اجرای بتن اکسپوز و نمای پیش ساخته

اجرای بتن اکسپوز و نمای پیش ساخته

کد مطلب : 525

اجرای بتن اکسپوز و نمای پیش ساخته و ترمیم اکسپوز بتن نما

بتن اکسپوز یا نمای پیش ساخته چیست؟

در طراحی و ساخت ساز ، بتن اکسپوز به بتنی گفته میشود که  بدون تغییر منفی بر روی مقاومت هایفشاری و سایشی و همچنین جذب آب بتن ، سطح صاف و نرم بتن با توجه به سفارش طراح یا معمارزبر شده و گاهی بافت طبیعی و حتی دانه های شن و ماسه در رخ کار نمایان می شود.

نوع بافت بتن اکسپوز با توجه به نوع قالب و همچنینمصالح متغییر است اما عمدتا امکان تولید بافت های طبیعی و چشم نواز با تنالیته رنگروشن و تیره از نگ طبیعی بتن و با استفاده از سیمان خاکستری وجود دارد.

 

کابردهای بتن اکسپوز:

·       انواع پانل های کف و قطعات آماده بتن اکسپوز

·       پانل های دیواری با سایزهای متفاوت

·       قطعات ترکیبی بتن اکسپوز از قبیل میز و نیمکت

·       انواع المان ها و اجزا بتنی خاص که به طراحی و ساختقالب نیازمند است.

 

مزیت های بتن اکسپوز:

آنچه که باعث شده است بتن اکسپوز در چند سال اخیرمورد توجه زیادی قرار گیرد زیبایی ظاهری و همچنین سازگاری مناسب آن با طراحی های ترکیبیبا چوب، سنگ و آجر است.

 

طراحان و معماران ساختمان و محوطه سازی برای فضاهاییچون نماهای بیرونی و المان های شهری و ویلاهای شخصی به آن علاقه نشان می دهند. علاوهبر زیبایی ظاهری، مقاومت بالا و ماندگاری در شرایط مختلف جوی و همچنین امکان تولیدبتن اکسپوز با تنالیته رنگ های مختلف از مزیت های آن محسوب می شود.

 

قیمت اجرای بتن اکسپوز:

برآورد قیمت قطعات و پانل ها و المان های بتن اکسپوزبا توجه به ابعاد و ضخامت قطعه نهایی متفاوت است اما در مقایسه با سایر مصالح مرسومقابل رقابت می باشد. در حال حاضر اجرای پانل های بتن اکسپوز برای نما عموما از سایزهای60*120 و 50*100 سانتی متر استفاده می شود اما امکان طراحی و ساخت قالب در ابعاد خاصو سفارشی وجود دارد.

 

وزنبتن اکسپوز:

با توجهبه فرمولاسیون و طرح اختلاط و ضخامت پانل وزن هر متر مربع بتن اکسپوز برای نما حدود25-40 کیلوگرم برای هر متر مربع متغییر می باشد.

 

 

ترمیم بتن های اکسپوز و نما

در حال حاضر روش ها و متریال مختلفی در زمینهتعمیر و ترمیم سازه های بتنی در سطح جهان وجود دارد. هر یک از این روش های تعمیربسته به شرایط محیطی ، بهره برداری و محدودیت های اجرایی و کارفرمایی می توانندموثر باشند.

یکی از عوامل موثر در انتخاب روش های تعیمر اکسپوزیا غیر اکسپوز بودن سازه موضوع عملیات تعمیر یا ترمیم می باشد. در اغلب مواردکارفرمایان یا مجریان ، علاقمند هستند در کوتاه ترین زمان ممکن مشکلات ایجاد شدهبه خصوص معایب زمان احداث ، تعمیر و یا در واقع پوشیده شوند. بدون شک بخش زیادی ازاین خواسته فرهنگی و برای جلوگیری از قضاوت سایرین می باشد.

لذا باید توجه داشت تعمیر و ترمیم در سازه هایبتنی ، بخشی از فرآیند احداث و بهره برداری از سازه ها می باشد. اما آنچه دارایاهمیت است نگاه حرفه ای و اصولی به مبحث تعمیر می باشد.

در خصوص تعمیر سازه های اکسپوز ، آنچه به عنوانیک تهدید به شمار می آید ، تاثر این امر بر روش تعمیر می باشد. بعضا مشاهده شدهاست که در اغلب موارد ، تعمیر اکسپوز ، بیشترین اهمیت را برای کارفرمایان دارد.

این امر در برخی موارد که آسیب موجود سطحی و غیرسازه ای است دارای اهمیت بالایی نیم باشد. لذا در مواقعی که آسیب وارد و موجودسازه ای می باشد مانند انواع ترک ها ( به عنوان آسیبی رایج در کف سازی های ، تیر وستون ها ، فونداسیون ، دالها و دیوارها ) ، تخریب و کرمو شدگی های عمیق و با بعادبزرگ و ... این موضوع می تواند باعث کاهش عمر مفید و شرایط لازم بهره برداری گردد.

لذا باید توجه داشت در مواقعی که آسیب سازه ای میباشد باید سایر شرایط محیطی ، سازه ای و بهره بردای مورد توجه قرار داشته باشد وسایر موارد مانند اکسپوز بودن تعمیر در اولیوت دوم و با روش های ثانویه ، نماسازیگردد ( مانند استفاده از لایه های پوشش و ملاتی با قابلیت نمای اکسپوز ) .

 

 

بتن اکسپوز  یا نما

بتن های اکسپوز اصطلاحا به بتن هایی گفته شود کهبه صورت نما و لایه نهایی کار باشد و بر روی آن لایه ثانویه ای اجرا نگردد. بتنهای اکسپوز بسته به نوع سازه و محل اجرا از منظر شکل ظاهری نیازمند توجه ویژه ای می باشند. به طور مثال ممکن شکلظاهری در بتن های اکسپوز صنعتی مانند کارخانجات مورد توجه زیادی نباشد ، لذا این امر در سازه های مانند پل ها وساختمان ها به شدت پر اهمیت می باشد. شکل ظاهری بتن های اکسپوز به خصوص در ساختمانهای معماری محور تجاری و اداری که نیازمند حداکثر کیفیت ظاهری می باشد اهمیت دوچندانی می یابد. از جمله مشکلات رایج در بتن های اکسپوز می توان به خطوط قالب ،کرمو شدگی ، شن نما شدن و یا تغییرات رنگ در سطح بتن می باشد.

حصول سطح های با کیفیت بتنی نیازمند به کارگیریتمهیدات ویژه در اجرای بتن ریزی می باشد. در این چارچوب کلینیک فنی و تخصصی بتنایران ، در راستای ارائه مجموعه خدمات فنی و مهندسی خود ، اقدام به ارائه خدماتاجرای بتن های اکسپوز و نیز ترمیم بتن های اکسپوز می نماید.

 

·       اجرای بتن نما یا اکسپوز : خدمات این شرکت در قالب در سه حالتاجرای بتن های سازه ای نما ، اجرای بتن های ثانویه نما به صورت درجا ، اجرای بتنهای نما یا اکسپوز پیش ساخته ، ارائه می گردد. هر یک از این سه حالت بسته به شرایطموجود ، طرح مورد نظر و وضعیت سازه قابلیت اجرا دارد.

·       ترمیم اکسپوز بتن های  نما : در این بخش از خدمات ، عملیات ترمیم و بازسازیبا استفاده از محصولات تعمیری بتن با حفظ خواص سازه ای با بیشترین مطابقت رنگ وظاهری سطح بتن اجرا می گردد.

 

 

معرفی خدمات مجموعه کلینیک فنی و تخصصی بتن ایران در زمینه بتن های اکسپوز و نما

·       ترمیم بتن های نما به صورت اکپسوز

·       اجرای بتن های اکسپوز به صورت پیس ساخته و نصبدر محل

·       اجرای بتن اکسپوز نما در محل و در جا

 

شما می توانید برای کسب اطلاعات ، کاتالوگ ، اخذقیمت و اجرای بتن اکسپوز به روش های مختلف پیش ساخته ، ترمیم و درجا ، با نما ، بابخش فنی و مهندس کلینیک فنی و تخصصی بتن ایران ( شرکت مهندسی ژرف تابان مهر ) تلفنهای 44618462-44618379-09128889641 تماس حاصل فرمایید.






کلینیک فنی و تخصصی بتن ایران

مجموعه کلینیک فنی و تخصصی بتن ایران در قالب دو شرکت تولید رایحه بتن سبز و مهندسی ژرفتابان مهر ازسال 1385 فعالیت خود را آغاز نموده است. این مجموعه با شناخت خلا موجود در زمینهارائه خدمات تخصصی بتن در سطح کشور ، با بکارگیری پرسنل تخصصی و نیز تجهیزات ویژه، در این سالهای سعی نموده گامی کاربردی و موثر در زمینه رفع نیاز متخصصین ،کارفرمایان ، مهندسین ، دانشجویان ، مشاورین و پیمانکاران بردارد. در این قالب وبهره گیری از تجربیات روزافزودن خود ، با عنایت به اخذ استانداردهای بین المللی (استاندارد CE  اتحادیه اروپا و استاندارد ایزو 9001 ) ، اینمجموعه  همواره سعی است خدماتی به روز وتخصصی و کاربردی تر ارائه نماید. شرح خلاصه خدمات ارائه شده توسط این شرکت شاملبخشهای زیر می باشد. این شرکت در حال حاضر عضو وندور لیست صنایع دفاع ، لیست بلندوزارت نفت ، وندورلیست سازمان تامین اجتماعی و عضو انجمن ملی بتن ایران می باشد.

 

مجموعه تولیدی و بازرگانی رایحه بتن سبز:

·       واردات و تولید انواع افزودنی های بتن

·       واردات و تولید انواع مصالح تعمیراتی بتن

·       واردات و تولید انواع پوشش های محافظتی وآب بندی بتن

·       واردات و تولید انواع گروت های پایهسیمانی و اپوکسی

·       واردات و تولید انواع مصالح کاشی کاری

·       انواع ماستیک و درزبندهای سازه های بتنیو ساختمان ها

·       واردات و تولید انواع کفپوش ، سخت کنندهو رنگ های ساختمانی

·       واردات و تولید انواع مصالح کمکی بتن ازجمله الیاف بتن ، واتراستاپ ، حلال بتن ، واتراستاپ منبسط شونده، کیورینگ بتن ،اسپیسر ، خمیر کاشت میلگرد ، قالب های پلاستیکی و ...

 

مجموعه مهندسی ژرف تابان مهر :

·       مشاوره و اجرای تعمیر و ترمیم سازه هایبتنی

·       مشاوره و اجرای آب بندی و محافظت سازههای بتنی

·       مشاوره و اجرای مقاوم سازی و تقویت سازههای بتنی

·       مشاوره و جرای انواع کف پوش های صنعتی

·       مشاوره و ارائه خدمات ارزیابی و آزمایشهای غیرمخرب سازه های بتنی

·       برگزاری دوره های تخصصی بتنی

·       ارائه مشاوره و طرح اختلاط بتن های خاص

·       مشاوره و نظارت بر اجرای سازه های بتنی

·       کرگیری و کاشت میلگرد و بولت در بتن وتخریب بتن به روش واترجت

 

در حال حاضر مجموعه کلینیک فنی و تخصصی بتن ایران، دارای دفتار و نمایندگی هایی در بسیاری از مناطق و شهر ها می باشد.علاقمندان میتوانند برای بهره گیری از خدمات و محصولات این شرکت و یا مشاوره و دریافت رزومهفعالیت ها و یا مشخصات فنی محصولات این شرکت ، با نمایندگی این مجموعه و یا دفترمرکزی این شرکت ( 44618462-44618379) تماس حاصل فرمایند. همچنین علاقمندان بههمکاری با این شرکت می توانند جهت اخذ نمایندگی و عاملیت فروش خدمات و محصولات اینشرکت با شماره تلفن 09120916272 تماس حاصل نمایند.

 


or
or
A password will be send on your post
Registration