ماستیک قیری چیست|قیمت ماستیک

ماستیک قیری چیست|قیمت ماستیک

کد مطلب : 570

ماستیک یکی از مواد و محصولات آب بندی می باشد. ماستیک ها انواع مختلفی دارند.از جمله انواع ماستیک ها موضوع آب بندی می توان به ماستیک های قیر گرم اجرا، ماستیک قیری سرد اجرا، ماستیک پلی یورتان و اپوکسی، ماستیک سیلکون، ماستیک اکرولیکی، ماستیک پلی سولفید و... می باشد. ماستیک ها  بسته به نوع خود دارای کاربردها مختلفی می باشند. برخی از ماستیک ها ویژه آب بندی کانال های آب و فاضلاب می باشند. برخی دیگر از ماستیک ها ویژه آب بندی مخازن آب و فاضلاب می باشند یا کف سازی ها و برخی دیگر ویژه آب بندی کانالهای آبیاری می باشند. برخی دیگری از ماستیک دارای خواصی مانند مقاومت در برابر مواد نفتی و بعضی دیگر برای  ترمیم ترکهای آسفالت کاربرد دارند. نوعی دیگری از ماستیک جهت آب بندی دور پنجره ها و یا مصارف سبک به کار برده می شود.

ماستیک ها بسته به نوع و کیفیت در عملکرد های متفاوتی در آب بندی دارند. ماستیک ها بسته به نوع اجرا به دو نوع ماستیک های سرد اجرا و ماستیک های گرم اجرا تقسیم می شود. این امر مربوط به درجه حرارت اجرای مواد در زمان اعمال می باشد. در زمان اجرای ماستیک ها باید شرایط ایمنی به درستی مد نظر قرار گیرد.

باید توجه داشت که در زمان اجرای ماستیک های گرم اجرا دمای کار بیش از حد بالا نباشد تا باعث سوخته شدن ماستیک نگردد. همچنین سطح زیر کار اجرای ماستیک ها باید کاملا تمیز و پاکیزه باشد. همچینین باید اجازه داد تا بسته به نوع ماستیک قبل بهره برداری کیورینگ ماستیک مورد نظر به اتمام رسیده باشد

 

انواع ماستیک :

بر پایه پلی یورتان

مدل پلی یورتان از نوعی مواد الاستیک ساخته می شود. این مدل قوی ترین نوع مدل ماستیک است. تک جزئی بوده و بر پایه رزین پلی یورتان ساخته می‌شود. از کاربردهای این محصول این است که، برای پر کردن درزهای منبسط شونده در سازه های بتنی استفاده می شود. همچنین می توان در سازه های آبی برای آب بند کردن سازه از آن استفاده کرد. . از ویژگی‌های مثبت این نوع ماستیک این است که، با سرعت بالایی خشک می شود و از برتری های این مدل نسبت به سایر مدل های دیگر ماستیک، می توان به ضد خزه و جلبک بودن آن اشاره کرد

بر پایه پلی سولفاید

مدل پلی سولفاید بر اساس رزین پلی سولفاید و پلیمر ترکیبی ساخته می شود. دو جزئی بوده و به صورت سرد اجرا می شود. این مدل دارای قدرت چسبندگی بالایی می باشد. به همین علت به انواع متریال ها به خوبی می چسبد. همچنین برای استفاده در درز های افقی و عمودی بسیار مناسب است. به علاوه ترک نمی خورد و در برابر ساییده شدن مقاومت بالایی دارد.

ماستیک اپوکسی

ماستیک اپوکسی بر اساس رزین اپوکسی و اضافه کردن مواد دیگر ساخته می شود. از این محصول برای گرفتن درزها، پر کردن حفره ها، پر کردن شکاف ها و صاف کردن سطح های ناهموار، درزهای انبساطی و ... استفاده می شود. برای استفاده از این روش حتما باید زیر سازی مخصوص آن صورت گیرد تا بازدهی بهتری به دست آید. نوع اپوکسی این محصول نسب به نوع پلی یورتان آن چسبندگی بیشتری به سطوح دارد. •

قیری سرد اجرا

ماستیک قیری سرد اجرا، نوعی ماستیک است که بر پایه قیر و اضافه کردن مواد دیگر ساخته می شود. به موادی مانند چوب، فلز ، بتن و .... به خوبی چسبیده و در برابر شرایط مختلف آب و هوایی مقاوم می باشد. همچنین می توان این محصول را در دمای -5 تا +50 به راحتی اجرا کرد.

قیری گرم اجرا

این نوع ماستیک در دمای پایین انعطاف خود را حفظ می کند و در برابر شرایط آب و هوایی پایدار است. به علاوه ترک نمی خورد و درمحیط های که هوای گرم دارند، جاری نمی‌شود.

 

کاربرد ماستیـک :

درزهای انبساط ساختمانی

پر کردن و آببندی درزهای پلها

منابع آب، استخرها و کانالهای آبرسانی

آببندی و نفوذ ناپذیر نمودن شکافها و ترکها

پر نمودن  درزهای انبساط

سیل نمودن ترکهای تصادفی و ترمیم درزهای کنترل

ترمیم بتن تخریب شده

پر نمودن درز اطراف شیشه و در و... در وسایل نقلیه

 

ماستیک سیلیکونی

ماستیک سیلکونی در واقع نوعی چسب سیلیکونی می باشد که از آن برای درزگیری و آب بندی استفاده می شود. این چسب در برابر فشار و گرما و همچنین در برابر قارچ و کپک مقاوم است. از ویزگی های قابل ذکر این محصول این است که، این چسب به متریال های مانند سرامیک، مس، pvc و .... به خوبی می چسبد. استفاده از این چسب ها بسیار راحت می باشد و پس از خشک شدن ترک نمی خورند. این چسب ها در رنگ های سیاه، سفید، قرمز و بی رنگ در بازار عرضه شده اند.

 

ماستیک اپوکسی

ماستیک اپوکسی بر اساس رزین اپوکسی و اضافه کردن مواد دیگر ساخته می شود. از این محصول برای گرفتن درزها، پر کردن حفره ها، پر کردن شکاف ها و صاف کردن سطح های ناهموار، درزهای انبساطی و ... استفاده می شود. برای استفاده از این روش حتما باید زیر سازی مخصوص آن صورت گیرد تا بازدهی بهتری به دست آید. نوع اپوکسی این محصول نسب به نوع پلی یورتان آن چسبندگی بیشتری به سطوح دارد.

 

در حین کار با ماستیک‌ها چه نکاتی را باید رعایت کرد؟

برای کار با ماستیک‌ها حتما باید سطح مورد نظر عاری از هرگونه آلودگی، چربی و مواد زائد باشد.

قبل از استفاده و اعمال ماستیک از آماده‌سازی و عمل آمدن ماستیک اطمینان کامل داشته باشید.

برای کار با ماستیک بهتر است از دستکش کار و عینک محافظ استفاده شود.

قبل از اعمال ماستیک به روی سطح مورد نظر بهتر است به درجه حرارت آن توجه داشته باشید، برخی از ماستیک‌ها درجه حرارت بالا نیاز دارند و برخی درجه حرارت پایین.

 

 

مزایای ماستیک گرم اجرای تک جزئی

غیر سمی بودن ماستیک گرم اجرای تک جزئی .

ماستیک گرم اجرای تک جزئی مانع نفوذ آب به زیر سطح آسفالت می گردد .

چسبندگی عالی ماستیک گرم اجرای تک جزئی به آسفالت، بدون نیاز به پرایمر .

مقاومت بالای ماستیک گرم اجرای تک جزئی در برابر شرایط جوی .

پایداری ماستیک گرم اجرای تک جزئی در محیطهای گرمسیر و سردسیر .

چسبندگی ماستیک گرم اجرای تک جزئی و برگشت پذیری مناسب  و تحمل تنشها،انبساط و انقباض در لایه های آسفالت و بتن .

ماستیک گرم اجرای تک جزئی قابل مصرف در شرایط آب و هوائی مختلف می باشد .

از حرارت مستقیم به ماستیک گرم اجرای تک جزئی اکیداً خودداری نمایید چراکه باعث کربنیزه شدن مواد و غیر قابل

استفاده شدن ماستیک گرم اجرای تک جزئی خواهد شد.

تمام محصولا تی که توسط کلینیک فنی و تخصصی بتن ایران عرضه می گردد مطابق با استاندارد های  کیفی بین المللی می باشد.جهت دریافت  استعلام قیمت و خرید گروت اپوکسی وافزود نی های بتن ، با ما تماس بگیرید

 

or
or
A password will be send on your post
Registration