چسب بتن لاتکس چیست؟

چسب بتن لاتکس چیست؟

کد مطلب : 627

 

چسب بتن | چسب لاتکس بتن

 

چسب بتن بر پایه لاتکس محصولی شیمیایی است که بر پایه رزین های آکریلات تولید می شود و برای جلوگیری از نفوذ آب به بتن از آن بر روی محصولات بتنی استفاده می شود. این محصول با ایجاد لایه های به هم پیوسته، بتن را در مقابل شرایط محیطی مختلف و حرکات لرزشی کاملاً مقاوم می کند. چسب بتن بر پایه لاتکس در واقع یک نوع افزودنی است که بر پایه لاتکس طراحی و تولید شده است.

 

نحوه و میزان مصرف چسب بتن بر پایه ی لاتکس

 

برای استفاده از چسب بتن بر پایه لاتکس باید به دستور العمل منتشر شده توسط کارخانه‌ی تولید کننده این چسب مراجعه کرد. به صورت عمومی پیشنهاد می شود که بین 5 تا 7 درصد از وزن سیمان مصرفی، چسب لاتکس را با آب رقیق کرده و بر روی بتن مورد استفاده قرار دهید. هم چنین می توان از چسب لاتکس مستقیماً در مخلوط بتن استفاده کرد. اگر بتن مصرفی ما برای نماسازی و ساخت نمای سیمانی باشد، میزان مصرف را می توان تا ۲۰ درصد وزن سیمان مصرفی نیز افزایش داد. توصیه می شود که در لایه های اجرا شده توسط چسب بتن رطوبت تا مدت ۳ تا ۴ روز حفظ شود. همانند تمامی مواد چسبنده، سطح زیرین جایی که می خواهیم این ماده را مورد مصرف قرار دهیم، اهمیت بسیاری دارد. این سطح باید صاف، بدون هیچ گونه آلودگی و یا لکه‌ی روغنی باشد و در صورت وجود هر کدام از این موارد باید رفع گردد.

موارد کاربرد و مزایای چسب بتن بر پایه لاتکس

 

چسب بتن بر پایه لاتکس کاربردها و مزایای فراوانی دارد که در جاهای مختلفی از صنعت ساختمان سازی از آنها استفاده می شود. یکی از مهم ترین ویژگی هایی که این محصول به بتن اضافه می کند، افزایش کارایی بتن است. در عین حال به شدت نفوذپذیری آن را کاهش می دهد و اجازه نمی دهد که سیالاتی هم چون آب و دیگر محلول های خطرناک به بتن نفوذ کنند. به این ترتیب بتن اجازه‌ی نفوذ آب به درون خود را نمی دهد و سیکل های مخربی هم چون انجماد و ذوب شدن آب در آن رخ نمی دهد. می دانیم که آب با منجمد شدن افزایش حجم می دهد. بنابراین اگر آب بتواند به داخل بتن نفوذ کند، در هنگام برودت هوا منجمد می شود و حجمش افزایش پیدا می کند. همین موضوع باعث تخریب بتن و بروز ترک هایی در آن می شود و در نتیجه آسیب دیدگی های گسترده‌ای در بتن رخ می دهد. چسب بتن بر پایه لاتکس از ابتدا از ورود آب به بتن جلوگیری می نماید و هم چنین اجازه‌ ی بروز چنین مشکلی را نمی دهد. پس می توان گفت که به نوعی دوام و عمر بتن را نیز افزایش می دهد. چسب بتن بر پایه لاتکس در عین حال با اضافه شدن به بتن می تواند مقاومت فشاری آن را تا پانزده درصد افزایش دهد و این نکته نیز ویژگی بسیار مهمی است که در این محصول موجود می باشد. هم چنین مقاومت های خمشی و سایشی بتن را نیز افزایش قابل توجهی می دهد. از چسب بتن بر پایه لاتکس بیشتر در نماسازی های سیمانی و بتن هایی که سطح آن در معرض محیط قرار دارد استفاده می شود. یکی دیگر از کاربردهای بسیار مهم این چسب استفاده از آن در مخازن و منابع آبی جهت آب بندی می باشد.

 

چسب های بتن دارای انواع مختلفی می باشد. به طور کلی چسب های را می توان به دو تیپ چسب بتن اپوکسی و لاتکس یا پلیمری تقسیم کرد. از چسب های بتن برای ترمیم بتن ، آب بندی بتن و افزایش خصوصیات شیمیایی و مکانیکی بتن ، اتصال بتن قدیم به جدید و ... استفاده می گردد.

 

چسب بتن پیلیمری یا لاتکس یکی از مواد افزودنی بتن است که امروزه در صنعت ساختمان برای آب بند نمودن بتن و افزایش چسبندگی بتن مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین از چسب بتن برای ترمیم و تعمیر آسیب دیدگیهای سطحی و عمقی استفاده می شود چسب بتن کلینیک فنی و تخصصی بتن کاربد های مختلفی دارد. چسب بتن کلینیک فنی و تخصصی بتن بدون نیاز به افزودن آب می باشد و هموژن است چسب بتن کلینیک فنی و تخصصی بتن مقاومت کششی و خمشی بالایی دارد و کارایی در بالابردن افزایش دوام بتن گچ و آهک نیز دارد ولی مهمترین خواصیتی که چسب بتن کلینیک فنی و تخصصی بتن دارد بالا بردن چسبندگی در بتن است. چسب بتن کلینیک فنی و تخصصی بتن، برای افزایش چسبندگی بتن تازه به منظور چسبیدن به بتن قدیمی در موارد مختلف از قبیل تعمیر سازه های بتنی کاربرد دارد. بیشترین استفاده از چسب بتن مربوط به كارهاى تعمیراتى مى باشد چون این افزودنى با ملات، مخلوط هماهنگ و همگنى تشكیل می دهد و در ضمن اینكه مانع تراوش آب و تفكیکدانه هاى ریز و درشت مى شود همچنین چسب بتن کلینیک فنی و تخصصی بتن میزان چسبندگى بتن تازه را با ملات قدیمى تر را افزایش مى دهند.

 

مشخصات چسب بتن: حالت فیزیكى چسب بتن به صورت مایع و رنگ این چسب بتن شیرى رنگ است.

 

وزن چسب بتن تولیدی کلینیک فنی و تخصصی بتن 1gr/cm³ می باشد و چسب بتن کلینیک فنی و تخصصی بتن کلر ندارد.بسته بندى چسب بتن درظرف های پلاستیكى 4 و 20 لیترى می باشد.

 

 زمان نگهدارى چسب بتن:  زمان نگهداری چسب بتن تا شش ماه است و این چسب بتن را باید به دور از گرماى شدید و یخ زدگى نگهداری کرد.

 

ویژگی ها و تأثیرات چسب بتن:  مهمترین خاصیت چسب بتن تولید چسبندگی قابل توجهی در بتن یا ملات است كه خود عامل افزایش چسبندگی بتن یا ملات جدید درحال اجرا است. همچنین می توان گفت ویژگی های دیگر این چسب بتن كاهش نفودناپذیری بتن و ملات است که موجب آب بند بودن آن نیر می شود و باعث جلوگیری از ترک خوردن و باد كردن بتن می شود ، به همین دلیل استفاده از چسب بتن کلینیک فنی و تخصصی بتن باعث افزایش مقاومت فشاری و بالارفتن عمر مفید سازه می شود.

 

 

مشخصات فیزیکی و شیمیایی چسب بتن بر پایه لاتکس

 

حالت فیزیکی چسب بتن بر پایه لاتکس مایع است، اما غلیظ است و تقریباً گرانروی کمی نسبت به آب دارد. در آن هیچ گونه یون کلری وجود ندارد بنابر این بعد از ترکیب با بتن حمله‌ی کلرایدی به هیچ وجه بتن را تهدید نخواهد کرد. رنگ آن سفید رنگ است و قابلیت انحلال در آب را داراست. در واقع یکی از طرق مصرف آن، انحلال این چسب در آب می باشد. عدد pH آن بین ۶.۵ تا ۷ می باشد که نشانگر این است که این محصول کمی خاصیت اسیدی دارد، اما این خاصیت آن چنان زیاد نیست. وزن مخصوص این محصول حدود ۱۸۲ کیلوگرم بر لیتر می باشد. این محصول را پس از تولید می توان در حدود یک سال نگهداری کرد، به شرط آن که دور از تابش طولانی و مستقیم نور خورشید قرار بگیرد و دمای محیط آن بین ۵ الی ۳۵ درجه سانتی گراد باشد.

امتیازات:

 

    افزایش چسبندگی

    بهبود انعطاف پذیری

    مقاومت شیمیایی

    پایداری در برابر ضربه و تغییرات دما

    آب بندی

    با صرفه

    غیرسمی

 

or
or
A password will be send on your post
Registration