رفتار و عملکرد بتن های حاوی الیاف  بتن

رفتار و عملکرد بتن های حاوی الیاف بتن

کد مطلب : 498

رفتار و عملکرد بتن های حاوی الیاف  بتن ( پاسخ و رفتار بتن در برابر ضربه و بارهای  شبه استاتیک )

نقش الیاف در بهبود خصوصیات مکانیکی بتن به خوبیشناخته شده است. نتایج تجربی و آزمایشگاهی استفاده از Drop weight method که نشانگر مقاومت در برابر ضربهاست، نشان می دهد که بتن های حاوی ۰.۱ تا ۰.۲ درصد حجمی الیاف #پلی_پروپیلن دارای مقاومتدر برابر ضربه بیشتری در تشکیل ترک های اولیه و گسیختگی نهایی در قیاس با بتن های فاقدالیاف دارند. نتایج مشابهی در ارزیابی بتن های با مقاومت نرمال مسلح شده به الیاف فولادیبه دست آمد. متاسفانه روش استاندارد معتبری جهت ارزیابی پاسخ بتن تحت بار دینامیکیفشاری در بتن های مسلح به الیاف وجود ندارد. الیاف های فولادی تغییر شکل یافته دارایضریب ضربه دینامیکی برابر ۳ در نرخ کرنش ۵۰ (s/1) است. ضریب ضربه دینامیکی الیاف های پلیمری تفاوت چندانی با بتن معمولیندارد و این ضریب در حدود ۱.۵ است. همچنین مطالعات صورت گرفته حاکی از عملکرد بسیاربهتر الیاف های فولادی تغییر شکل یافته سه بعدی به نسبت الیاف تغییر شکل یافته دو بعدیدر ضریب ضربه دینامیکی است. همچنین الیاف های دارای تغییر شکل سه بعدی باعث بهبود مقاومتکششی در postcrack و مقاومت خمشی تحت بارهای دینامیکیمی شوند. الیاف ها همچنین با افزایش کرنش تسلیم و گسیختگی نهایی باعث افزایش جذب انرژیو در نتیجه بهبود مقاومت در برابر ضربه می شوند. اگرچه انتخاب نوع الیاف، طول آن وشکل آن تاثیر بسیاری بر خصوصیات رفتاری و پاسخ بتن های مسلح شده به الیاف دارد. الیافهای پلیمری کوتاه و گسسته باعث افزایش استهلاک انرژی بتن تحت بار ضربه می شود. اینافزایش حتی در برخی از موارد بیش از بتن های مسلح به الیاف فولادی است‌.

عملکرد الیاف ها در بتن تحت بار ضربه شدیدا تابعچگونگی رفتار چسندگی الیاف-ماتریس سیمانی در نرخ های بالای جابجایی بازشدگی است. عمومادر نتایج استخراجی از مطالعات آزمایشگاهی در افزایش نرخ بارگذاری، بتن های مسلح بهالیاف فولادی مقاومت بیشتری در جلوگیری از بازشدگی ترک ها به نسبت الیاف های پلی پروپیلندارند.

ناگفته نماند که خصوصیات ماتریس سیمانی نیز نقش مهمو اساسی در پاسخ و رفتار بتن های مسلح شده به الیاف تحت بارگذاری با نرخ بالا دارد.ماتریس های با مقاومت بالا دارای سخت شدگی بیشتر و حالت ارتجاعی کمتری دارد. به عبارتدیگر ضریب ضربه دینامیکی بتن های پرمقاومت مسلح به الیاف بیشتر از ضریب ضربه دینامیکیبتن های مسلح به الیاف نرمال است. برخی از مطالعات حاکی از این است که مصالح با مقاومتکمتر دارای ناحیه شکست کوچکتری می باشند که نشانگر مقاومت بیشتر در مقابل بار ضربهاست.




کلینیک فنی و تخصصی بتن ایران

مجموعه کلینیک فنی و تخصصی بتن ایران در قالب دو شرکت تولید رایحه بتن سبز و مهندسی ژرفتابان مهر ازسال 1385 فعالیت خود را آغاز نموده است. این مجموعه با شناخت خلا موجود در زمینهارائه خدمات تخصصی بتن در سطح کشور ، با بکارگیری پرسنل تخصصی و نیز تجهیزات ویژه، در این سالهای سعی نموده گامی کاربردی و موثر در زمینه رفع نیاز متخصصین ،کارفرمایان ، مهندسین ، دانشجویان ، مشاورین و پیمانکاران بردارد. در این قالب وبهره گیری از تجربیات روزافزودن خود ، با عنایت به اخذ استانداردهای بین المللی (استاندارد CE  اتحادیه اروپا و استاندارد ایزو 9001 ) ، اینمجموعه  همواره سعی است خدماتی به روز وتخصصی و کاربردی تر ارائه نماید. شرح خلاصه خدمات ارائه شده توسط این شرکت شاملبخشهای زیر می باشد. این شرکت در حال حاضر عضو وندور لیست صنایع دفاع ، لیست بلندوزارت نفت ، وندورلیست سازمان تامین اجتماعی و عضو انجمن ملی بتن ایران می باشد.

 

مجموعه تولیدی و بازرگانی رایحه بتن سبز:

·       واردات و تولید انواع افزودنی های بتن

·       واردات و تولید انواع مصالح تعمیراتی بتن

·       واردات و تولید انواع پوشش های محافظتی وآب بندی بتن

·       واردات و تولید انواع گروت های پایهسیمانی و اپوکسی

·       واردات و تولید انواع مصالح کاشی کاری

·       انواع ماستیک و درزبندهای سازه های بتنیو ساختمان ها

·       واردات و تولید انواع کفپوش ، سخت کنندهو رنگ های ساختمانی

·       واردات و تولید انواع مصالح کمکی بتن ازجمله الیاف بتن ، واتراستاپ ، حلال بتن ، واتراستاپ منبسط شونده، کیورینگ بتن ،اسپیسر ، خمیر کاشت میلگرد ، قالب های پلاستیکی و ...

 

مجموعه مهندسی ژرف تابان مهر :

·       مشاوره و اجرای تعمیر و ترمیم سازه هایبتنی

·       مشاوره و اجرای آب بندی و محافظت سازههای بتنی

·       مشاوره و اجرای مقاوم سازی و تقویت سازههای بتنی

·       مشاوره و جرای انواع کف پوش های صنعتی

·       مشاوره و ارائه خدمات ارزیابی و آزمایشهای غیرمخرب سازه های بتنی

·       برگزاری دوره های تخصصی بتنی

·       ارائه مشاوره و طرح اختلاط بتن های خاص

·       مشاوره و نظارت بر اجرای سازه های بتنی

·       کرگیری و کاشت میلگرد و بولت در بتن وتخریب بتن به روش واترجت

 

در حال حاضر مجموعه کلینیک فنی و تخصصی بتن ایران، دارای دفتار و نمایندگی هایی در بسیاری از مناطق و شهر ها می باشد.علاقمندان میتوانند برای بهره گیری از خدمات و محصولات این شرکت و یا مشاوره و دریافت رزومهفعالیت ها و یا مشخصات فنی محصولات این شرکت ، با نمایندگی این مجموعه و یا دفترمرکزی این شرکت ( 44618462-44618379) تماس حاصل فرمایند. همچنین علاقمندان بههمکاری با این شرکت می توانند جهت اخذ نمایندگی و عاملیت فروش خدمات و محصولات اینشرکت با شماره تلفن 09120916272 تماس حاصل نمایند.

 


or
or
A password will be send on your post
Registration