اجرای هارد ملات ( اجرای بتن سخت یا آرملات )

اجرای هارد ملات ( اجرای بتن سخت یا آرملات )

کد مطلب : 373

اجرای کف سازی  با هارد ملات :

هارد ملات در واقع   یک بتن پر مقاوم با ضخامت 1 تا 2 سانتی متر کهبر روی سطح کار کف سازی اجرا می گردد. کاربرد کف سازی با لایه هارد ملات عمدتا در مکانهای صنعتی است.

اجرای هارد ملات بر روی بتن تازه انجام می شود و درصورت قدیمی بودن بتن، حتما باید حداقل 8 سانتی متر بتن تازه ریخته شده سپس لایه  هارد ملات بر روی آن اجرا شود .  لازم به ذکر است به صورت تقریبی و کارگاهی زمانیکه 13 ساعت از عمر بتن گذشته باشد به آن بتن قدیمی گویند.

کاربرد اجرای کف سازی هارد ملات :

در کارگاه ها و صنایع صنعتی که در معرض رفت و آمدو فشار های زیادی بر کفپوش است مورد استفاده قرار می گیرد و برای بهبود سطح و مقاومکردن کفپوش هم مورد استفاده قرار می گیرد.

 

ویژگی اصلی اجرای کف سازی هارد ملات این است که مدتماندگاری زیادی دارد و بعد از اجرا هم به راحتی می توان روی آن را با دستگاه ساب صیقلیکرد.

 

مزایای اجرای کف سازی هارد ملات :

·       مقاومت بالا در برابر عدم تولید گردو غبار

·       ضد آب بودن و در سالن های مرطوب مورد استفاده قرارمی گیرد

·       مقاومت سایشی بالا در برابر ترافیک های سنگین

·       غیر قابل سرخوردگی و همچنین ضد لغزندگی

·       مقاوم در برابر نفوذ مواد نفتی و روغنی

·       مقاومت بالا در برابر انجماد و یخ زدگی

·       زیبایی و تنوع رنگی

·       و

 

نحوی اجرای هارد ملات :

آماده کردن سطح برای اجرای بتن ریزی و بعد اجرای بتنبا عیار 350 و به از مدتی اجرای هارد ملات بر روی بتن تازه، بتن تازه باید طوری باشدکه وقتی روی آن راه می روید فرو نروید و فقط جای پایتان بماند.

برای اجرای هارد ملات ابتدا باید محصول را با مقداریمشخص آب حل کرد تا به حالت خمیری در آید و بعد روی بتن تازه پخش کنید و بعد به وسیلهشمشه کشی آن را یک دست می کنیم و بعد به وسیله ماله سینی و ماله برقی آن را صاف میکنیم و در پایان اجرای درزهای انقباضی، و در صورت صیقلی کردن می توان روی آن ساب زنیکرد.

 

اجرای هارد ملات به وسیله ماله پروانه‌ای باعث میشود که شما سطحی کاملا صاف و صیقلی داشته باشید.

اجرای بتن سخت صنعتی بسته به شرایط بهره برداری ونوع سازه نیازمند مشخصات خاصی است مثلا در بعضی از پروژه ها نیاز به افزایش مقاومتبتن در برابر سایش و همچنین در بعضی از موارد نیاز به  مقاومت بتن در برابر فشار وارده است.

 

 

برای خرید پودر رنگی و مشاوره در اجرای آرملات و همچنینقیمت آرملات می توانید با متخصصین شرکت کلینیک فنی و تخصصی بتن ایران  تماس حاصل فرمایید.

 

قیمت دستمزد اجرای کف سازی با لایه هارد ملات به چندینعامل بستگی دارد، که یکی از آن ضخامت اجرای هارد ملات است. یعنی هرچه ضخامت کفپوش هاردملات بیشتر باشد قیمت اجرای هارد ملات هم بالا می رود و برعکس، هر چه ضخامت اجرای هاردملات کم باشد هزینه اجرای هارد ملات کم می شود.

 

دلیل دیگر تغییر قیمت اجرای کف سازی هارد ملات متراژپروژه می باشد یعنی هر چه متراژ پروژه بالا باشد قیمت اجرای هارد ملات پایین می آیدو هر چه متراژ پروژه کم باشد قیمت اجرای هارد ملات بالا می رود.

 

 

آرملات چیست؟

آرملات یک لایه بتنی 1 تا 2 سانتی متر  پر مقاومت می باشد ،که مقاومت خوبی در برابر فشارو سایش دارد و بر روی حداقل 8 سانتی متر بتن تازه اجرا می شود (بتن تازه به بتنی گفتهمی شود که حداکثر از زمان اجرای بتن 12 ساعت نگذشته باشد ).

همچنین می توان آرملات را بر روی بتن قدیمی اجرا کردولی با چسب مخصوص ممکن است ولی توصیه نمی شود زیرا ماندگاری زیادی ندارد.

ضخامت لایه میانی بتن قدیمی و بتن سخت صنعتیمیبایست حداقل باید 8 سانتی متر باشد . اجرای بتن سخت صنعتی به صورت پاششی و ملاتیانجام می شود .

اجرای بتن سخت صنعتی به صورت پاششی،  یک نوع سخت کننده سطحی با پایه سیمانی است که برایمکان هایی با تردد کم کاربرد دارد و در رنگ های مختلف اجرا می شود.

بتن سخت صنعتی از سنگدانه های معدنی و سیمانی تشکیلشده است و در پارکینگ ها و انبار ها بیشترین کاربرد را دارد و در کیسه های 25 و 50کیلویی بسته بندی می شود .

 

بتن سخت صنعتی باید در مکان هایی به دور از تابش خورشیدو در مکان های سرپوشیده باید نگهداری شود که از بارندگی به دور باشد و حداکثر عمر مفیدبتن سخت صنعتی یک سال است به شرط اینکه در جای خشک و به دور از نور خورشید نگهداریشود.

اجرای بتن سخت صنعتی در پیاده رو ها هم کاربرد داردبه طوری که امروزه از آن در جاهایی که دوچرخه سواری می شود هم اجرا می شود .

 

 

امروزه اجرای بتن با ماله برقی در اقصی نقاط کشورمورد توجه پیمانکاران قرار گرفته است دلیل آن هم سریع تر و زیبا تر انجام شدن کار است.

اجرای بتن با ماله برقی باید طوری انجام شود که دیگرسطح در آینده نیازی به بازسازی یا ترمیم نداشته باشد و قبل از اجرای بتن بهتر است زیرسطح کار بتن مگر اجرا شود.

نام دیگر بتن مگر، بتن نظافت است که در واقع یک بتنضعیف با عیار 100 تا 150 است قبل از اجرای بتن بهتر است سطح را صاف کنید تا بعد ازاجرای بتن،  سطح هیچ گونه نشستی نداشته باشد.

 

برای اینکه سطح کار شما زیاد عمر کند بهتر است بعداز اجرای بتن تا می توانید به آن آب بدهید تا بتن عمر بیشتری کند و همچنین باعث جلوگیریاز ترک خوردگی بتن شود.

 

به تازگی به دلیل افزایش قیمت مصالح و تجهیزات بتنریزی و همچنین بالا رفتن قیمت ماله پروانه‌ای ، باعث بالا رفتن قیمت اجرای بتن کف باماله پروانه‌ای شده است ولی در پروژه های بزرگ قیمت اجرای بتن کف با ماله پروانه‌ایتغییر چندانی نمی کند و این در صورتی است که اجرای بتن کف با ماله پروانه‌ای در تمامنقاط کشور انجام می شود .


or
or
A password will be send on your post
Registration