ماستیک پلی یورتان شیراز

ماستیک پلی یورتان شیراز

کد مطلب : 604

ماستیک پلی یورتان در واقع یک درزگیر الاستومری تک جزئی است که در رطوبت هوا و در دمای معمول (دمای اتاق) خشک می شود. از ماستیک پلی یورتانی برای درزگیری و چسبانن میتوان استفاده کرد. پس میتوان گفت که ماستیک های پلی یورتان به عنوان چسب درزگیر مورد استفاده قرار می گیرد. مهمترین دلیل یا ویژگی که سبب می شود ماستیک پلی یورتان کاربرد زیادی داشته باشد، خاصیت الاستیسیته مناسب و در عین حال قدرت چسبندگی ماستیک پلی یورتان بر روی سطوح متفاوت می باشد. ماستیک پلی یورتان مقاومت خوبی در برابر ضربه و ارتعاشات و لرزش دارد. ضمنا مقاومت مکانیکی این چسب در مقایسه با سیلیکون بسیار بیشتر است.

وقتی بحث از درزگیری می شود، ماستیک پلی یورتان اولین گزینه پس از درزگیر سیلیکون یا همان چسب آکواریوم و چسب سیلیکون جهانی می باشد. اگرچه که هردوی این موارد عمل درزگیری را به نحو احسن انجام میدهند و در برابر رطوبت و حرارت و آب مقاوم هستند، در عین حال خاصیت الاستیسیته یا Elongation مناسبی هم دارند. اما تفاوت های بسیاری بین ماستیک پلی اورتان و درزگیر سیلیکون اسیدی می باشد. یکی از این تفاوت ها این است که ماستیک پلی اورتان ارکانیک و طبیعی است در حالیکه درزگیر و چسب سیلیکون غیر ارگانیک می باشد. به دلیل ارگانیک بودن ماستیک پلی یورتان هست که این ماستیک ها دوام کمتری در مقایسه با یسری از چسب های سیلیکون با کیفیت از خود نشان می دهند. بطور مثال ماندگاری ماستیک پلی اورتان بین 5 تا 10 سال است(بسته به برند تولید کننده ماستیک پلی یورتان و متریال و فرمولاسیون) ولی ماندگاری درزگیر و چسب سیلیکون دوبرابر این مقدار می باشد

 

روش مصرف ماستیک پلی یورتان

 

طریقه مصرف درزگیر پلی یورتان چگونه است؟

 

تمامی درزهای مورد نظر برای اجرای ماستیک پلی یورتان می بایست، عاری از هر گونه ذرات سست، گرد و غبار، رنگ، چربی، آب و هر گونه رطوبت و مواد آلاینده گردد.

در صورت وجود نم و رطوبت در مقطع مورد نظر برای اجرای ماستیک ، آن را توسط حرارت یا سایر روش ها خشک نمایید، زیرا اجرای ماستیک پلی یورتان در مقطع مرطوب و نم دار، ممکن است ایجاد حباب نماید.

در صورت وجود آلودگی ها و گرد و خاک یا نقاط سست توسط فشار آب ( واتر جت ) و یا ساب زدن نسبت به زدودن سطح از آلودگی ها اقدام نمایید.

سطوح متخلخل حتماً بوسیله ساب زدن، سنـد بلاست یا روش های دیگر هموار شوند.

حداقل سن بتن برای اجرای درزگیر پلی یورتان 28 روز می باشد.

پیشنهاد می شود سطح زیرآیند جهت افزایش چسبندگی ، توسط پرایمر پوشش داده شود.

پرایمر را حداقل 3 ساعت و حداکثر 6 ساعت قبل از اجـرای ماستیک روی سطح اجـرا نمایید.

چنانچه پس از 6 ساعت پس از اجرای پرایمر ، محصول ماستیک پلی یورتان در مقاطع آمـاده سازی شده اجـرا نشد، مجدداً پرایمـر را اجـرا کنید.

برای اجـرای ماستیک لازم است عرض و عمق اجرا با هم برابر باشد، تا مقطعی که ماستیک در آن اجرامی شود شکل مربع پیدا کند.

اجرای ماستیک پلی یورتان توسط گان مخصوص تزریق ماستیک انجام می شود . درزگیر پلی یورتان توسط گانهای دستی و بادی با حداکثر فشار 3/5 کیلوگرم اجرا می شود.

                              برای پرداخت نمـودن و صیقلی شدن سطوح نهایی از کاردک یا ماله آغشته به مایع شوینده استفاده نمایید

 

کاربردهای ماستیک پلی یورتان

 

درزگیر پلی یورتان چه کاربردهایی دارد؟

 

مناسب برای استفاده جهت درزهای انبساطی و ژوئن ها

قابلیت درزبندی لوله ها و قطعات پیش ساخته

آب بند نمودن درزهای سد و نیروگاه ها

مناسب برای آب بندی درز تونل ها و خطوط انتقال آب قابلیت آب بند نمودن درز مخازن آب آشامیدنی

قابلیت درزگیری سطوح در مجاورت مواد خورنده شیمیایی

مناسب برای درزگیری مقاطع در مجاورت مواد اسیدی و هیدروکربنهای نفتی

مناسب برای ترمیم و تعمیر ترک های سازه ای

مناسب برای درزگیری لوله های خروجی و ورودی و چراغهای تزئینی استخرهای شنا

مناسب برای درزگیری درزهای انبساطی کف های صنعتی

مناسب برای درزگیری افقی درزهای کاشی و سرامیک                                                                                        

 

 

ویژگی های ماستیک پلی یورتان/ ماستیک پلی اورتان

 چسبندگی فوق العاده ماستیک پلی یورتان/ ماستیک پلی اورتانبه مصالح مختلف مخوصاً بتن و فلز 

 ماستیک پلی یورتان/ ماستیک پلی اورتان مقاوم  در برابر عوامل محیطی از جمله اشعه ماوراء بنفش خورشید (U.V)

ماستیک پلی یورتان/ ماستیک پلی اورتان جهت آب بندی درزها

 انعطاف پذیری بالای ماستیک پلی یورتان/ ماستیک پلی اورتان در گرما و سرمای شدید 

 ماستیک پلی یورتان/ ماستیک پلی اورتان فاقد در خود جمع شدگی (Shrinkage)

 مقاومت شیمیایی ماستیک پلی یورتان/ ماستیک پلی اورتان در برابر مواد نفتی

 ماستیک پلی یورتان/ ماستیک پلی اورتان در شیارها و ژوئن های اجرائی و انبساطی 

  قابلیت کاربری ماستیک پلی یورتان/ ماستیک پلی اورتان در مخازن آب آشامیدنی و تصفیه خانه های آب و فاضلاب

 

 

ماستیک های پلی اورتان در بازار با اسم های گوناگونی شناخته می شوند. ماستیک آب بندی، درزگیر آببندی، درزگیر ماستیکی، ماستیک درزگیری، درزگیر درزهای خارجی، درزگیر فلاشینگ، چسباندن فلاشینگ، درزگیری درایوال، درزگیری نمای خشک، چسب نمای خشک، چسب فایبرسمنت، چسب فایبرسمنت برد، درزگیر GFRC، درزگیر جی اف آر سی، درزگیری پنجره، ماستیک درزگیری پنجره، درزگیر درز ژوئن، ماستیک درز بتن، ماستیک درز انبساط، ماستیک درزگیری کف، ماستیک درزگیری دیوار و سقف، چسب پنل های عایق، چسب پنل های رطوبتی و حرارتی، چسب پنل های آگوستیک، چسب بتن، درزگیر بتن پیش ساخته، درزگیر بتن پریکست، درزگیر بتن، درزگیر اسلب های سرامیکی، درزگیر اسلب های بتنی، چسب هود، چسب پلی اورتان، چسب پلی یورتان، ماستیک پلی اورتان سوسیسی، ماستیک پلی یورتان کالباسی، چسب شیشه اتومبیل، چسب شیشه خودرو، چسب تریم کردن، چسب ماهیچه کشی، چسب مومکشی، موم کشی خودرو از مواردی هستند که در بازار برای فروش ماستیک پلی یورتان در ایران از آنها نام برده می شوند.

سوالات متداول

میزان مصرف و قیمت آن چقدر است؟

 

مقدار موردنیاز این محصول به حجم کلی درزهای موجود و وزن مخصوص محصول بستگی دارد و با توجه به این عوامل محاسبه می شود. قیمت چسب ماستیک پلی یورتان نیز با توجه به شرایطی مانند نرخ ارز متفاوت است.

 

روش مصرف ماستیک پلی یورتان به چه صورتی است؟

 

برای استفاده از این فرآورده، ابتدا باید سطح زیر کار را از وجود هرگونه آلودگی، چربی، گرد و غبار و مواد اضافی پاک کنید و سپس ماستیک آماده را به وسیله تلمبه (تفنگ) مخصوص در محل درز تزریق کنید. برای چسبندگی بیشتر می توانید سطح زیر کار را به پرایمر زیر سازی آغشته کنید تا فرآورده بهتر به سطح موردنظر بچسبد. نکته مهمی که برای استفاده از این محصول باید بدانید این است که این فرآورده را باید در عرض ۳۰ تا ۴۰ دقیقه مصرف کنید.

 

مشخصات فیزیکی و شیمیایی این محصول چگونه است؟

 

قبل از خرید ماستیک پلی یورتان در نظر داشته باشید که ظاهر آن خمیری شکل است و در رنگهای قهوه ای، طوسی،کرم و مشکی وحود دارد. وزن مخصوص پلی یورتان، ۱.۲ گرم بر سانتی متر مکعب است. زمان خشک شدن سطحی این ماستیک ۳۶ دقیقه است و در یک روز، به اندازه ۲ الی ۳ میلیمتر خشک می شود. درصد ازدیاد طول این محصول، حداقل ۲۰۰% می باشد.

 

بسته بندی ماستیک پلی یورتان به چه صورتی است؟

این محصول در بسته بندی های سوسیسی و وزن ۷۵۰ گرمی در بازار عرضه می شود.

 

روش نگهداری و انبارداری این فرآورده باید چگونه باشد؟

 

آن را باید در بسته بندی مخصوص و به دور از رطوبت، نم و سرما نگهداری کنید.

or
or
A password will be send on your post
Registration