرای بتن استامپی و دکوراتیو و نیز اخذ قیمتدر زمینه اجرای بتن استامپی در سراسر ، قالب بتن استامپی ، قیمت اجرای انواع بتندکوراتیو استامپی با بخش مهندسی کلینیک فنی و تخصصی بتن ایران ( شرکت ژرف تابانمهر 44618462-09120258371) تماس حاصل فرمائید.

 

بتن استامپیچیست ؟

بتن استامپی (  Stamped Concrete) را میتوان به عنوان یک سطح پرداخت شده برای کف تعریف کرد. طرح ها و الگوهای خاص روی بتندر حالت خمیری ایجاد می شوند.

 

مزایا:

·       سرعت بالای اجرا

·       مقاوم در برابرنفوذ آب

·       یکپارچه و عدملغزش

·       بادوام و مقرونبه صرفه

·       در دهها رنگ متنوعو زیبا

·       مقاوم در مقابلعوامل جوی

 

 موارد مصرف:

کف سازی در پیاده روها ,پارکینگ ها ,پارک ها ,محوطهمنازل ,پل ها ,مجتمع های مسکونی ,استخرها و بناهای تاریخی

 

 مصالح مصرفی:

·       بتن

·       آرماتور(یا الیافسینتتیک کلینیک بتن ایران)

·       رنگ سخت کننده(ColorHardner )

·       پودر جدا کنندهرنگی  (PigmentedRelease Agent)

·       اسید رقیق شده(در صورت نیاز)

·       سیلر مخصوص کلینیکفنی و تخصصی بتن ایران

 

آماده سازی بتناستامپی

بتن استامپی گزینهواقع گرایانه ای از نظر رنگ، بافت و الگوها در اختیار ما قرار می دهد. سطح پرداخت شدهنهایی مشابه با سطح حاصل از نصب گرانیت، سنگ مرمر یا کاشی است؛ بنابراین بتن استامپیگزینه خوبی در اختیار طراحان قرار می دهد تا کف را با توجه به بودجه و جوانب زیباییمورد نظر طراحی کنند.

 

 

بتن استامپی چیست

با استفاده ازبتن استامپی می توان سطحی با ظاهر سنگ مانند داشت. این کار باعث کاهش هزینه ها می شود.با به کار بردن بتن استامپی در کنارگذرها، پاسیوها و راه ها می توان یک بافت یکنواختبه دست آورد. المان اصلی طراحی در این فرآیند، قالب های استامپ است. شکل ۳ بعضی ازصفحات استامپ پلاستیکی را که در دسترس هستند، نشان می دهد. طرح های زیادی برای صفحاتاستامپ در بازار وجود دارد.

 

بتن استامپی

حین تصمیم گیریدر مورد اجرای بتن استامپ، لازم است که طرح استامپ و نوع الگوی استامپ مناسب برای کفهم انتخاب شود. این کار به شما در حفظ یک الگوی ثابت در پروژه کمک می کند. برای حفظطرح به صورت ثابت، یک خط مرجع در طول عملیات استامپ کردن در نظر گرفته می شود. استامپهای بعدی را می توان با توجه به خط مرجع اولیه انجام داد تا نظم و ثبات مناسبی حاصلشود. هر صفحه ی استامپ با طرح استامپ شده ی قبلی هماهنگ می شود. این روش تا زمانی کهپروژه به پایان برسد ادامه می یابد. گوشه های بخش های استامپ شده اغلب باید با دستپرداخت شود. موانع یا برجستگی های لازم را می توان با کمک استامپ های خاص یا با استفادهاز اسکنه های آلومینیومی ایجاد کرد. صفحات استامپ روی سطح بتنی که هنوز حالت خمیریدارد تا عمق ۱ اینچ فشرده می شوند.

 

نحوه اجرای بتناستامپی

فرآیند استامپکردن سطح بتنی به صورت گام به گام در ادامه تشریح شده است:

 

گام اول اجرایبتن استامپی

در یک قالب آماده،بتن با نسبت اختلاط مورد نظر ریخته و سپس تراز می شود تا یک دال بتنی شکل بگیرد. یکخط مبنا در نقطه ای که اولین صفحه گذاشته می شود و یا در مرکز شکل در نظر گرفته میشود. هر گاه آب ناشی از آب اندازی از سطح دال محو شد، یک ماده پودر مانند در سطح بتنپخش می شود. مقدار این ماده بستگی به راهنمایی های ارائه شده توسط سازنده دارد. اینفرآیند در شکل ۴ نشان داده شده است.

 

 

گام دوم اجرایبتن استامپی

سپس فرآیند چیدنصفحه ی استامپ با الگوی دلخواه روی سطح بتنی آماده شده مطابق آنچه در شکل ۵ نشان دادهشده است، شروع می شود. صفحه ی استامپ با خط مبنا و با توجه به نقشه ی طرح، هماهنگ میشود. باید یادآور شویم زمانی که صفحه در محل خود قرار داده می شود نباید هیچ تغییردیگری اعمال گردد. صفحه را می توان با ایستادن روی آن یا ضربه زدن با دست در بتن فروبرد.

 

گام سوم اجرایبتن استامپی

حال صفحه ی استامپدوم مانند آنچه در شکل ۶ نشان داده شده است در مقابل صفحه ی اول قرار داده می شود.اگر صفحات زیادی داشته باشیم می توانیم به صورت پیوسته این عملیات را انجام دهیم. اگریک صفحه موجود باشد، بعد از هر مرحله استامپ کردن، صفحه باید برداشته شود تا عملیاتاستامپ ادامه پیدا کند. اگر بخواهیم قالب را بعد از برداشتن دوباره استفاده کنیم، توصیهمی شود که عملیات را در جهت ردیفی انجام دهیم تا در جهت طولی.

 

گام چهارماجرای بتن استامپی

با اتمام فرآینداستامپ، سطح به مدت سه روز عمل آوری می شود. پودر استفاده شده را می توان با استفادهاز یک شوینده و با فشار از سطح پاک کرد. سپس می توان عمل آوری کامل را برای سطح بتنبه مدت یک هفته انجام داد. در نهایت می توان از سیلر بتن آکریلیک استفاده کرد. بعداز آن میتوان همانطور که در شکل ۷ هم میبینید قالب ها و پشت بندها را برداشت.

 

آماده سازی بتناستامپی

می توان بر اساسزیبایی مطلوب کارهای جزئی بیشتری هم بر روی بتن استامپ انجام داد تا مانند کاشی طبیعییا سنگ به نظر برسد.

 

توصیه هایی برایاستامپ کردن بتن

۱ . قبل از کارکردن روی بتن می توان صفحات را روی یک بستر ماسه ی متراکم قرار داد.

۲ . همیشه سعیکنید طرح های تصادفی به کار ببرید. از گذاشتن صفحات استامپ با الگوهای تکراری بپرهیزید.

۳ . اگر از پودرجداکننده استفاده کنیم، نتیجه ی بهتری حاصل خواهد شد. این کار به جلوگیری از شکستگیبتن در هنگام برداشتن صفحات استامپ کمک خواهد کرد.

۴ . به صورت دورهای هماهنگی صفحات استامپ را کنترل کنید.

۵ . شخصی که رویسطح بتن کار می کند و عملیات استامپ را انجام می دهد باید چکمه یا کفش کار تمیز پوشیدهباشد.

۶ . کفش ها بایدعاری از سنگریزه یا دیگر آلودگی ها باشند، در غیر این صورت این مواد روی سطح بتن باقیخواهند ماند.

 

 

کلینیک فنی وتخصصی بتن ایران ، علاوه بر دفتر مرکزی خود واقع در تهران ، پونک، خیابان سردارجنگل ، بین حیدری مقدم و سعیدی نیا ، پلاک 16 ، طبقه دوم ، واحد 4  ، و نیز دفتر جنوب کشور خود، واقع در استان خوزستان ، شهرستان اهواز ، زیتون کارمندی ، فلکه پارک ، جنب بانک تجارت ،ساختمان 88 ، در بسیاری از استان های دیگر از جمله  استان هرمزگان بندرعباس ، قشم، خارک و ... ) ، استان بوشهر شهرستان بوشهر ، عسلویه ، جم ، برازجان، کنگان و ... ) ، استان اصفهان شهرستان اصفهان ،  شهرضا، فولاد شهر،شاهین شهر ، زرین شهر ) ، استان یزد ، استان کرمان ، استان فارس شهرستان شیراز ،نورآباد ممحسنی ، جهرم و ... ) ، استان کرمانشاه ، استان کردستان شهرستان سنندج ) ، استان لرستان خرم آباد ، بروجرد ، دورود، نورآباد ، الشتر و ... ) ، استان آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی شهرستان های تبریز وارومیه ) ، استان اردبیل، استان زنجان، استان های خراسان رضوی ، خراسان جنوبی وشمالی شهرستان های مشهد ،بیرجند و ... ) ، استان زاهدان شهرستان های زاهدان ، ایرانشهر ، زابل ، سیرجان، پیرانشهر و ... )، استان البرز شهرستان کرج و ... ) ، استان کاشان ، استان قم شهرستان قم ) ، استان مازندران شهرستان های ساری ، بابل ، بابلسر، نوشهر ، چالوس ، محمود آباد و ... ) ، استان گیلان شهرستان های رشت ، بندرانزلی و ... )، استان ایلام شهرستان های ایلام و دهلران، مهران و ... )،استان همدان شهرستان های همدان ، تویسرکان و کبودرآهنگ ) ،استان گلستان شهرستان گرگان ) ،  استان خوزستان (شهرستان اهواز ، دزفول ، ماهشهر، سربندر ، آبادان ، خرمشهر ،بهبهان ، شوشتر، شوش ، مسجدسلیمان، رامهرمز ، گتوند و ... ) ، استان چهارمحال بختیاری شهرکرد ) ، جزیره کیش ،  کشور عراق استان بصره، الامارهو نجف ) ، کشور افغانستان کابل و هرات ) ،  دارای دفاتر فروش وارائه خدمات مهندسی می باشد. شما می توانید با مراجعه  یا تماس با این دفاتر ضمن مشاور از خدمات و محصولات ارائه شده بهرهمند شوید.

 


or
or
A password will be send on your post
Registration