شرکت های ترمیم و تعمیر بتن

شرکت های ترمیم و تعمیر بتن

کد مطلب : 369

شرکت های ترمیم و تعمیر بتن

یکی از مهمترین عوامل موفقیت فرآیند ترمیم وتعمیر سازه های بتنی ، به کار گیری پرسنل با تجربه و تخصصی می باشد. بدیهی است کهتنها پرسنل با تجربه و کار آمد می توانند با شناسایی علت عیوب و آسیب بتن و نیزاتخهاذ تصمیم در خصوص روش و متریال تعمیر ، اقدام نمایند.

لازم به یادآوری است که بهترین متریال و کارآمدترین روشهای با به کارگیری پرسنل غیرتخصصی می توانند به عدم موفقیت فرآیندبیانجامند . از این رو همواره بهره بداران و کارفرمایان می بایست در همه مراحلتعمیر ، شامل ارزیابی ، نظارت و اجرا از پرسنل و کارشناسان تخصصی استفاده نمایند.

مجموعه کلینیک فنی و تخصصی بتن ایران ( شرکت ژرفتابان مهر ) یکی از تخصصی ترین و باتجربه ترین شرکت و مجموعه های کارشناسی ،ارزیابی و تعمیر سازه های بتنی در سطح کشور و حتی منطقه می باشد.

شما می توانید برای اخذ مشاوره ، دریافت راهکارها، بازدید ، تست غیرمخرب و اجرای ترمیم ، تعمیر ، آب بندی و مقاوم سازی سازه هایبتنی با بخش فنی و مندسی کلینیک فنی و تخصصی بتن ایران ( ژرف تابان مهر )44618462-44618379 تماس حاصل فرمایید.

 

 

جدید ترین استانداردهای ترمیم و تعمیربتن و سازه های بتنی

 

در حال حاضر روش و تکنیک های استاندارد و غیراستاندر متنوعی در ترمیم و تعمیر سازه های بتنی به کارگرفته می شود. از جملهاستانداردهای معتبر تعمیر  سازه های بتنیمی توان به EN1504  ، (02-263 ACI) )  و ... می باشند. شما یمتوانید همچنین برای مبانی و اصول ترمیم و تعیر بتن و سازه های بتنی به کتاب ترمیم، تعمیر ، حفاظت و آب بندی سازه های بتنی نگارش مجموعه کلینیک فنی و تخصصی بتنایران رجوع کنید. همچنین برای آشنایی ، مشاوره ، تهیه مواد تخصصی ترمیم و تعمیربتن و یا اجرای تعمیر انواع سازه های بتنی با بخش فنی و مهندسی کلینیک فنی و تخصصیبتن ایران ( 44618462-09120258371 ) تماس حاصل فرمایید.

 

 

ترمیم و تعمیر بتن و سازه های بتنی

باید توجه داشت که سازه های بتنی برای حفظ دوام وشرایط بهره برداری نیازمند تعمیر و نگهداری می باشند. تعمیرات ممکن است به علتمشکلات در حین ساخت و آسیب های ناشی از شرایط بهره برداری مورد نیاز باشد.

از این رو آنچه باید مورد توجه جدی کارفرمایان،کارشناسان و مهندسان قرار گیرد اهمیت تعمیرات بهینه و اصولی می باشد. بدیهی استکه تعمیرات نامناسب، غیر کارشناسی و در بسیاری مواقع به ظاهر ارزان قیمت ( درواقعیت به علت عمر کم و نیاز به تکرار تعمیرات ، پر هزینه ) ، در بسیاری از مواقعباعث تاثیر مخربی ( به علت پوشاندن شدن ظاهری عیب و آسیب ) برای سازه ها خواهدداشت. لذا لازم است کارفرمایان و متخصصین به دور از شتاب زدگی ناشی از آسیب وارده( به خصوص آسیب در زمان ساخت ) نسبه به طی مراحل اصولی و مشورت با متخصصین درزیمنه تعمیرات سازه های بتنی اقدام نمایند.

 

در حال حاضر روش های متنوعی برای تعمیرات و ترمیمسازه های بتنی شاخته شده که هر یک می توانند بسته به شرایط کارآمد و موثر باشند.از جمله عوامل موثر در انتخاب روش تعمیرات می توان به موارد ذیل اشاره کرد.

 

·       ابعاد ناحیه آسیب دیده

·       دسترسی به ناحیه آسیب دیده

·       شرایط بهره برداری

·       محدودیت های زمانی اجرا

·       علت آسیب وارده شده

·       شدت آسیب وارد شده

·       سازه ای یا غیر سازه ای بودن

·       محدودیت های اقتصادی

·       تیم تخصصی اجرایی

·       شرایط آب و هوایی

·       زمان و دمای زمان اجرا

·       انتظارات در تعمیرات مورد نظر

·       ...

 

بدیهی که همه موارد مذکور می توانند در گزینش روشتعیمرات موثر باشند ولی این امکان وجود دارد که شرایط در یکی از این گزینه ، روشهای اجرایی را بسیار محدود سازد. مانند تعمیرات دوره ای یک سازه که در بسیاری ازکارخانجات زمان کوتاهی می باشد.

روند معمول و اصولی تعمیرات سازه های بتنی را میتوان به شرح ذیل تقسیم بندی نمود :

 

·       ارزیابی میدانی و غیرمخرب سازه به منظور شناسایینیاز یا عدم نیاز تعمیرات ، حجم و محل های آسیب ، علت آسیب

·       انتخاب روش و متریال تعمیر در صورت نیاز

·       انتخاب پیمانکار و مجری تعمیرات

·       اجرای عملیات تعمیر براساس دستور العمل اجرایی

·       تست و کنترل کیفی عملیات انجام شده

 

پس از اعلام نیاز و درخواست کارفرما مبنی بر نیازپروژه به تعمیرات و انجام تست های غیرمخرب و ارزیابی میدانی مانند سوابق پروژه ،ارزیابی شرایط بهره برداری و مشخصات سازه ، روش منتخب گزینش و در دستورکار اجراقرار می یگرد. باید توجه داشت ، علاوه و برمطالعه اولیه برای علت یابی و گزینش روش، اجرای با کیفیت و مصالح مناسب گامی پر اهمیت در فرآیند موفق تعمیرات می باشد.برخی از روش های استاندارد تعمیرات شامل موارد ذیل می باشد.

·       تزریق رزین اپوکسی در ترکها

·       استفاده از چسب لاتکس و ملات پایه سیمانی

·       ملات پایه سیمانی

·       بتن پاششی یا شاتکریت

·       بتن پیش آکنده

·       استفاده از بتن پلیمری

·       قالب بندی و بتن ریزی

·       استفاده از انواع پوشش ها

·       تزریق دوغاب

·       تزریق رزین پلی یورتان

·       ترمیم دستی در سطوح کوچک

·       استفاده از الیاف FRP

·       ...

 

شما می توانید برای مشاوره ، دریافت مشخصات فنیمحصولات ، تهیه محصولات و اجرای تعمیر و ترمیم سازه های مختلف بتنی منجمله تونل ها، ساختمان ها ، تصفیه خانه های ، فونداسیون و ستونهای بتنی ، پدستالها ، سازه هایصنعتی ، سازه های آبگیر و ... با بخش فنی و مندسی کلینیک فنی و تخصصی بتن ایران44618462-44618379-09120258371 تماس حاصل فرمایید.

 

کلمات مرتبط _ ترمیم سطح بتن ، ترمیم بتنفونداسیون ، تعمیر ستون بتنی ، ملات بتن ، روش ترمیم بتن یخ زده ، ترمیم تیر بتنی، مواد ترمیم بتن ، قیمت ترمیم کننده بتن ، مصالح ترمیم بتن ،استاندارد تعمیر بتن، پودر ترمیم کننده بتن ، قیمت پودر ترمیم کننده بتن ، فروش ترمیم کننده بتن ،  ترمیم کننده بتن چیست ، مقدار مصرف ترمیم کنندهبتن .

 

 

 

 


or
or
A password will be send on your post
Registration