روش ترمیم و آب بندی تیکنر، کلاریفایر و تصفیه خانه فاضلاب بتنی

روش ترمیم و آب بندی تیکنر، کلاریفایر و تصفیه خانه فاضلاب بتنی

کد مطلب : 160

بتن تخریبی بر اثر خوردگی میلگرد ها و شکستی با ضخامت بالا( بالای سه سانت ):

·       تخریب بتن تا دسترسی به بستر مستحکم و سالم( تخریب باید به شکل هندسی با زوایای تقریبا قائم و عمق نسبتا یکنواخت باشد ، درصورت رویت و نمایان شدن میلگرد ها ، تخریب باید تا حداقل دو سانتیمتر پشت میلگردهاادامه یابد ).

·       زنگ زدایی از میلگردها به روش سندبلاست و درابعاد کوچک برس سیمی یا وایربرس ( این عملیات باید به نحوی انجام شود که حد فاصلزمانی مابین زنگ زدایی و اجرای ترمیم بیش از 24 ساعت نشود ) و در صورت طول کشیدنفرآیند  اجرای پوشش محافظتی میلگرد Repamerk 325 به میزان 1 کیلوگرم در مترمربع میلگرد.

·       در صورت کاهش قطر میلگرد بیش از یک سوم ،اضافه کردن میلگرد تقویتی معادل در کنار میلگردهای مذکور

·       شستشوی بستر و حذف گرد و غبار و قطعات لقشده

·       اعمال چسب بتن پیوند دهنده Dezobond P-1800 بر پایه اپوکسی به میزان 0.5 در مترمربع بر روی بستر کار ( همچنینمی توان به جای این چسب در محل هایی که دارای باربری پاینی می باشد از چسب پایهاکرلیک Betobond sa 46 به میزان 300 گرم در مترمربع استفاده نمود).

·       پرکردن محل تخریب با ملات تعمیری اصلاح شدهبا افزودنی ساخته شده در کارگاه برابر طرح اختلاط ( ماسه 0.8 به میزان 1700-1800کیلوگرم ، سیمان به میزان 380 کیلوگرم در مترمرکعب ، ژل میکروسیلیس الیاف ویژه Dezomix 4500 به میزان 26 کیلوگرم در مترمکعب ، افزودنی چسب لاتکس Dezobond P-200 به میزان 17 کیلوگرم در مترمکعب، آب به میزان 125 کیلوگرم ) .لازم به ذکر است این ملات علاوه بر مشخصات فیزیکی بالا ، فاقد ترک خوردگی با لحاظ کیورینگمناسب - ، نفوذپذیری پایین ، دوام بالا و ... می باشد.

 

ترمیم بتن های تخریب شده از ضخامت 3 میلیمتر تا 3 سانتیمتر:  

·       برش محیط ناحیه تخریب و برداشت بتن تا رسیدنبه بستر مستحکم و سالم به شکل هندسی ، زوایای نسبتا قائم و عمق یکنواخت

·       شستشو سطح از هرگونه آلودگی، گرد و غبار وبتن ضعیف

·       اعمال لایه پیوند Betobond SA 46 به میزان 200 گرم در مترمربع

·       پر کردن محل تخریب شده با ملات ترمیم کنندهپایه سیمانی Dezosive 1020 ، مقدار مصرفاین محصول 2000 در مترمکعب می باشد.

 

ترمیم بتن های کرمو سطحی تا ضخامت 3 میلیمتر :

·       شستشو و تمیزکاری سطح بتن

·       تمیر کردن محل با ملات ترمیم کننده Dezosive 1010 تحت فشار با ماله مقدار مصرف این محصول 1700 کیلوگرم در مترمکعب می باشد.

 

پوشش محافظتی و آب بند :

با توجه به نوع کاربری سازه ، شرایط محیطی ، تماس فاضلاب ،عمر ساز و ... پیشنهاد این شرکت با لحاظ مقاومت شیمیایی بالا و دوام موثر در قالبدو گزینه به شرح ذیل می باشد :

 

·       اجرای پوشش کریستال شونده BETOGARG P 1 : این محصول به مقداردو تا سه کیلوگرم ( بسته به کیفیت بتن ) در مترمربع با استفاده از برس یا پاشش برروی سطح ، در دو تا سه لایه اجرای می شود و با نفوذ در عمق بتن و واکنش ترکیباتسیکاتی با آهک آزاد ایجاد بلورهای غیر قابل حل در بتن نموده و بتن را از درون آببند می کند. از مزایای این پوشش می توان به چسبندگی بالا ، عدم آسیب دیدگی دربرابر ضربات احتمالی ، مقاومت شیمیایی بالا ، مقاومت در بازه اسیدیته اسیدی وقلیایی معمول در فاضلاب ، دوام بالا ، مقاومت در برابر تابش خورشید ، ضریب انبساطحرارتی منطبق بر بتن پایه و عدم جداشدگی براثر انبساط انقباض و ... می باشد.

·       اجرای پوشش دو جزئی BETOGARD F-125 به همراه روکش کولتار اپوکسی BETOGARD E 1504 : در این سیستم ابتدا پس از آماده سازی سطح ،پوشش BETOGARD F-125 در دو لایه به میزان 1.5 تا 2 مکیلوگرم درمترمربع به همراه مش فایبرگلاس به وسیله برس یا غلطک بر روی سطح اجرای می گردد.سپس یک لایه پوشش مقاوم BETOGARD E 1504 با استفاده ازغلطک یا برس به میزان 400 تا 500 گرم در مترمربع بر روی سطح اجرا می گردد. ازمزایای این سیستم می توان به انعطاف پذیری بالا و عدم ترک خوردگی در تغییرات دماییمحیط ، چسبندگی عالی ، آب بندی قوی ، مقاومت شیمیایی بالا ، مقاومت در برابر تابشخورشید ، ایجاد پل برای ترک های تا 1 میلیمتر ، مقاومت در برابر فاضلاب و ... میباشد.


or
or
A password will be send on your post
Registration