کولتار اپوکسی

کولتار اپوکسی

کد مطلب : 506


کولتار اپوکسی

امروزه انواع مختلفی از پوشش هایمحافظتی برای سازه های بتنی وجود دارد که هریک بسته به شرایط محیطی ، اجرایی وبهره برداری می توانند موثر و کارآمد باشند.

از جمله این پوشش ها می توان بهپوشش کولتار اپوکسی اشاره کرد . از جمله کاربردهای پوشش کولتار اپوکسی می توان بهپوشش در محیط های خورنده ، محافظت در برابر آب دریا در سازه های مدفون ، استفادهبه عنوان پرایمر ،محافظت سطوح فلزی ، محافظت در برابر آب شور و فاضلاب اشاره کرد. ازمزایای پوشش کولتار اپوکسی می توان به اقتصادی بودن ، مقاومت مکانیکی و شیمیاییبالا ، سهولت نسبی اجرا ، چسبندگی بالا و ... اشاره کرد.

 

 

 

Dezo-coat CEC 700

کولتار اپوکسی - پوشش دو جزئي بدون حلال بر پايه ترکيباپوکسي باقطران

شرح محصول :

Dezo-coat CEC 700   يک ترکيب دو جزئي بدون حلال بر پايه رزيناپوکسي اصلاح شده با قطران زغال سنگ مي­­باشد. چسبندگي بسیار عالی و پايداري شيميايي رزين اپوکسي، بههمراه انعطاف پذيري و مقاومت قطران در برابر آب، باعث پيدايش سيستمي شده­که پوششبسيار مقاوم و فوق العاده سخت براي حفاظت بتن، سنگ، ساير محصولات ساختمانی و فلزدر برابر بخش وسيعي از عوامل خورنده را به­وجود آورد. اين پوشش امکان رشد باکتري­هارا نمي­دهد. شکل ظاهري آن صاف، شفاف و سياه است.

 

کاربرد:

 Dezo-coat CEC 700 به­ منظور ايجادپوشش مقاوم، آب بند و منعطف استفاده مي­شود. کاربردها شامل پوشش سطح مخازن، لوله­هاوکانال­ها، بتن، آزبست سيماني، لوله­هاي فولادي و غير فولادی می­باشد. این محصولبه­ويژه براي استفاده در کارهاي اجرايي فاضلاب و محيط­هاي دريايي مناسب است.

 

 

مشخصات فنی:

 

شکل ظاهری

  سیاه براق (پس از اختلاط)

زمان کارایی

50 دقیقه در 25 درجه سانتی­گراد

20 دقیقه در 40 درجه سانتی­گراد

خشک شدن سطحی

12 ساعت در 25 درجه سانتی­گراد

پایداری چسبندگی

5/2 مگاپاسکال

دمای بهره برداری

35-  تا 65+ درجه سانتی­گراد

 گیرش اولیه

24 ساعت در 25 درجه سانتی­گراد

گیرش نهایی

7 روز در 25 درجه سانتی­گراد

 

 

 

ویژگی­ها:

§      نياز به پرايمر ندارد.

§      پوششي قوي است.

§      به راحتي با قلم مو، غلتک يا پيستوله اجرا مي شود.

§      پايداري عالي در برابر مايعات شيميايي مانند آب مقطر،فاضلاب، دود، باکتری­های دریایی، اسیدها و قلیاهای رقیق، و محلول­های نمکی (سدیم وپتاسیم).

§      فاقد حلال است.

§      پايداري عالي در برابر طيف وسيعي از مواد شيميايي دارد.

§      در برابر سايش پايدار است.

§      سطح تمام شده بدون درز.

§      اجزاي از پيش توزين شده.

§      حفاظت بلند مدت در برابر خوردگي.

 

 

آماده سازی سطح:

سطح زیرکار بایستی سفت و عاری از ذرات سست یا جدا شده باشد. گرد و خاک، شیرابهسیمان، روغن، گریس، ماده عمل­آوری، چربی­ها، مواد تجزیه شونده، و دیگر موادی کهباعث عدم چسبندگی می­شوند را از روی سطح تمیزکنید. آماده­سازی سطح می­تواند به روش­هایماسه پاشی، فشار آب، یا برس سیمی انجام شود.

 

 

 

 

اختلاط:

Dezo-coat CEC 700   در ظروف از قبل توزين شده عرضه مي­شود. هر دوجزء را به­طور جداگانه به­مدت يک دقيقه بهم بزنيد، از يک دريل قوي ولي دور کندهمراه با همزن مناسب استفاده کنيد، سپس واکنش­گر را به­داخل رزين پايه ريخته و به­مدت2 تا 3 دقيقه مخلوط نمائيد تا مخلوطی همگن و بدون رگه به­دست آيد. در حين اختلاطدقت کنيد تا مواد کناره­ها و کف ظرف به­خوبي مخلوط شوند.

 

روش­ اجرا:

Dezo-coat CEC 700 را مي­توان به­وسيله قلم موی کوتاه، غلتک يا پيستوله بدون هوا اجرا نمود.

اجرا با قلم مو يا غلتک‌:

ماده مخلوط شده را به­وسيله قلم مویکوتاه يا غلتک بر روي سطح آماده شده اجرا نمائيد. دقت کافی به­عمل آید تا سوراخ­هایسوزنی پس از اجرا بر روی سطح باقی نماند. اجرا در دو دست به مقدار 2/0 ليتر (300گرم) در مترمربع براي کسب 300 ميکرون ( در صوت اجرای دستی این پوشش می تواند در یکدست اجرا گردد، ولی در صورت استفاده در دو لایه ، هر دست 150 میکرون اجرا گردد ) لايهخشک شده لازم است.

اجراي پاششي:

اين روش براي اجراهاي بزرگ توصيه مي­شود.يک سرنازل نمره 23 تا 26 براي اين کار مناسب است. این محصول را روي سطح به صورت يکنواختبپاشيد به­طوري که سوراخ­هاي سوزني پوشيده شوند و لايه خشک شده­اي به­ضخامت 300ميکرون در دو دست تشکيل شود. براي به­دست آوردن لايه ضخيم تر فرصت دهيد تا قبل ازاجراي لايه دوم، اولين لايه خشک شود.

 

 

پوشش دهي :

پوشش دهي بستگي به زبري سطح و ظاهر آندارد. به­طور معمول 250 تا 300 گرم در مترمربع براي کسب لايه خشک شده اي به ضخامتدر حدود 300 ميکرون ( با توجه به تخلخل و غیریکنواخت بودن سطح بتن ضخامت تقریبی میباشد ) براي حداقل اجرا ضروري ­است، که در دو دست به ضخامت 150 ميکرون اجرا مي شود،همچنین در صورت اجرای دستی می توان پوشش را در یک لایه اجرا نمود لذا در صورت اجرابا پیسوله اجرا در دو لایه ضروری می باشد. در صورت نیاز به اجرای بیش از 300میکرون لایه­های بعدی 36 ساعت پس از اجرای قبلی انجام شود.

 

محدودیت­ها:

کمینه دمای سطح در زمان اجرا: 5+ درجه سانتی­گراد. سن بتن در زمان اجرای پوششبین 21 تا 28 روز باشد که بسته به روش عمل­آوری بتن دارد.

 

 

تمیزکردن ابزار:

ابزار و وسایل کار بایستی در پایان هر بخش اجرایی یا در هنگام قطع کار تمیزشوند. مواد سخت نشده با حلال پیشنهادی قابل شستن هستند. مواد سخت شده فقط به روش­هایمکانیکی پاک می­شوند.

 

انبارش/ ماندگاری:

Dezo-coat CEC 700   را به­دور از تابش خورشید بر روی پالت نگه­داریو آن­را در برابر دمای زیاد و بارندگی حفاظت کنید. در ظروف اصلی باز نشده ماندگاریاین محصول 12 ماه است.

 

بسته بندی:

Dezo-coat CEC 700 در بسته بندی 17.5 کیلوگرمی عرضه می­شود.

 

 

رهنمود­های ایمنی:

 Dezo-coat CEC 700  ممکن است باعث آسیب پوستی شود، در هنگام کار با آن از وسایل ایمنی فردی ماننددستکش، عینک و لباس کار استفاده کنید. درصورت تماس احتمالی با پوست، چشم و اعضایمخاطی بلافاصله موضع را با آب فراوان شستشو دهید و به درمانگاه مراجعه کنید.

 

 



کلینیک فنی و تخصصی بتن ایران

مجموعه کلینیک فنی و تخصصی بتن ایران در قالب دو شرکت تولید رایحه بتن سبز و مهندسی ژرفتابان مهر ازسال 1385 فعالیت خود را آغاز نموده است. این مجموعه با شناخت خلا موجود در زمینهارائه خدمات تخصصی بتن در سطح کشور ، با بکارگیری پرسنل تخصصی و نیز تجهیزات ویژه، در این سالهای سعی نموده گامی کاربردی و موثر در زمینه رفع نیاز متخصصین ،کارفرمایان ، مهندسین ، دانشجویان ، مشاورین و پیمانکاران بردارد. در این قالب وبهره گیری از تجربیات روزافزودن خود ، با عنایت به اخذ استانداردهای بین المللی (استاندارد CE  اتحادیه اروپا و استاندارد ایزو 9001 ) ، اینمجموعه  همواره سعی است خدماتی به روز وتخصصی و کاربردی تر ارائه نماید. شرح خلاصه خدمات ارائه شده توسط این شرکت شاملبخشهای زیر می باشد. این شرکت در حال حاضر عضو وندور لیست صنایع دفاع ، لیست بلندوزارت نفت ، وندورلیست سازمان تامین اجتماعی و عضو انجمن ملی بتن ایران می باشد.

 

مجموعه تولیدی و بازرگانی رایحه بتن سبز:

·       واردات و تولید انواع افزودنی های بتن

·       واردات و تولید انواع مصالح تعمیراتی بتن

·       واردات و تولید انواع پوشش های محافظتی وآب بندی بتن

·       واردات و تولید انواع گروت های پایهسیمانی و اپوکسی

·       واردات و تولید انواع مصالح کاشی کاری

·       انواع ماستیک و درزبندهای سازه های بتنیو ساختمان ها

·       واردات و تولید انواع کفپوش ، سخت کنندهو رنگ های ساختمانی

·       واردات و تولید انواع مصالح کمکی بتن ازجمله الیاف بتن ، واتراستاپ ، حلال بتن ، واتراستاپ منبسط شونده، کیورینگ بتن ،اسپیسر ، خمیر کاشت میلگرد ، قالب های پلاستیکی و ...

 

مجموعه مهندسی ژرف تابان مهر :

·       مشاوره و اجرای تعمیر و ترمیم سازه هایبتنی

·       مشاوره و اجرای آب بندی و محافظت سازههای بتنی

·       مشاوره و اجرای مقاوم سازی و تقویت سازههای بتنی

·       مشاوره و جرای انواع کف پوش های صنعتی

·       مشاوره و ارائه خدمات ارزیابی و آزمایشهای غیرمخرب سازه های بتنی

·       برگزاری دوره های تخصصی بتنی

·       ارائه مشاوره و طرح اختلاط بتن های خاص

·       مشاوره و نظارت بر اجرای سازه های بتنی

·       کرگیری و کاشت میلگرد و بولت در بتن وتخریب بتن به روش واترجت

 

در حال حاضر مجموعه کلینیک فنی و تخصصی بتن ایران، دارای دفتار و نمایندگی هایی در بسیاری از مناطق و شهر ها می باشد.علاقمندان میتوانند برای بهره گیری از خدمات و محصولات این شرکت و یا مشاوره و دریافت رزومهفعالیت ها و یا مشخصات فنی محصولات این شرکت ، با نمایندگی این مجموعه و یا دفترمرکزی این شرکت ( 44618462-44618379) تماس حاصل فرمایند. همچنین علاقمندان بههمکاری با این شرکت می توانند جهت اخذ نمایندگی و عاملیت فروش خدمات و محصولات اینشرکت با شماره تلفن 09120916272 تماس حاصل نمایند.

 


or
or
A password will be send on your post
Registration