ترمیم و آب بندی مخازن و سازه های پساب صنعتی و فاضلاب براساس استاندارد EN 1504

ترمیم و آب بندی مخازن و سازه های پساب صنعتی و فاضلاب براساس استاندارد EN 1504

کد مطلب : 355

ترمیم و آب بندی مخازن و سازه های پسابصنعتی و فاضلاب براساس استاندارد EN 1504

آب بندی سازه های بتنی به لحاظ مشکلات بهرهبردای ، دوام سازه های بتنی و نیز ناهنجاریهای دیداری از اهمیت بالایی برخودار میباشد.

امروزه روشهای مختلفی جهت حفاظت و آب بندیسازه های بتنی در سطح جهان شناخته شده می باشد. از جمله این روشها می توان به انواعپوشش های اپوکسی ، پوشش های پایه سیمانی نفوذگر کریستال شونده ، پلی یورتان ، پلییورا ، ژئوممبرین ، جی سی ال ، تزریق رزین اپوکسی و پلی یورتان ، سیلوکسان ،اکرلیکی-سیمانی ، اکرلیکها ، سیستم های زهکشی، پوشش فایبرگلاس ، پوشش رابر لاینیگ  و ... اشاره کرد.  هر یک از این سیستم ها می توانند بسته به شرایطمحیطی ، اجرایی و بهره برداری کاربردی و موفق باشند.

 

روش های پیشنهادی : با توجه به چارچوباعلامی از سوی آن کارفرمای محترم و نیز شرایط اجرایی و محیطی ، روش پیشنهادی اینشرکت براساس استاندارد EN1504 ،  در قالب دو روش به شرحذیل به حضور تقدیم می گردد :

 

روش نخست :

·      سندبلاست سطح و سابسطوح بتنی به منظور حذف لایه های ضعیف از سطح بتن و مشخص شدن معایب و مشکلات و نیزحذف کلیه آلودگی ها تا نمایان شدن بتن بکر .

·      کلیه بتن های کرمو ودرزهای اجرایی و ترک های باید ترمیم گردد. برای این امر ترک و درزهای سرد به شکل V به ابعاد 2*2 سانتیمتر باز شد و سپس بااستفاده از ملات ترمیم کننده کریستال شونده Kryastlaine Block F ترمیم و پرگردد. بتن های کرموی سطحی و کم عمق را با ملات ترمیم کننده کریستال Kryastlaine Block F پر شود.

·      شستشوی مخزن به منظورحذف گرد و غبار و لایه های ضعیف با واترجت

·      اجرای ماهیچه کشی دراتصالات قائم کف به دیوار و دیوار به دیوار به ابعاد 10*10 سانتیمتر ، با استفادهاز ملات پایه سیمانی اصلاح شده با پلیمر و چسب اتصال Dezobond P-2200

·      اجرای پوشش سوپرنفوذگر کریستال شونده Kryslaine1  محصول شرکت کریستالایناسپانیا،  براساس استاندارد EN 1504 – 2 : این پوشش کهتک جزئی می باشد با آب مخلوط و در دو لایه ( لایه اول 1 کیلوگرم در مترمربع و لایهدوم 0.8 کیلوگرم در مترمربع ) با استفاده از پاشش یا برس بر روی سطح اجرا می گردد.عملیات انجامی باید برابر دیتا شیت و به مدت هفت روز محافظت و با آب عمل آوری گردد.از مزایای این پوشش چسبندگی بالا و یکی شدن با بتن بستر ، نفوذ در بتن و آب بندیبتن از عمق ( ماهانه دو نیم سانت نفوذ ) ، ترمیم ترک و درزهای موجود تا 700 میکرونحتی تا چند سال پس از اجرا به صورت زنده ، هم سنخ بودن با بتن بستر ، ضریب انبساطحرارتی منطبق با بتن موجود و عدم ترک یا جداشدگی براثر تغییرات دمایی ، امکان اجرابر روی سطوح مرطوب ، مقاومت شیمیایی خوب ، مقاومت مکانیکی خوب ، دوام بالا ،مقاومت در برابر UV  و غیره اشاره کرد.

 

 

روش دوم :

·      سندبلاست سطح و سابسطوح بتنی به منظور حذف لایه های ضعیف از سطح بتن و مشخص شدن معایب و مشکلات

·      کلیه بتن های کرمو ودرزهای اجرایی و ترک های باید ترمیم گردد. برای این امر ترک و درزهای سرد به شکل V به ابعاد 2*2 سانتیمتر باز شد و سپس بااستفاده از ملات ترمیم کننده آب بند Betosive WM ترمیم و پر گردد. بتن های کرموی سطحی و کم عمق را با ملات ترمیم کنندهآب بند بتن Betosive WM     پر شود.

·      شستشوی مخزن به منظورحذف گرد و غبار و لایه های ضعیف با واترجت

·      اجرای ماهیچه کشی دراتصالات قائم کف به دیوار و دیوار به دیوار به ابعاد 10*10 سانتیمتر ، با استفادهاز ملات پایه سیمانی اصلاح شده با پلیمر و چسب اتصال Dezobond P-2200

·      اجرای دو لایه پوشش Betogard SF-127 به همراه توریفایبرگلاس بر روی درزهای ترمیم شده ، اتصال کف به دیوارها ، محل بولتها ، محل هایکرموی ترمیم شده ...

·      اجرای پوشش سیمانی اکرلیکی Betogard SF-127 در دو لایه ( این محصول یک پوشش با نسبت 1به 2 ، بیست کیلوگرم جز پودری ، 10 کیلوگرم جز مایع می باشد ) از مزایای این پوشش می توان به انعطاف پذیری بالا ،چسبندگی خوب ، دوام خوب ، ایجاد پل بر روی ترکها ، امکان اجرا بر روی سطوح مرطوب ،ضریب انبساط حرارتی منطبق با بتن بستر، مقاومت در برابر آفتاب ، مقاومت شیمیاییخوب ، امکان ترمیم موضعی ، امکان اجرا بر روی سطح مرطوب ، کیورینگ کوتاه و ساده،سهولت و سرعت اجرا و ... اشاره کرد.

 


or
or
A password will be send on your post
Registration